Ingen aning. :D_Demon skrev:Tar jeg ikke helt feil er det ikke så rart det var kaldt, mye tippa speedometer over på?rerell skrev:Premiär igår. Kallt.
Når tar du ut sykkelen din på veien?
Hehe, gikk så fort at du heller måtte passe 100% på veien enn å sjekke speedometeret? Det er jo noe du kan si når du blir stoppa av vår onkel i blått. "Sorry, hadde bare ikke muligheten til å sjekke speedometeret mitt, gikk for fort til at jeg turte"rerell skrev:Ingen aning. :D_Demon skrev:Tar jeg ikke helt feil er det ikke så rart det var kaldt, mye tippa speedometer over på?rerell skrev:Premiär igår. Kallt.
Har faktiskt testat det argumentet en gång (nästan iaf). Jag blev stoppad i 107 km/h på en 70-sträcka (mitt i skogen!) för några år sen. Det är 2 km/h över "körkortsgränsen". Jag hade precis kört om 2 bilar och återgått till rätt körfält när jag blev "skjuten". Till mitt försvar sa jag att det rimligtvis måste vara bättre att komma förbi bilarna och återgå till rätt körfält så fort som möjligt (inom rimliga gränser), än att ligga och sega sig förbi under lååång tid, och riskera att få möte. Det höll givetvis inte, och jag blev fotgängare i 3 månader och 4-5000 fattigare.D_Demon skrev: Hehe, gikk så fort at du heller måtte passe 100% på veien enn å sjekke speedometeret? Det er jo noe du kan si når du blir stoppa av vår onkel i blått. "Sorry, hadde bare ikke muligheten til å sjekke speedometeret mitt, gikk for fort til at jeg turte"
- Indian
- Innlegg: 652
- Registrert: 24 jun 2004, 23:14
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Sted: Everywhere
- Kontakt:
Jeg gjør noe aktiv for trafikksikkerheten. Hvis jeg ser en kontrol og jeg har tid, så lager jeg en kø bak meg og så lose bilene trygg gjennom kontrollen. : Sist mandag i Drammen da det var stor kontroll der. Jeg ledet en lø på ca 500 meter (som jeg hadde laget) gjennom. Sikkert mange ble irritert da jeg fikk motorstopp like før en sving men som forsto poenget da vi passert 4 politibiler som hadde ingen fangst.
Det hele startet i 1989 da jeg fikk en bot på 750 kr og jeg kjørte frem og tilbake med kø bak meg og vinket til politiet mens jeg passert.
Det hele startet i 1989 da jeg fikk en bot på 750 kr og jeg kjørte frem og tilbake med kø bak meg og vinket til politiet mens jeg passert.
Sist redigert av Indian den 07 apr 2005, 18:22, redigert 1 gang totalt.
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Håy..pelsen skrev:når man ser på hvor enkelte kontroller er plassert er det vel egentlig pengeinnkreving onkel driver med.
De er ikke ute for å øke trafikksikkerheten, men kun for å skrive ut bøter.
Jeg sitter med et inntrykk av at onkel holder seg til samme plassene når det gjelder kontroller.
De gangene jeg har kjørt forbi kontroller har de stort sett vært på samme plass som før.
Er man en del på veien så lærer man seg hvor de står...
jeg har sett snuten stå rett etter 50 skilt, for å få tatt de som bare har sluppet gassen.Ronny skrev:Plassert? Åssen da mener du?pelsen skrev:når man ser på hvor enkelte kontroller er plassert er det vel egentlig pengeinnkreving onkel driver med.
De er ikke ute for å øke trafikksikkerheten, men kun for å skrive ut bøter.
har også sett dem på steder der folk vanligvis benytter anledningen til å kjøre forbi.
De står jo på sånne steder for å få størst mulig fangst.
Som Rogg skriver så står de som regel på de samme stedene, kjører man mye så vet man hvor det kan være kontroll.
En bil parkert på en bro over veien kan være snuten. En bil parkert på en sidevei med fronten rettet mot trafikken, på en plass med god oversikt er veldig ofte snuten. Sitter det noen i bilen er det ingen tvil..
Jeg har spart mange penger ved å bremse opp når jeg ser slike parkeringer.
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
17.April
Aaahhh...
Jepp... i dag blei det asfalt under Shadowen. 17.April ble min første vårtur, og det gjorde godt.
Med litt sur vind, og noen skyer som ville dekke for solen, fyra æ i gang han Shadow. Luska meg stille opp til R319, økte turtallen....giret....ga gass...jo det virket greit. Og Du hvor hærlig det var.
Gli bortover tørr asfalt, høre vindsuset og kjenne vinden presse seg mod brystkassa. Høre motoren som maler som en gjellmons i solsteiken i en vinduskarmen. Ja man kan jo bli rein poetisk av en slik opplevelse...
Så nå er sessongen i gang for meg....
Jepp... i dag blei det asfalt under Shadowen. 17.April ble min første vårtur, og det gjorde godt.
Med litt sur vind, og noen skyer som ville dekke for solen, fyra æ i gang han Shadow. Luska meg stille opp til R319, økte turtallen....giret....ga gass...jo det virket greit. Og Du hvor hærlig det var.
Gli bortover tørr asfalt, høre vindsuset og kjenne vinden presse seg mod brystkassa. Høre motoren som maler som en gjellmons i solsteiken i en vinduskarmen. Ja man kan jo bli rein poetisk av en slik opplevelse...
Så nå er sessongen i gang for meg....