Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

Å der var nye dekk bestillt :thumleft
Har ikke fått bekreftelse fra Mr.Pitlane ennå om han faktisk vil ta dem i mot og eller utføre jobben, men tok en sjanse. Er uansett ikke noe hast ennå. Men deilig å vite at dekkene ligger klare til omlegg. En bekymring mindre :prop:

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:Ahh... då må nye dekk bestilles asap :thumleft
Bestill et dekk som er hardere på midten enn sidene så varer det kanskje lenger.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

Det har seg ikke slik at jeg slavisk er ute etter et dekk som varer lenger, da det er andre ting som er minst like viktig, men Pilot Road 4 har fått såpass mye skryt at det vel skal mye til før JEG klarer og overgå prestasjonene i dekkene. jeg liker aktiv kjøring til tider, men ikke idiotkjøring. jeg driver heller ikke med racing/banekjøring. :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av LordShaft »

Satan, har ikke peiling på hvor bildet er tatt, men utrolig bra redigert :thumleft Rett og slett imponerende ;-)

Hva legger du i idiotkjøring? Det er liten tvil om at pilot road 4 kommer til å holde i massevis for deg. De er også skrytt opp i skyene, selv om mange hevder at pilot road 3 er hakket bedre :-k

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av hakhap »

LordShaft skrev:Satan, har ikke peiling på hvor bildet er tatt, men utrolig bra redigert :thumleft Rett og slett imponerende ;-)

Hva legger du i idiotkjøring? Det er liten tvil om at pilot road 4 kommer til å holde i massevis for deg. De er også skrytt opp i skyene, selv om mange hevder at pilot road 3 er hakket bedre :-k
Syntes Bjerknez nevnte noe om allt over 130kmt i en annen trå :scratch
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Reodor Felgen »

hakhap skrev:
LordShaft skrev:Satan, har ikke peiling på hvor bildet er tatt, men utrolig bra redigert :thumleft Rett og slett imponerende ;-)

Hva legger du i idiotkjøring? Det er liten tvil om at pilot road 4 kommer til å holde i massevis for deg. De er også skrytt opp i skyene, selv om mange hevder at pilot road 3 er hakket bedre :-k
Syntes Bjerknez nevnte noe om allt over 130kmt i en annen trå :scratch
Ut fra videoene som er postet ville jeg bekymret meg mest for at nåla på turtelleren ruster fast.

Uten at det er noen oppfordring til råkjøring.

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Tonys »

Ække noe tvil, det er tatt fra en gummibåt.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av MrPitlane »

Bjerknez skrev:Å der var nye dekk bestillt :thumleft
Har ikke fått bekreftelse fra Mr.Pitlane ennå om han faktisk vil ta dem i mot og eller utføre jobben, men tok en sjanse. Er uansett ikke noe hast ennå. Men deilig å vite at dekkene ligger klare til omlegg. En bekymring mindre :prop:
Velkommen til Pitlane, når dekka kommer. :prop: :mk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Satan, har ikke peiling på hvor bildet er tatt, men utrolig bra redigert :thumleft Rett og slett imponerende ;-)

Hva legger du i idiotkjøring? Det er liten tvil om at pilot road 4 kommer til å holde i massevis for deg. De er også skrytt opp i skyene, selv om mange hevder at pilot road 3 er hakket bedre :-k
Takk for det LordShaft :redface

Tja... å kjøre aktivt med en god margin ser jeg på som ganske normal kjøring, og kjøre helt på egne/dekkenes grenser ser jeg på som idiotkjøring. Skal dog ikke være alt for bastant her :redface

Syntes Bjerknez nevnte noe om allt over 130kmt i en annen trå :scratch
Å kjøre fort (130km/t) på feks. E6 etc. ser jeg ikke på som idiotkjøring, men å kjøre i 130km/t sikksakk mellom biler derimot...

Ut fra videoene som er postet ville jeg bekymret meg mest for at nåla på turtelleren ruster fast.

Uten at det er noen oppfordring til råkjøring.
Ruster ikke på en helt ny sykkel vetu :lol

Ække noe tvil, det er tatt fra en gummibåt.
Det er helt riktig :lol

Velkommen til Pitlane, når dekka kommer. :prop: :mk
Takk for det Mr.Pitlane :thumleft
Kommer tilbake angående forventet levering :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av LordShaft »

Det er mange former for idiotkjøring....selvfølgelig også veldig inviduelt hva folk mener. Men det er fult mulig å kjøre helt på grensen av dekket i 50 km/t i en rundkjøring :redface uten at det må være idiotkjøring.

Men jeg skjønner hvor du vil hen :thumleft
Selv har jeg nok flere ganger bedrevet idiotisk kjøring, men utrolig hva en lærer med alderen :redface

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

Det er bra vi forstår hverandre LordShaft :thumleft

Når det gjelder bildet lenger opp så er dette tatt fra en RIB og det er Trollfjorden man ser rett forut :prf
men helt riktig... det var fra en gummibåt. Bra observert :lol

Klinker til med et til som ikke er tatt så alt for langt unna. Hvor er dette tatt?

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

Jaja.. pyttsan... jeg sitter nå her med kaffekoppen min og koser meg i stille hus, så da kan jeg like godt poste noe i bloggen min som ikke har noe med MC og gjøre også :lol

De som kjenner meg vet at jeg har vert en hyper kontrollfrik når det kommer til detailing av bil, så derfor så legger jeg inn bilder av min Audi'en jeg hadde før etter at jeg hadde detailet den ferdig etter omlegg til sommerhjul og vinterkjøring etc.
Grunnen til at jeg tok bilde av panseret i sollyset er fordi ALLE skavanker kommer til syne når man tar et slikt bilde. Men her ser man ikke en eneste liten skittflekk/ripe.

Jeg kan også beroligere dere med at innerskjermene/hjulbrønnene ble vasket for hånd samt tørket og selfølgelig vokset. Hele seansen med rubbing, voksing/vasking etc. brukte jeg tre hele dager på og bilen ble ikke kjørt i mellomtiden (bortsett fra inn og ut av garasjen. Jada.. jeg vasket også dekkene, selv i sporene... med q-tips. Jeg kan ikke nevne ALT jeg gjorde for da blir jeg stemplet som en komplett idiot, haha.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av LordShaft »

All respekt for å legge så mye sjel ned i å stelle bilen sin.... jøss... men når du forteller at du vasker i sporene med q-tips....ja da er du stemplet for lenge siden i min bok :lol

Galskap kommer i alle former og størrelser skjønner jeg :prf

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

Tja... hvorfor i alle dager stoppe her... Må jo poste noe som har med to hjul og gjøre også... :lol

Her er en video jeg lagde på forespørsel av en nabo som er frelst i tempo mopeder og er med i en tempoklubb som har mange treff etc. Han skulle jo vise at han var sent ute med moppa på en litt komisk måte, så da lagde jeg denne videoen. Den er filmet i nærmiljøet her jeg bor. Meningen var at dette skulle være en nyttårshilsen til vennene hans på facebook:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ttkXBeY ... 77qPDioLBy[/video]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:All respekt for å legge så mye sjel ned i å stelle bilen sin.... jøss... men når du forteller at du vasker i sporene med q-tips....ja da er du stemplet for lenge siden i min bok :lol

Galskap kommer i alle former og størrelser skjønner jeg :prf

Note4
Haha... det skal sies at jeg har et langt mer avslappet forhold til dette i dag :lol

Svar