Overraskende bra lyd av "mikk i nakkeskinnet" løsningen

Må nok teste tilsvarende selv ja! Har du en sånn "pelsdott" på mikken for ytterligere beskyttelse mot vind? Tenker vel at det kanskje er fornuftig å ha?
Jepp, en slik pelsdott er nok grei og ha.Flanker skrev:@Bjerknez:
Overraskende bra lyd av "mikk i nakkeskinnet" løsningen
Må nok teste tilsvarende selv ja! Har du en sånn "pelsdott" på mikken for ytterligere beskyttelse mot vind? Tenker vel at det kanskje er fornuftig å ha?
Grunnen til der er ganske enkel. Man må justere lydnivået etter den høyeste lyden i videoen og så lenge cruiseren bråkte ganske heftig under gasspådrag så måtte følsomheten skrus ned. Bakdelen var at man hører lite under vanlig kjøring.LordShaft skrev:Det er ikke "bare" å koble en mic til kamera.... Det er en fordel å finne ut hvilken motstand som er best egnet for ditt kamera.... om jeg har skjønt det riktig. Jeg fikk hvertfall langt bedre lyd av samme mic som han på filmen her, enn en random jeg kjøpte på chlasern
[video]https://www.youtube.com/watch?v=GCtIEpb42uI[/video]
Å hente ut lyden oppe i hjelmen gjør jo ledningen sin vandring kortere og du slipper å surret med ledning rundt om på kroppen. Skal prøve dette selv, men følte det ble veldig lav lyd på bjerknes sin film når han er ute med cruiseren.... (bortsett fra når han har godt med gasspådrag)
Det er helt klart at du for det du betaler for, i like stor utstrekning når det gjelder mikrofoner som med alt annet.LordShaft skrev:Det er ikke "bare" å koble en mic til kamera.... Det er en fordel å finne ut hvilken motstand som er best egnet for ditt kamera.... om jeg har skjønt det riktig. Jeg fikk hvertfall langt bedre lyd av samme mic som han på filmen her, enn en random jeg kjøpte på chlasern
[video]https://www.youtube.com/watch?v=GCtIEpb42uI[/video]
Å hente ut lyden oppe i hjelmen gjør jo ledningen sin vandring kortere og du slipper å surret med ledning rundt om på kroppen. Skal prøve dette selv, men følte det ble veldig lav lyd på bjerknes sin film når han er ute med cruiseren.... (bortsett fra når han har godt med gasspådrag)
LordShaft skrev:Haha....Alf jeg tror på deg![]()
Jeg skjønner at dette er noe du har over gjennomsnittet interesse av![]()
Jeg må nok si at for min del er det begrenset hvor mye penger jeg gidder å legge inn i mic for å gjengi motorlyd på sykkel filmene mine. Men noe penger er jeg villig til å legge igjen for bra lyd![]()
Blir spennende å se hva jeg klarer å få til med justering av opptakslyden. Så får vi se om det er "godt" nok
Jeg har ingen utdanning verdt å nevne, men jeg har imidlertid gjort mye forskjellig gjennom livet og lært mye. Ingenting slår egen, noen ganger dyrkjøpt erfaring :)LordShaft skrev:Haha... jeg tror nok du er utdannet tømrer akkuratEller det er utrolig hva en kan være utdannet som, men gjerne har jobbet hele livet som noe helt annet (slik som meg)
Ja det er vel en ting eller to vi lærer oss gjennom livet. Akkurat det med billig og dyrt i forhold til kvalitet osv. Jeg har allerde gjort meg noen erfaringer på feltetLearning by doing :-)å