Dersom fornuften ikke tar deg, og Street Triplen faller i smak på messa, tror jeg nok Yamaha MT07 vil gi deg mye moro for penga.
Yamaha leverer stort med den nye MT serien.
God garanti, stort forhandlernett og Yamaha leverer kvalitet.

Stort +1 på den.Olav K skrev:Til trådstarter:
Dersom fornuften ikke tar deg, og Street Triplen faller i smak på messa, tror jeg nok Yamaha MT07 vil gi deg mye moro for penga.
Yamaha leverer stort med den nye MT serien.
God garanti, stort forhandlernett og Yamaha leverer kvalitet.
Er vel bare til å gjøre den fulleffekt igjen det daCircus skrev:Ein ting du bør tenke over ved å kjøpe ein større sykkel og trimme den ned til 35 kw er at dei vil ikkje berre vera tyngre, men også ha ein høgare utveksling på girkasse. det gjer at akselerasjonen kan bli ein del dårligere enn dei sykklene som har originalt rundt 35 kw. Dette gjelder selvfølgelig ikkje alle typer
Nettopp kvittet meg med bilen jeg hadde lån på, så blir nok ikke noe lån igjen på sykkel. Såpass deilig å få de ekstra kronene i månedensvein690 skrev:Banken har penger![]()
Det er som mange sier her, det er viktig å prøve litt forskjellig, og ikke bare prøvesitte
Selvfølgelig får man en ide om hvordan sykkelen er for deg, men det er noe helt annet ute på veien når du kjører litt aktivt
Sittestilling, vinkel på armer, håndledd osv, mye detaljer å ta med i betraktningen
Forsikring er også et viktig punkt å huske på, spesielt hvis man ikke har alder eller bonus på "sin side" :-)å
Det jeg mente med ninja 300'en er at den er for lett i fysisk vekt. Ved høye hastigheter på feks motorvei og du kjører forbi vogntog eller liknende vil sykkelen opleve større trykkbølge grunnet så lav vektSopranoo skrev:Det jeg har hørt om ninja 300 er utelukkende positivt. Har aldrig hørt at den skal være vinglete i høye hastigheter. Har derimot hørt at nakensykklerne er mer urolige i høyere hastigheter i svinger etc.
Mv Agusta er en egen klasse. Men igjen, vil man virkeli fornærme en sådan fin sykkel med å strype den? Er kanskje ikke helt en nybegynner sykkel i starten heller? Litt mer ingen gass -- full gass som gjelder?
Hvis du tenker på økonomi, er en A2 sykkel helt klart vinneren hva jeg har sett.
Om jeg skal være helt ærlig, klarer jeg ikke se den store forskjellen på en kawa 300 å 600. Sef er det forskjeller, men er dem så øvgjørende?
Jeg stemmer fortsatt for at du ska ta en look på Yamaha R3. Nesten helt lik i størrelse med en R6 når det kommer til utvendige dimensjoner.
Ok forsikringspreimie å bra innkjøpspris. Ingen reviews av den enda, Men, det er en Yamaha, kan det være noe som er så feil?
Du, da er vi toSopranoo skrev:Aa okey :) Hade z800 som kjøreskolesykkel. Fungerte meget fint! Men jeg opplevde fortsatt mer ubehag på motorvei 100plus med nakensykkel, en med 300. Men det kan godt være at jeg tar feil. Ikke så erfaren.
Pris messig hadde det passa ypperlig å gått for MT-07'en. Skal si min mening etter jeg har sett på begge sykkelene i morgen på messaHaymaker skrev:Kjører selv en naken GSR, og det fremkommer ingen vingling i 100 +
Kåper vil kanskje hjelpe på stabilitet, men de er der jo helst for å skjerme fører (ikke Adolf).
Faktorer som vekt og vektfordeling, tyngdepunkt og størrelse avgjør sykkelens stabilitet.
Stikk innom en forhandler å se nærmere på den MT-07en.
Synes den så langt råere ut hos forhandler enn på bilder
Kloke ord, etter min mening...Daniel V skrev:Hei Jaran! :)
Velkommen til forumet, og så gøy at du skal kjøpe deg sykkel! :)
Du har jo et veldig romslig budsjett, så du kan jo få deg mye sykkel, alt ettersom hva som skulle friste.
Jeg hadde samme budsjett som deg da jeg skulle ut på A2 markedet i fjor sommer.
Jeg ble sittende å tenke følgende: Skal jeg kjøpe spell ny A2 sykkel nå, eller skal jeg kjøpe en litt eldre, i og med at dette kun er for to år, så kjøpe drømmesykkelen når det blir ren A?
Jeg lurte også på om jeg skulle kjøpe en "ferdig" nedregget en, eller ta jobben selv.
Etter MYE om og men, kom jeg frem til at siden det bare er for to år, så gikk jeg for en litt eldre sykkel.
Vi kan jo som kjent ikke kjøre sykler som originalt har høyere effekt enn 96HK, så jeg fant en Yamaha FZS600 som var 70kw, og tok jobben selv.
Det er ikke mye jobb å nedregge det selv. Bestilte strupekittet gjennom Yamaha. De bestiller gjennom Greybikes.no.
Gikk to uker, så kom settet, og det var inn til Yamaha for montering dagen etter, for så å dra å vise den hos Statens Vegvesen på Risløkka påfølgende dag. Totalkosten på strupingen ble 3750,- med alt, inkl vegvesenet. Visningen var latterlig. Trillet sykkelen inn i kontrollhallen, de tok et bilde av den forfra og tok med seg papirene jeg hadde med (TÜV på strupekittet, og at det var til mitt rammenr, en lapp fra Yamaha på at det var montert og vognkort del 1 og 2). En time senere kom de ut med nytt midlertidig vognkort og ønsket meg god tur og lykke til. De startet ikke sykkelen engang.
Jeg vil også si at jeg har en sykkel som går bedre enn f. eks 300ccmene, selv om de har samme antall hester. Min svoger kjører en Ninja 300ccm, og den blåser jeg ifra både på aks og toppfart. Testet dette på dragstripa på Gardermoen, og han hadde ikke sjans.
Jeg ville heller valgt en billigere sykkel i to år nå, og kjøpt deg drømmesykkelen når du får ren A.
En ny sykkel vil jo også tappe seg godt i pris de to første årene. :)
Men skulle jeg kjøpt meg A2 sykkel nå, hadde jeg helt klart gått for MT07. Det er en vannvittig rå sykkel, med godt med dreiemoment! :)
Uansett, lykke til i jakten!