Ville helt klart prøvesittet og testet før jeg bestemte meg.
Vi har alle forskjellig kropp, og en sykkel bør velges deretter. Komfort har utrolig mye å si, og det er kjedelig å kjøre en sykkel du får vondt i ræv og rygg av etter 20 minutter.
Jeg var supergira på Yamaha XT660X da jeg fikk lappen, og gikk til innkjøp av en uten å prøve noe annet.
Resultat: Var drittlei hele sykkelen etter to uker fordi den ikke var duganes til langkjøring over hodet. Funka fint rundt i Oslo sentrum, men var søppel på lengre turer. Var som å sitte på en pall, med voldsomme viberasjoner. Det blir man lei. 660ccm på en sylinder ble for mye viberasjoner til at det var behagelig i lengden, men dritgøy på småturer.
Endte med at jeg solgte den etter to uker, og kjøpte meg min nåverende sykkel, en Yamaha Fazer som for det første går bedre, vibrerer omtrent ikke (rekke 4er), er MYE bedre å sitte på, og som ser grei ut. Kostet også 20 000,- mindre :-)
Min neste sykkel blir helt klart en MT-07 eller MT-09. Det er fantastiske sykler, og lyden i rekketoeren i MT07en er helt rå! :) Storkoste meg da jeg kjørte den på senhøsten i fjor.
For all del prøv begge før du bestemmer deg, du kan fort få en åpenbaring! Lykke til!
Mvh en som brant seg skikkelig på å kjøpe det han syntes var kult uten å prøve noe annet.