Innholdsrik dag på Hyper'n
Klutsjdeksel beskyttelsen kom (allerede) i dag. Jeg var forberedt på 2-3 ukers venting med tanke på at Ducabike er veldig spesialiserte/små - men så feil kan man ta.
Siden jeg har en typisk tendens til å fu*ke til ett eller annet når jeg er litt ivrig, så tok jeg meg god tid. Tok ut en bolt først for å se på lengde etc. Panikken var et faktum. Lengden på bolten jeg hadde tatt av og den bolten jeg målte som fulgte med settet var ikke i nærheten av like lange. Etter omlag 25 min med fundering, så sjekker jeg igjen - og da var de like lange. Det viste seg at den ene av de 4 boltene var lengre enn de andre 3. Jeg klarte selvfølgelig å måle med den lange

Lettet som jeg var fikk jeg satt på plass beskyttelsen, tok meg god tid og sørget for at alt var stramt og fint - men ikke for stramt (siste jeg vil er å ødlegge gjengene inn i motorblokka!
Her er resultatet:
Legg merke til hvor svart og blankt det er bak den, takket være Bjerknez sin poleringsmaskin. Og pga beskyttelsen så vil klutsjdekselet holde seg svart og blankt :) Veldig fornøyd med hvordan det ble seende ut også. Den stjeler ikke for mye oppmerksomhet når man ser på sykkelen.
Jeg benyttet også anledningen til å veie sykkelen når jeg var i nærheten av trafikkstasjonen. 190 kg uten fører, og 290 kg med fører i fult utstyr.
Deretter fikk jeg kjørt meg en 10-mils lang tur. Lå bak en bil et lite stykke, og plutselig kjørte han ut i grøfta med høyre bakhjul i 90 km i timen, traff en dump og bakhjulet spratt opp og var 20-30 cm over bakken - en stor støvsky, og rompa på bilen vingla greit. Et spesielt syn.
Like før jeg kom hjem fikk jeg testa (ufrivillig) DTC systemet. Kom i ca 40 km/t i en rundkjøring hvor jeg skulle rett frem. Det lå en sandhaug ca 10 cm i bredden og 50 cm lang (tykt lag) som jeg så, men ikke rakk å gjøre noe før det kjentes ut som jeg fikk 2-hjulsskrens - DTC lampa blinka 1 eller 2 ganger, og jeg fortsatte videre - uten å ha rukket å gjort noe annet enn å tenke at det var da ikke så ille. Det var ingen brå rykninger hverken når skrensen startet eller ble avsluttet. Det var nesten behagelig. Noterer meg at veiene ikke er rengjort enda, og kjører litt mer forsiktig i rundkjøringer fremmover
Når jeg endelig kom hjem så lå det et brev fra Ducati i postkassen, og jaggu har de sendt meg et medlemskort med rammenr, type sykkel, medlemsnr etc.