Jeg ser de fleste har jo både lightroom og DXO

LordShaft skrev:(jada, noen vil nok si velkommen i klubben hehe)
Ja så billig som "lagring" er i dag, så er det forsåvidt greit å kjøre den komboen.... da treffer du alt. Men er serdeles sjeldent jeg bruker slike effekter. Men hvordan kjører du det 2 - 3 ganger etter hverandre.RuneMC skrev:RAW&JPEG er jo et fint valg. Da kan du f.eks. få sett på (jpg) bildene hvis du er på besøk hos noen som ikke har programvare som kan vise RAW-bildene, men hvor du likevel ønsker å vise bildene i stort format på PC-skjerm eller TV.
Videre trenger du JPEG hvis du skal kjøre Picture Effect > Watercolor (prøv det på bilder, dvs kjør den effekten et 2-3 ggr etterhverandre -> instant "kunstverk" )
Når du kjører Watercolor effekten så lagrer den et nytt bilde, repeter effekten på dette.LordShaft skrev:Men hvordan kjører du det 2 - 3 ganger etter hverandre.
Sorry, men jeg henger ikke helt med... jeg har denne effekten på kamera, men ikke i lightroom.... Hvordan repeterer jeg denne effekten på bildet på kamera?RuneMC skrev:Når du kjører Watercolor effekten så lagrer den et nytt bilde, repeter effekten på dette.
Hehe, ja med Lightroom merker man jo nesten ikke at man bruker RAW, det er så enkelt at selv bestemor kan.LordShaft skrev:Sett kryss i taket..... Gutten har beveget seg ut av jpeg sjiktet å begynt å ta bilde i raw format..... Dette er en milepæl i min fotograf karriere![]()
Det er jo bare så sinnsykt mye mer du kan gjøre med bildene dine. For det jeg ser er at de bildene jeg liker å boholde osv (som ikke er tatt som snapshoot) må redigeres uansett om det er raw eller jpeg(jada, noen vil nok si velkommen i klubben hehe)