Cutless sin blogg
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Re: Cutless sin hyperblogg
Stemmer :)
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Synes det var noe kjent seru, siden jeg tok meg en kaffe der i går jeg også når jeg kjørte fra messa 

- Cutless
Da er førstegangsservice bestilt til torsdag. Jeg gleder meg veldig siden man ofte merker stor forskjell på sykkelen etter den første servicen - ny olje, strammet clutchvaier, strammet kjede ++
- Bjerknez
- Kontakt:
Høres bra utCutless skrev:Da er førstegangsservice bestilt til torsdag. Jeg gleder meg veldig siden man ofte merker stor forskjell på sykkelen etter den første servicen - ny olje, strammet clutchvaier, strammet kjede ++

Da kan vi snart begynne å kjøre litt utenfor Østfold også

- Cutless
Jepp !
- Bjerknez
- Kontakt:
Hold av førstkommende lørdag. Da blir det mest sannsynlig tur med flere til VestfoldCutless skrev:Jepp !

- Cutless
Haha, jeg har selvfølgelig sendt e-post til vegvesenet ang salting i Fredrikstad. Spurte når det var sist gang de saltet, fikk svar nå:
"Hei
Har hørt med entreprenøren. Og det ser ut til at det er 2.3.2015
Tør jeg spørre hvorfor du spør?"

"Hei

- Bjerknez
- Kontakt:
Haha! Du er helt rå!Cutless skrev:Haha, jeg har selvfølgelig sendt e-post til vegvesenet ang salting i Fredrikstad. Spurte når det var sist gang de saltet, fikk svar nå:
"Hei

Er ikke mye glad i salt denne mannen!

- Cutless
Han jeg prata med viste seg å være motorsyklist selv ! Han hadde en strøken BSA Rocket 3. Så jeg fikk noen gode tips for å bruke værmeldingen til å vurdere om det er sannsynlig at det blir saltet.
Limer inn her så det kan hjelpe andre salt-nevrotikere:
"Hvis luft/vegtemperaturen blir i veldig nærheten av eller lik duggpunktstemperaturen felles fuktighet ut fra luften og ned på vegen. Hvis denne er kald da så blir det som regel glatt. Hvis det er tørr luft er dugg og lufttemperaturen som regel langt fra hverandre og det felles ikke ut"
Limer inn her så det kan hjelpe andre salt-nevrotikere:
"Hvis luft/vegtemperaturen blir i veldig nærheten av eller lik duggpunktstemperaturen felles fuktighet ut fra luften og ned på vegen. Hvis denne er kald da så blir det som regel glatt. Hvis det er tørr luft er dugg og lufttemperaturen som regel langt fra hverandre og det felles ikke ut"
I disse "app-tider" hadde det jo vært kjekt med en app over salting 

- Cutless
Ducati himmel
I dag var time til 1000 km servicen bestilt. I det jeg ankom Eker Performance så var det et hav med flotte Ducatier linet opp utenfor verkstedet.

Jeg fikk muligheten til å være inne på verkstedet under servicen, og det satt jeg utrolig stor pris på. Jeg fikk spurt en haug med spørsmål om alt fra vedlikehold til dekk - og verkstedsjefen svarte grundig på alle spørsmål jeg hadde. Ble også overrasket over hvor mye de faktisk gjør på en førstegangsservice. Det viste seg at verkstedsjefen hadde 3 sykler selv, inkludert en banesykkel - jeg blir ekstra varm inni meg når jeg vet han som skrur på sykkelen min er en ordentlig entusiast.

Salgssjefen var der også, og detaljerte en brukt Multistrada. Som ivrig motorsyklist så var det som å være i himmelen. Se på at sin egen sykkel ble godt stelt med samtidig som praten satt løst med salgssjef og verkstedsjef - en fantastisk opplevelse. Spesielt tålmodigheten de hadde med alle spørsmålene jeg hadde, imponerende.
Jeg har bestandig vært nervøs/skeptisk når jeg har levert ifra meg motorsykkel/bil til service og lignende. Jeg er veldig nøye, men det er jo ikke _deres_ egen sykkel eller bil - så derfor har jeg bestandig vært nervøs for riper, dårlig utført jobb etc. Men med Eker Performance kan jeg med hånden på hjerte si at jeg gleder meg til neste gang jeg skal levere ifra meg sykkelen til de !

I dag var time til 1000 km servicen bestilt. I det jeg ankom Eker Performance så var det et hav med flotte Ducatier linet opp utenfor verkstedet.
Jeg fikk muligheten til å være inne på verkstedet under servicen, og det satt jeg utrolig stor pris på. Jeg fikk spurt en haug med spørsmål om alt fra vedlikehold til dekk - og verkstedsjefen svarte grundig på alle spørsmål jeg hadde. Ble også overrasket over hvor mye de faktisk gjør på en førstegangsservice. Det viste seg at verkstedsjefen hadde 3 sykler selv, inkludert en banesykkel - jeg blir ekstra varm inni meg når jeg vet han som skrur på sykkelen min er en ordentlig entusiast.
Salgssjefen var der også, og detaljerte en brukt Multistrada. Som ivrig motorsyklist så var det som å være i himmelen. Se på at sin egen sykkel ble godt stelt med samtidig som praten satt løst med salgssjef og verkstedsjef - en fantastisk opplevelse. Spesielt tålmodigheten de hadde med alle spørsmålene jeg hadde, imponerende.
Jeg har bestandig vært nervøs/skeptisk når jeg har levert ifra meg motorsykkel/bil til service og lignende. Jeg er veldig nøye, men det er jo ikke _deres_ egen sykkel eller bil - så derfor har jeg bestandig vært nervøs for riper, dårlig utført jobb etc. Men med Eker Performance kan jeg med hånden på hjerte si at jeg gleder meg til neste gang jeg skal levere ifra meg sykkelen til de !
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Slikt varmer ett gammelt ducati hjerte
Herregud jeg har lyst på ducati igjen
Hva spurte du om dekk da? Fikk du noen kloke svar? Hvor mye måtte du ut med for første gang servicen?

Herregud jeg har lyst på ducati igjen

- Cutless
Det vil jeg tro :)
Jeg var veldig fornøyd, så langt, med de dekkene som kom originalt. Så jeg spurte om han hadde noe erfaring med de, og evt hva han syntes om de. Kort oppsummert så blir det trolig samme dekk neste gang ! Jeg vet ikke hvor mye servicen koster enda: Det var en liten skade på forskjermen ved levering, og de ønsket å bytte hele forskjermen etter inspeksjon på service. Også sa de at det var like greit at jeg betalte førstegangsservice når jeg var der og fikk byttet skjermen neste gang. Utrolig god service !
Jeg var veldig fornøyd, så langt, med de dekkene som kom originalt. Så jeg spurte om han hadde noe erfaring med de, og evt hva han syntes om de. Kort oppsummert så blir det trolig samme dekk neste gang ! Jeg vet ikke hvor mye servicen koster enda: Det var en liten skade på forskjermen ved levering, og de ønsket å bytte hele forskjermen etter inspeksjon på service. Også sa de at det var like greit at jeg betalte førstegangsservice når jeg var der og fikk byttet skjermen neste gang. Utrolig god service !

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
hvilke dekk er det som står på biken din nå? Pirelli what?
- Cutless
Pirelli Diablo Rosso II. De har klart seg veldig bra så langt på salt, veistøv og i regn.