Mulig jeg tar feil, mener bare å ha hørt det

OK. Jeg ser at jeg må korrigere meg selv en smule herojda skrev:Er det ikke slik at de "luftputedemperne(Skyhook)" du er så indelig glad i, er byttet ut med konvensjonelle på 15 modellen.
Mulig jeg tar feil, mener bare å ha hørt det
Nei, det er 3 grunnmodeller, 1200, med Øhlins konvensjonelle dempere, 1200 S versjonen har Sachs Skyhook systemet og 1200 S DIAir som i samarbeid med Dainese har utviklet en airbag. Alle grunnmodellene kan bestilles med 4 forskjellige utstyrspakker Touring, Sport, Urban og Enduro.ojda skrev:Er det ikke slik at de "luftputedemperne(Skyhook)" du er så indelig glad i, er byttet ut med konvensjonelle på 15 modellen.
Mulig jeg tar feil, mener bare å ha hørt det
IKKEVÆRSÅSINNADAJRO skrev:Nei, det er 3 grunnmodeller, 1200, med Øhlins konvensjonelle dempere, 1200 S versjonen har Sachs Skyhook systemet og 1200 S DIAir som i samarbeid med Dainese har utviklet en airbag. Alle grunnmodellene kan bestilles med 4 forskjellige utstyrspakker Touring, Sport, Urban og Enduro.ojda skrev:Er det ikke slik at de "luftputedemperne(Skyhook)" du er så indelig glad i, er byttet ut med konvensjonelle på 15 modellen.
Mulig jeg tar feil, mener bare å ha hørt det
Ser du fant svaret selv, og nei ojda det er nok ikke noe annet en S versjonen som gjelder for JRO.ojda skrev:OK. Jeg ser at jeg må korrigere meg selv en smule herojda skrev:Er det ikke slik at de "luftputedemperne(Skyhook)" du er så indelig glad i, er byttet ut med konvensjonelle på 15 modellen.
Mulig jeg tar feil, mener bare å ha hørt det![]()
Jeg hadde visst husket rett i at Multistradaen (innstegsmodellen)!! nå kommer med vanlige justerbare dempere.
Mens S- modellen fortatt har "Skyhook" i en enda mer finulig utgaveÅ vi nakker vel ikke
om annet en S-modellen som eventuellt ny sykkel til deg JRO![]()
Gammal eller ny, vi får se å komma oss ut på vårparten å lage bidrag til fotokonkuransen 2015.JRO skrev:Ser du fant svaret selv, og nei ojda det er nok ikke noe annet en S versjonen som gjelder for JRO.ojda skrev:OK. Jeg ser at jeg må korrigere meg selv en smule herojda skrev:Er det ikke slik at de "luftputedemperne(Skyhook)" du er så indelig glad i, er byttet ut med konvensjonelle på 15 modellen.
Mulig jeg tar feil, mener bare å ha hørt det![]()
Jeg hadde visst husket rett i at Multistradaen (innstegsmodellen)!! nå kommer med vanlige justerbare dempere.
Mens S- modellen fortatt har "Skyhook" i en enda mer finulig utgaveÅ vi nakker vel ikke
om annet en S-modellen som eventuellt ny sykkel til deg JRO![]()
![]()
Så kanskje det blir Sverige tur med ny MTS på våren 15. Husker en fin handletur våren 14 som var starten på 14 sesongen.
Traktoren har rulla 12 000 km. fikk ikke vært hos Løvås før sesongen var over så jeg må skifte dekk og ta 12 000 km. servicen i løpet av vinteren.ojda skrev:Gammal eller ny, vi får se å komma oss ut på vårparten å lage bidrag til fotokonkuransen 2015.JRO skrev:Ser du fant svaret selv, og nei ojda det er nok ikke noe annet en S versjonen som gjelder for JRO.ojda skrev:OK. Jeg ser at jeg må korrigere meg selv en smule herojda skrev:Er det ikke slik at de "luftputedemperne(Skyhook)" du er så indelig glad i, er byttet ut med konvensjonelle på 15 modellen.
Mulig jeg tar feil, mener bare å ha hørt det![]()
Jeg hadde visst husket rett i at Multistradaen (innstegsmodellen)!! nå kommer med vanlige justerbare dempere.
Mens S- modellen fortatt har "Skyhook" i en enda mer finulig utgaveÅ vi nakker vel ikke
om annet en S-modellen som eventuellt ny sykkel til deg JRO![]()
![]()
Så kanskje det blir Sverige tur med ny MTS på våren 15. Husker en fin handletur våren 14 som var starten på 14 sesongen.
Å om det skulle bli med ei flaske konjakk over grensa på vei tilbake så får det værra med det![]()
Mye har Traktoren din rulla nå
Jeg har ikke tatt dette opp med kjæringa ennå, kanskje hun legger ned veto. Du trenger da vel ikke ny sykkel nå igjen.ojda skrev:12000 åsså byttetankerDetta må jeg vise til kjerringa
![]()
Neida, jeg blir nok å være StorTiger-eier etpar år til. Å er ganske fornøyd med det![]()
Enig. :-)SuperMorten skrev:Men hvis du bytter til 2015, så må den være RØD
JRO skrev:Jeg har ikke tatt dette opp med kjæringa ennå, kanskje hun legger ned veto. Du trenger da vel ikke ny sykkel nå igjen.ojda skrev:12000 åsså byttetankerDetta må jeg vise til kjerringa
![]()
Neida, jeg blir nok å være StorTiger-eier etpar år til. Å er ganske fornøyd med det![]()
![]()
Som sagt så er det kun tanker, ikke noe som er en realitet ennå.
Ja, den var fin. Men når den aldri har vært registrert blir den da avgiftsbelagt som ny sykkel, mener at avgift beregnes etter førstegangs registrering og ikke etter årsmodell på kjøretøy. Noen som vet?Busa Trond skrev:Her er det noe å sikle på for deg![]()
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... listPos=37" onclick="window.open(this.href);return false;
Reg dato som teller ja og så kan en søke om alternativ avregning i ettertid.JRO skrev:Ja, den var fin. Men når den aldri har vært registrert blir den da avgiftsbelagt som ny sykkel, mener at avgift beregnes etter førstegangs registrering og ikke etter årsmodell på kjøretøy. Noen som vet?Busa Trond skrev:Her er det noe å sikle på for deg![]()
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... listPos=37" onclick="window.open(this.href);return false;
Den var feil SuperMorten, det er førstegangs registrering som gjelder. Tenk import biler / MC hadde det vært førstegangs registrering i Norge som gjaldt hadde det ikke vært mulig å importere brukt. Så en trenger et vognkort med førstegangs registrering hvor som helst i verden det er det som gjelder. Så enig med Kawagutten.SuperMorten skrev:Tror du har rett. Det er reg. dato i Norge som gjelder.
Selvsagt. Må ha slått meg i hodet før jeg skrev det derJRO skrev:Den var feil SuperMorten, det er førstegangs registrering som gjelder. Tenk import biler / MC hadde det vært førstegangs registrering i Norge som gjaldt hadde det ikke vært mulig å importere brukt. Så en trenger et vognkort med førstegangs registrering hvor som helst i verden det er det som gjelder. Så enig med Kawagutten.SuperMorten skrev:Tror du har rett. Det er reg. dato i Norge som gjelder.
Ja, ser også i en annen tråd dette diskuteres at produksjonsår kan brukes, det krever da en bekreftelse fra importøren hvilket år kjøretøyet er produsert og at dette kan brukes for beregning av avgift til staten.JohnnyTh skrev:Veteranbilen min er en 1942 modell, kom til Norge på femti tallet men gikk på militære skilter. Jeg registrerte den for første gang i Norge i 2002 og da ble det en 1943 modell for det militære vognkortet sa 43.
Ja, de holdt 12 000 eller de siste 100 mila var de nok ikke bra, siste turen med MC siden sto jeg i Lærdal med ca. 40 mil hjem med dette dekket.Andreas skrev:Har de orginale Pirelli Angel GT-dekkene holdt 12000km? Høres i såfall bra ut. Byttet til slike i fjorTil sammenligning så brukte jeg to sett med Pirelli Scorpion på 15000km.