Jeg ville tatt en telefon til SV og hørt om de krever at du setter i et 35kw strupesett kontra 25kw settet som står i nå.
Det er et utrolig tungvindt regelverk det nye A2 reglementet, og sånn som sykkelen din er registrert i dag, så er den nedtrimmet mer enn halvparten av opprinnelig effekt. Begrensningen i ditt førerkort sier at du ikke har lov til å kjøre en sykkel som er nedtrimmet mer enn 50% av opprinnelig effekt (SV650S er vel på 72HK?) og som ikke yter mer enn 35kw. Den vil derfor være lovlig for deg å kjøre som 48Hk, men per definisjon ikke som 34HK. Utrolig teit regel, men det er nå sånn det er.
Den vil også øke i verdi, og være mye mer lettsolgt som 48HK enn 34HK, så du kan jo se på det som en investering + at du får litt ekstra gamp i den.
Grunnen til at jeg nevner det er fordi jeg vurderte en Fazer i fjor som var regget som 34 HK, men den hadde jeg ikke lov å kjøre i følge Statens Vegvesen fordi den var nedtrimmet mer enn 50% av opprinnelig effekt når den var 34HK. Men hvis jeg oppgraderte den med et 48HK strupesett var det plutselig lov, fordi da var sykkelen nedtrimmet 49,7% av opprinnelig effekt, og gikk derfor innenfor kravet som ligger i førerkortene våre. Forstå det den som kan