Nå har jeg fått kjørt tom en full bensintank, og første inntrykkene begynner å sette seg. Jeg har brukt like mye tid på å kjøre som å vaske og dulle med sykkelen. Unnskyldningen er saltet, men hadde nok vasket og dullet like mye med den selv om det hadde vært midtsommers. Naboene tror jeg har mistet vettet. De ser meg flere ganger om dagen med den gigantiske løvblåseren og trykkpumpa mi fylt med hærlig såpe for den matte lakken.
Men nok om det. Hvordan er den å kjøre? Den er mer presis enn hva jeg forventet. Jeg prøvekjørte jo en demo (hyperstrada) på slutten av sesongen i fjor, og den var litt grøtete i kontrollene - men dog veldig morsom å kjøre. Så jeg forventet at også Hypermotarden min skulle ha litt "karrakter" når det kom til girskift etc. Her tok jeg feil, den er overraskende presis og kontant. Har hatt 2-3 falske nøytraler på nedgiring, men det var brukerfeil - var for forsiktig.
Det var utrolig morsomt å få kjørt en litt lengre tur med Bjerky i går, men turen vi kjørte i dag var enda bedre. Ble tryggere på sykkelen, og til tross for fuktige veier så gikk det an å kjøre litt "aktivt" (aktivt for en fersk fører sådan). Ryggen min er dog ikke vant til L-tvin... kjenner at jeg er støl i ryggen nå etter å ha brukt gassen litt mer aktivt i dag. Tror muligens jeg må trene ryggen litt fremover slik at det ikke legger en demper på kjøringen. Kan vel også ha noe med at det er en stund siden jeg sist kjørte motorsykkel...
Oppdaget også at Ducati er noen smarte jævler og har lagt inn fester for Kriega veskene mine originalt:
Fikk også lagt på et voks lag på bakhjulet i dag, slik at griseriet på kjede ikke setter seg for godt:
Det kommer nok jevnlige oppdateringen på hvordan det går med Hyper'n og meg fremover - men jeg skal prøve å begrense meg så jeg ikke teppebomber bloggen min med innlegg