Bikerdude73 Sesongstart :-)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av Bjerknez »

Uten at jeg skal komme for mye inn på angst og andre ting som jeg ikke har greie på, så tror jeg vel at en erfaren mc fører lett klarer en oppkjøring i dag. Når en grønnskolling som meg klarer det som ikke har sittet på noe med to hjul siden jeg kjørte moped for snart 25 år siden, så tror jeg vertfall at DU klarer det. :thumleft

Nå vet ikke jeg hvordan det var å ta lappen på mc i 1991, men i dag har man jo den berømte og kanskje mest fryktede krypkjøringstesten som kanskje kan få satt enhver ut av spill, men jeg tror nøkkelen til å klare denne fint er å velge en trafikkskole som bruker en smidig sykkel på oppkjøringen. Med smidig sykkel så mener jeg sykkele ala Honda CB500, Duke 690 eller kanskje t.o.m. en 125cc av liten størrelse. Å kjøre denne testen med en cruiser eller en annen stor sykkel er nærmest nytteløst.

Selv en Honda CB650F er vanskelig å klare denne testen med (men ikke umulig). Grunnen er den ekstreme atompipa av et eksosanlegg.

Jeg prøvde denne krypkjøringstesten etter at jeg hadde klart lappen med 1300cc cruiseren jeg hadde og det var rett og slett umulig. Kjeglene står så tett at forbrettene touchet på hver side og sykkelen var for lang til at den i det hele tatt klarte og komme mellom kjeglene. Svingradiusen var heller ikke noe å skryte av. Så krypkjøringstesten med en slik sykkel er rett og slett umulig.

Ellers så ønsker jeg deg lykke til videre og jeg håper inderlig du får gleden av å igjen sitte med førerkortet for klasse A i lommen :thumleft

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av bikerdude73 »

Hei igjen og takk for støtte :-)

Med tanke på ny oppkjøring så er jeg ikke så bekymret for det praktiske men mer det og få angst før og under oppkjøringen.

Jeg har en lokal kjøreskole som jeg vil ta kontakt med og evnt ta en generalprøve med. ;-)

Må jo uansett snakke med kjøreskole for og leie bil til selve oppkjøringen. Så tar det samtidig.

Snakket med legen min i går på telefonen og han mente vi burde sende ny søknad før sommerferien. ;-)

Da vil jeg søke om klasse A og BE. Trenger ikke mer syns jeg.
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av Intruder »

Lykke til , Bikerdude 73.går nok bra dætta,serru... :thumleft
hilsen en likesinnet.. :-)å
Sist redigert av Intruder den 12 mar 2015, 11:39, redigert 1 gang totalt.
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av 45316 »

Lykke til! Dette går bra!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av Olav K »

Jeg synes du er utrolig tøff som er så åpen om angsten din.
Jeg kan ikke helt sette meg inn i din situasjon, men jeg håper virkelig at dette går seg til og at du er å finne på egne hjul i snar framtid :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av KåreDump »

Fant denne tråden i dag og har lest den mer eller mindre i ett (lite produktiv dag på jobb :redface )!

For å si det på godt nordnorsk; satan for en berg og dalbane!!

Krysser alt av fingrer og tær for at du snart har lappen tilbake!

Har sjøl hatt min kontakt med både angst og depresjon, det toppa seg for min del 22. juli i 2011 (dette er din tråd så vi lar det bli med det denne gang). Har hatt det såpass mørkt og svart og møtt så mange som har slitt, at jeg vet utmerket godt at jeg faktisk ikke vet en dritt om hvordan akkurat du har det... :-)

Det jeg derimot vet er at motorsykkel er terapi, end of story!!
Å sette seg på sykkelen gir deg en pause fra alt, man kobler av og vindstøy og godlyden fra eksosanlegg stenger mye av den indre støyen ute.
Man har lett for å isolere seg når man sliter, og å komme seg ut på sykkel og møte folk er jævlig god terapi det og (gruppeterapi?).

For min del handlet det i de mørkeste periodene om å ha ett eller annet å se fram til, et mål, noe å glede seg til. Jeg måtte alltid ha dette "noe" å se frem til.
Det gleder meg at du ser frem til NÅR og ikke om du får igjen lappen!
:thumleft
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av bikerdude73 »

Ja livet går jo opp og ned :P :p

Har nå vært uten min nr 1 angstmedisin i litt over ett døgn. Lite morsomt og kjenne såpass på angsten som jeg gjør nå. :8-[

Men nå har jeg nok abstinenssymptomer som gjør dette verre. Svimmelhet er og en bivirkning av dette.
Var nettopp og handlet litt småting på Rimi. Selvfølgelig ble det venting i kasse pga en som skulle hente postpakke.. :-)å

Rart og være tilbake på en plass jeg har unngått i maaaange år nå.

Det er en lang vei frem for meg og angsten kommer til og begrense hva jeg kan gjøre for og si det mildt.
Hadde planer om og jobbe igjen men det utgår med høye fallskjermhopp nå!!

Men får bare sikte fremover mot førerkortet. Må få det tilbake! ;-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av Sprint »

Har trua på deg dude :thumleft Så da treffes vi for" terapi"snart. :prf
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av Jompa »

Hvordan går det ? Opp eller ned ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av bikerdude73 »

Jompa skrev:Hvordan går det ? Opp eller ned ?
Heisann Jompa.

Må innrømme at det har vært et lite tilbakeslag her.

Når jeg gikk av min angstmedsin så fikk jeg flere bivirkninger/abstinenser.
De 2 verste var svimmelhet og anst. Etter 5 døgn uten medsin så måtte jeg gå tilbake på en redusert dose.

Er veldig vanskelig og gjøre noe slikt som dette selv. :sorry

Men nå har jeg og legen min funnet en ny måte vi skal prøve og få meg av min angstmedisin.
Blir mer sakte nedtrapping denne gangen og over på en annen medisin for og ta angsten.
Da kan vi se om svimmelheten går bort etter en stund.

Har og fått en time hos noe jeg antar er en Psykiatriker den 10 april.
Så får vi se om den personen kan hjelpe til med dette. Bør hvertfall kjenne til medisiner og slikt. ;-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av Jompa »

Lykke til den 10.
Det KAN jo hende at denne spesialisten vet om en medisin uten rød trekant, som kan hjelpe deg ?
Og at du dermed kan få igjen lappen ?
Jeg har null peiling, men håper i hvert fall.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av MorganX »

Har du prøvd Cipralex... den har jeg gått på for angst og den er uten rød trekant. Den kommer i 5-20mg pakninger. Jeg har nesten sluttet med den nå.. har redusert til ett minimum.

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av bikerdude73 »

MorganX skrev:Har du prøvd Cipralex... den har jeg gått på for angst og den er uten rød trekant. Den kommer i 5-20mg pakninger. Jeg har nesten sluttet med den nå.. har redusert til ett minimum.
Jeg står på Cipralex allerede. Stått på den i i en del år nå. Den har ikke sjangs til og ta mitt angstnivå når det tar av.

Egentlig usikker på om den gjør noe for meg. :-k

Personligt så føler jeg et behov for b-preparat for og ta den verste angsten og være noenlunde oppegående.
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av MorganX »

Regner med at du har prøvd psykeriater med kongnetivt terapi... da får man hjelp til metoder man kan bruke for å dempe angsten... Og noen jeg kjenner fikk faktisk hjelp av hypnose for angst anfall.
Er det i noen situasjoner du føler angsten kommer.. eller har du den når du sitter hjemme i ditt eget hjem og f.eks ser på tv? Hvor lenge har du slitt med angst, hele livet eller er det noe spesifikt som har skjedd?

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av bikerdude73 »

MorganX skrev:Regner med at du har prøvd psykeriater med kongnetivt terapi... da får man hjelp til metoder man kan bruke for å dempe angsten... Og noen jeg kjenner fikk faktisk hjelp av hypnose for angst anfall.
Er det i noen situasjoner du føler angsten kommer.. eller har du den når du sitter hjemme i ditt eget hjem og f.eks ser på tv? Hvor lenge har du slitt med angst, hele livet eller er det noe spesifikt som har skjedd?
Jeg var under ulike typer behandlingsformer fra 1996 til 2000. Det siste var kognetiv terapi av den lokale sjefspsykologen.
Ble til slutt utskrevet og stemplet som "Behandlingsresistent"..

Ved bruk av b-prep så har jeg full kontroll på angst. Uten så er jeg sjangseløs.

Angsten kom nok snikende allerede når jeg var veldig ung og fikk utvikle seg uten stans eller behandling til jeg var passert 22 år.

Det finnes ingen "trigger" som de så gjerne vil finne og analysere.

Var heller ingen brukermedvirkning når jeg ble behandlet. Om det er blitt bedre nå tviler jeg på.

Skal snakke med en person som jeg renger med er psykiatriker i morgen. Håper på et godt inntrykk der.

Men spør nok mest spørsmål om medisiner. Er ikke interessert i ting som jeg vet ikke funker på meg.
Vil ha råd ang overgang til andre medisiner og evnt varighet på abstinenser.

De har jo allerede stemplet meg som tidligere nevnt. Skal en del godvilje til for at jeg forandrer syn på det Psykiske Helsevesen kan du si.

Men går nok mot en periode med abstinenser og masse ubehag ganske snart. :sorry
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Svar