Cutless skrev:Ja, det er irriterende. Det er jo slitasje på bruk, så sånn sett så er det jo mye bedre enn om du kom bort i tanken med en hammer eller andre uhell. I en perfekt verden så kommer sykklene ferdig montert med utskiftbare beskyttelser på slike områder, men det er dessverre ønsketenking.
Jeg tipper det dekselet festes på samme måte som tankbeskyttelse - som feks TechSpec. Med en limt overflate som man kan ta av og på uten at det ligger igjen noe lim.
Ja, vi får prøve å få det fint Bjerknez. Men med dekselet over så vil det nok skjules bra - men er man petimeter så er man petimeter :)
Jeg gruer meg virkelig til den dagen du får din første ripe i tanken
jeg har fått noen småriper selv og disse kommer etter av/påstigning av sykkelen gjentatte ganger. Det kan jeg fint leve med.
Men jeg er enig med deg at det burde være en beskyttelse på et så opplagt sted så her har Ducati sovet i timene mener jeg.
jeg er som sagt usikker på hvordan denne lakken er å rubbe så jeg kan ikke garantere noe resultat. Når man rubber så sliper man jo ned overflaten så det verste som kan skje er to ting:
1. Man rubber gjennom lakken slik at grunning/metall blir synlig (lite sannsynlig)
2. Området man rubber blir blankere enn resten av overflaten og man vil få et skille (Mer sannsynlig)
Så lenge ripene ikke gå gjennom lakken og til grunning/metall så vil jeg tro vi klarer å få dette bra igjen. Jeg har noen midler vi kan bruke for hånd som vi kan teste først. Går ikke dette, så er det frem med maskinen