Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Hypermotarden og jeg etter en bensintank

Nå har jeg fått kjørt tom en full bensintank, og første inntrykkene begynner å sette seg. Jeg har brukt like mye tid på å kjøre som å vaske og dulle med sykkelen. Unnskyldningen er saltet, men hadde nok vasket og dullet like mye med den selv om det hadde vært midtsommers. Naboene tror jeg har mistet vettet. De ser meg flere ganger om dagen med den gigantiske løvblåseren og trykkpumpa mi fylt med hærlig såpe for den matte lakken.

Men nok om det. Hvordan er den å kjøre? Den er mer presis enn hva jeg forventet. Jeg prøvekjørte jo en demo (hyperstrada) på slutten av sesongen i fjor, og den var litt grøtete i kontrollene - men dog veldig morsom å kjøre. Så jeg forventet at også Hypermotarden min skulle ha litt "karrakter" når det kom til girskift etc. Her tok jeg feil, den er overraskende presis og kontant. Har hatt 2-3 falske nøytraler på nedgiring, men det var brukerfeil - var for forsiktig.

Det var utrolig morsomt å få kjørt en litt lengre tur med Bjerky i går, men turen vi kjørte i dag var enda bedre. Ble tryggere på sykkelen, og til tross for fuktige veier så gikk det an å kjøre litt "aktivt" (aktivt for en fersk fører sådan). Ryggen min er dog ikke vant til L-tvin... kjenner at jeg er støl i ryggen nå etter å ha brukt gassen litt mer aktivt i dag. Tror muligens jeg må trene ryggen litt fremover slik at det ikke legger en demper på kjøringen. Kan vel også ha noe med at det er en stund siden jeg sist kjørte motorsykkel...

Oppdaget også at Ducati er noen smarte jævler og har lagt inn fester for Kriega veskene mine originalt:

Bilde

Bilde

Fikk også lagt på et voks lag på bakhjulet i dag, slik at griseriet på kjede ikke setter seg for godt:

Bilde


Det kommer nok jevnlige oppdateringen på hvordan det går med Hyper'n og meg fremover - men jeg skal prøve å begrense meg så jeg ikke teppebomber bloggen min med innlegg :twisted

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av ojda »

Den beste treninga for en rygg som blir fort lei av å kjøre motorsykkel,
er å kjøre mer motorsykkel :thumleft
Forresten, Gratulerer med tøff sykkel :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Det var godt å høre. Mener jeg opplevde det samme når jeg starta å kjøre i fjor å :)

Takk for det !

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

Disse hempene under salen er på de fleste nyere sykler, bare kriega som har utnyttet mulighetene som finnes. Er jævlig greit men disse hempene :thumleft

Jeg vil anbefale deg å trene kjerne, og rygg....En perfekt øvelse for å forberede ryggen på MC kjøring er med hjelp av slik hjul....

http://youtu.be/VmqDIL2xzbk" onclick="window.open(this.href);return false;

Vet ikke om duden på filmen gjør det riktig, men var bare for 0 illustrere :thumleft

Note 4

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Takk for tipset, skal sjekke ut det. Jeg har også noen kettlebells liggenda fra da jeg konkurrerte - finner sikkert noen gode øvelser på de å. Uansett, aldri feil å holde seg i form :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Hypermotarden og jeg etter en bensintank

Nå har jeg fått kjørt tom en full bensintank, og første inntrykkene begynner å sette seg. Jeg har brukt like mye tid på å kjøre som å vaske og dulle med sykkelen. Unnskyldningen er saltet, men hadde nok vasket og dullet like mye med den selv om det hadde vært midtsommers. Naboene tror jeg har mistet vettet. De ser meg flere ganger om dagen med den gigantiske løvblåseren og trykkpumpa mi fylt med hærlig såpe for den matte lakken.

Men nok om det. Hvordan er den å kjøre? Den er mer presis enn hva jeg forventet. Jeg prøvekjørte jo en demo (hyperstrada) på slutten av sesongen i fjor, og den var litt grøtete i kontrollene - men dog veldig morsom å kjøre. Så jeg forventet at også Hypermotarden min skulle ha litt "karrakter" når det kom til girskift etc. Her tok jeg feil, den er overraskende presis og kontant. Har hatt 2-3 falske nøytraler på nedgiring, men det var brukerfeil - var for forsiktig.

Det var utrolig morsomt å få kjørt en litt lengre tur med Bjerky i går, men turen vi kjørte i dag var enda bedre. Ble tryggere på sykkelen, og til tross for fuktige veier så gikk det an å kjøre litt "aktivt" (aktivt for en fersk fører sådan). Ryggen min er dog ikke vant til L-tvin... kjenner at jeg er støl i ryggen nå etter å ha brukt gassen litt mer aktivt i dag. Tror muligens jeg må trene ryggen litt fremover slik at det ikke legger en demper på kjøringen. Kan vel også ha noe med at det er en stund siden jeg sist kjørte motorsykkel...
Uten sammenligning forøvrig, men jeg fikk også fortere vondt i ryggen når jeg kjørte cruiseren, men det hadde dog ikke noe med V-Twin'en å gjøre men med sittestillingen som var mer oppreist. Mulig det er det som er hovedårsaken hos deg kanskje? Blanding av litt rettere sittestilling samt litt "utrent" etter lang tids mc tørke?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Poster videoen jeg tok fra vår siste tur i din tråd også jeg. Du var jo tross alt med :thumleft

Desverre kan ikke den elendige GoPro mikrofonen gjengi lyden fra sykkelen din slik den faktisk hørtes ut som, noe som er litt synd for den lyden skal du så absolutt ikke skamme deg over :thumleft

[video]https://www.youtube.com/watch?v=t53iPyz ... 2Bzd7_e6se[/video]

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Setter en knapp på utrent. Regner også med det blir med påkjenning under akselerasjon når ryggen er nærmere 90 grader i forhold til kraft-retning. Ble tatt på sengen et par ganger da jeg er vant til en mer lineær momentkurve også :)

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Gulars »

Gratulerer med tøff sykkel. :-) Jeg er så klar for våren nå. Her er det bare regn og kuling. :sorry
Kjør sikkert!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av mortenolb »

Gulars skrev:Gratulerer med tøff sykkel. :-) Jeg er så klar for våren nå. Her er det bare regn og kuling. :sorry
Jeg bor 3 mil unna dem, og har samme vær som deg :-)å

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Takk !

Nja, det både blåser og regner her ute i dag. Men det ser jeg på som bra, få bort dritten fra veiene. Er også meldt minus på natta et par dager denne uken. Vinteren sitt siste krampetak. Men fra lørdag så blir det sol og godt med plussgrader.

Våren kommer plutselig, den er nok rett rundt hjørnet :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Takk !

Nja, det både blåser og regner her ute i dag. Men det ser jeg på som bra, få bort dritten fra veiene. Er også meldt minus på natta et par dager denne uken. Vinteren sitt siste krampetak. Men fra lørdag så blir det sol og godt med plussgrader.

Våren kommer plutselig, den er nok rett rundt hjørnet :)
Deilig å få kjørt fra seg det verste suget før våren kommer så man får det litt i blodet før de andre ruller sykkelen sin ut i solskinnet. :knegg

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Formstøpte øreplugger

Som noen av dere husker så tok jeg en avstøpning av ørene mine i vinter. Jeg ville vente med å skrive om de formstøpte ørepluggene til jeg hadde kjørt et par-tre turer. Dette er desidert det beste kjøpet jeg noen gang har gjort. Aldri mer irriterte øreganger etter skumpropper! For ikke å snakke om at det tar 1,5 sekkund å sette de i - sammenlignet med den nitidige sammenrullingen av skumpropper.

Jeg valgte å gå for det filteret med mest demping, pro 26: http://www.hantek.no/orepropper/mc-prop ... mc-propper" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg prøvde de først hjemme og satte på musikk. Lyden var krystallklar, men kraftig dempet. Etter en stund så glemmer man at man i det hele tatt har de i. Ute på Hypermotarden så hører jeg eksosen og trafikkbildet godt, men pga jeg gikk for de med mest demping så er det vanskelig å høre hva folk sier til deg mens motoren går og hjelmen er av. Siden det går såpass raskt å ta ut og inn ser jeg ikke på det som et problem. Vindstøy er mye mindre dominerende enn det var med skumpropper, mistenker at det er pga filteret lar meg høre andre lyder og filtrer det verste av vindstøyen ut. Hvis du tåler mer lyd enn meg, så kan jeg godt anbefale å gå ned et nivå på støydempingen - men for min del så er støynivået perfekt.

Edit, bilder:

Bilde

Bilde

Bilde

Toven

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Toven »

Formstøpte er nydlig ja :prf

Du får tette filter også: http://www.hantek.no/shop/tilbehor/filter
Bruker selv disse, var bare pro 15 og 17 da jeg kjøpte for noen år siden tror jeg - ikke 26 :-k

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Hvordan er lydbildet med helt tette filter da?

Svar