Cutless sin blogg
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Hint - jeg står på svensk jord.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Cutless sin hyperblogg
Under gamlebrua over Iddefjorden, også kalt Svinesundbroen :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Cutless sin hyperblogg
Nyyyydelig Ducati, men det må ha vært bikkjekaldt med skinndress nå? Kjører goretex her med windstopper innerjakke 

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Ikke i det hele tatt. Ullfrote fra forsvaret underst, windstopper fra biltema utenpå også skinnjakken - blir nesten for varmt. På bena så har jeg kun en vindstopper under, og har det som plommen i egget :)
Men som nevnt så ble det litt kaldt på tærne etter en hel dag med kjøring - de sitter ganske tight + tiltenkt sommeren - mulig jeg bruker Dainese goretex støvlene i morgen siden de er romsligere og jeg får plass til to par merinoullsokker
Men som nevnt så ble det litt kaldt på tærne etter en hel dag med kjøring - de sitter ganske tight + tiltenkt sommeren - mulig jeg bruker Dainese goretex støvlene i morgen siden de er romsligere og jeg får plass til to par merinoullsokker
Re: Cutless sin hyperblogg
Stilig bilde over her!
Du har vel fått noen kilometer på nysykkelen nå?
Her regner det konstant så sesongen drøyer for min del....

Du har vel fått noen kilometer på nysykkelen nå?
Her regner det konstant så sesongen drøyer for min del....
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Takk !
Etter en frisk tur i dag så er jeg på 550 km. Er ikke rare greiene, men har latt vær å kjøre dager der det har vært minus om natta for å unngå den værste saltlaken. Og siden jeg må bruke 30-40 min på å spyle av salt etter hver tur så er listen satt litt høyere enn vanlig. Men, det er ikke meldt noe mer minusgrader nå, så nå blir det bare mindre og mindre salt for hver dag
Du skal være glad det regner, skyller bort all dritten fra veien
Etter en frisk tur i dag så er jeg på 550 km. Er ikke rare greiene, men har latt vær å kjøre dager der det har vært minus om natta for å unngå den værste saltlaken. Og siden jeg må bruke 30-40 min på å spyle av salt etter hver tur så er listen satt litt høyere enn vanlig. Men, det er ikke meldt noe mer minusgrader nå, så nå blir det bare mindre og mindre salt for hver dag

Du skal være glad det regner, skyller bort all dritten fra veien

- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Cutless sin hyperblogg
Bruker du ACF-50 på sykkelen din? Det skal være ren magi for å beskytte mot rust. Har prøvd mye annet jeg med godt hell, men den store forskjellen med acf50 er at det holder seg på ved vask, og det skal visstnok være aktivt i 12 mnd
ps, måtte kjøpe på ebay, da det ikke er å få kjøpt i norge.

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Jeg vurderte det, men siden jeg var på utkikk etter midertidlig beskyttelse i overgangen til vår, så ble det så jeg gikk for WD-40. Sitter ikke like godt, så må etterspraye etter hver vask - men til gjengjeld lettere å få av om 1-2 uker når saltet er borte :)
Har du brukt WD-40 med godt hell også?
Har du brukt WD-40 med godt hell også?
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Cutless sin hyperblogg
Ja, jeg har brukt wd40 og Mucoff bikespray, og det har fungert flott, men Duken min fikk litt antydninger til korrosjon på framfelgen faktisk
. Men hvorfor skal du ta det av igjen, acf50 kan vel bare være på og beskytte utover sesongen også, så bruker du bare voks på lakkerte deler.....

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Men da blir det jo aldri rent 

Re: Cutless sin hyperblogg
550 km er da ikke så halvgæli såpass tidlig på året!Cutless skrev:Takk !
Etter en frisk tur i dag så er jeg på 550 km. Er ikke rare greiene, men har latt vær å kjøre dager der det har vært minus om natta for å unngå den værste saltlaken. Og siden jeg må bruke 30-40 min på å spyle av salt etter hver tur så er listen satt litt høyere enn vanlig. Men, det er ikke meldt noe mer minusgrader nå, så nå blir det bare mindre og mindre salt for hver dag![]()
Du skal være glad det regner, skyller bort all dritten fra veien

Det tar tid å vaske bort saltlaken etter kjøretur ja, gjorde det ofte i fjor når min sykkel også var ny


Jeg tenke på det i dag når jeg var i byen med bilen. " Nå regner ihvertfall mer og mer salt bort, så det er ikke lenge til nå "


- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
11 timer og 32 minutter på salen
Ifølge kjørecomputeren så har jeg brukt 11 timer og 32 minutt på å kjøre 623 kilometer. Sitter nå å tar en velfortjent søndagspils, det er jo hviledag for oss ikke-troende også. Jeg har nettopp tatt en grundig nedspyling med ferskvann etterfulgt av en innspyling med WD-40, så Hyper'n sitter godt med det nye pustbare-kapellet sitt fra XL-moto (er på salg, anbefales) utenfor vinduet her.
Ryggen klager ikke når jeg kjører lenger, så takk for tips om å kjøre mer - det hjalp
Jeg fikk virkelig kjenne på det å kjøre _naken_ sykkel i går. Det var bra med vind, og på slettene i motvind så lette jeg fælt etter en posisjon som tillot meg å ikke bli kasta av sykkelen som en overdimensjonert drage (type Franklin, lyn eksperiment). Jeg kom meg helskinnet inn i skogen igjen, og fikk en velkommen pause fra vinden. Jeg er spent på hvordan det blir på motorvei, men man blir vel vant til det meste.
Til tross for salt og grus på veien så kom jeg litt i flytsonen når jeg kjørte meg en tur i dag tidlig. Utrolig deilig følelse å kjøre svingete vei og la sykkelen gjøre all jobben, jeg er veldig spent på hvordan den blir på knusktørre sommerveier. I bytrafikken er den overlegen. Med en salhøyde på 870 mm og mine 1900 mm så ser jeg til og med over de uforutsigbare varebilene. Motoren og sittestillingen har forført meg inn på noen litt vel aggressive manøvre i bytrafikken, så jeg kan med fordel skru opp selvkontrollen 1-2 hakk. Men jeg har til gode å komme i noen farlige situasjoner med Hyper'n *bank i bordet*.
Jeg fikk justert "girstanga" mens Bjerknez vaska sykkelen sin i dag. Det ble betydelig lettere å få støvlene under for å gire opp - litt mer finjustering nå så blir den perfekt. Ble sliten i kneet pga at den var for lav forut justering, og siden jeg kjører den inn så blir det mye giring opp og ned - da er det greit at ting er så ergonomisk som det kan bli.
Bare 377 km til nå så kan jeg gå fra 6000 rpm til 7000 rpm som rødlinje...
Edit: Bilde fra den vindfulle turen i går. Kaffekopp på Statoil for å få varmen i meg:

Ifølge kjørecomputeren så har jeg brukt 11 timer og 32 minutt på å kjøre 623 kilometer. Sitter nå å tar en velfortjent søndagspils, det er jo hviledag for oss ikke-troende også. Jeg har nettopp tatt en grundig nedspyling med ferskvann etterfulgt av en innspyling med WD-40, så Hyper'n sitter godt med det nye pustbare-kapellet sitt fra XL-moto (er på salg, anbefales) utenfor vinduet her.
Ryggen klager ikke når jeg kjører lenger, så takk for tips om å kjøre mer - det hjalp

Til tross for salt og grus på veien så kom jeg litt i flytsonen når jeg kjørte meg en tur i dag tidlig. Utrolig deilig følelse å kjøre svingete vei og la sykkelen gjøre all jobben, jeg er veldig spent på hvordan den blir på knusktørre sommerveier. I bytrafikken er den overlegen. Med en salhøyde på 870 mm og mine 1900 mm så ser jeg til og med over de uforutsigbare varebilene. Motoren og sittestillingen har forført meg inn på noen litt vel aggressive manøvre i bytrafikken, så jeg kan med fordel skru opp selvkontrollen 1-2 hakk. Men jeg har til gode å komme i noen farlige situasjoner med Hyper'n *bank i bordet*.
Jeg fikk justert "girstanga" mens Bjerknez vaska sykkelen sin i dag. Det ble betydelig lettere å få støvlene under for å gire opp - litt mer finjustering nå så blir den perfekt. Ble sliten i kneet pga at den var for lav forut justering, og siden jeg kjører den inn så blir det mye giring opp og ned - da er det greit at ting er så ergonomisk som det kan bli.
Bare 377 km til nå så kan jeg gå fra 6000 rpm til 7000 rpm som rødlinje...
Edit: Bilde fra den vindfulle turen i går. Kaffekopp på Statoil for å få varmen i meg:
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Effektkurven og hvor langt på vei jeg har kommet ift innkjøringen:


- Bjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin hyperblogg
Hvor er bildet over tatt?
Får jeg tippe Statoil i Rakkestad?
Får jeg tippe Statoil i Rakkestad?
