Sommerferie for Evike og KM - 1 ukes base i Østerrike
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Re: KM/Evike - Fått TomTom Rider til bursdagen
PMS er noe d..., men det skjer da noe positivt:
1. KANSKJE blir Amigo solgt i morgen! Damen som kommer i morgen er ihvertfall tilsynelatende mer seriøs enn mange andre henvendelser (og det har vært mer enn en håndfull siste uka).
2. Ferieønsket ser ut til å være klarert på jobben, så derfor har vi tatt sjansen på:
3. Har bestilt båtreise første etappe og første overnatting og laget et utkast til ruta nedover årets tur. Legger vekt på at det er et UTKAST. Ikke bry dere om via-punktene, de betyr ikke så veldig mye vesentlig annet enn å lage en mix mellom kjøring på Autobahn og B-veier.
1. KANSKJE blir Amigo solgt i morgen! Damen som kommer i morgen er ihvertfall tilsynelatende mer seriøs enn mange andre henvendelser (og det har vært mer enn en håndfull siste uka).
2. Ferieønsket ser ut til å være klarert på jobben, så derfor har vi tatt sjansen på:
3. Har bestilt båtreise første etappe og første overnatting og laget et utkast til ruta nedover årets tur. Legger vekt på at det er et UTKAST. Ikke bry dere om via-punktene, de betyr ikke så veldig mye vesentlig annet enn å lage en mix mellom kjøring på Autobahn og B-veier.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Carpa
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Re: KM/Evike - Sommerferien nærmer seg :)
Du begynner å få noen mil på baken med disse utenlandsturene dine :-)
Eneste planlagte ferien for 2015 så lang er familietur til Bornholm, desverre uten mc. Håper jeg får tatt ut litt egoferie med kawaen også :-)
Eneste planlagte ferien for 2015 så lang er familietur til Bornholm, desverre uten mc. Håper jeg får tatt ut litt egoferie med kawaen også :-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Jarle
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Kontakt:
Har du vurdert "Black Forest"? Ligger litt lengre vest i syd Tyskland enn du har valgt, men skulle det være at været presser dere vestover bør ikke det være noe nederlag :-)evike skrev:PMS er noe d..., men det skjer da noe positivt:
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Fin dagsetappe det derevike skrev:PMS er noe d..., men det skjer da noe positivt:

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- evike
- Kontakt:
hehe, already done previously.Jarle skrev: Har du vurdert "Black Forest"? Ligger litt lengre vest i syd Tyskland enn du har valgt, men skulle det være at været presser dere vestover bør ikke det være noe nederlag :-)
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Ser ut til å være en fin rute dette
Noen spesiell grunn til at dere velger østkysten fremfor vestkysten av Danmark nedover? Er det mer spennende å se på østkysten?

Noen spesiell grunn til at dere velger østkysten fremfor vestkysten av Danmark nedover? Er det mer spennende å se på østkysten?
Ser ut som det er motorveien og ikke kystenBjerknez skrev:Ser ut til å være en fin rute dette![]()
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Ahh... Okay...
Noen spesiell grunn til at dere tar motorveien gjennom hele Danmark Evike? Er Danmark såpass trist at det bare er om å gjøre å komme seg gjennom?
Noen spesiell grunn til at dere tar motorveien gjennom hele Danmark Evike? Er Danmark såpass trist at det bare er om å gjøre å komme seg gjennom?
- evike
- Kontakt:
Det er Østerrike som er måldestinasjon (og forsåvidt tildels Tyskland, ihvertfall syd for Hannover). Danmark derimot er bare en transportetappe som oppstår fordi Larvik-Hirtshals er så fryktelig mye billigere enn Oslo-Kiel når vi kjører hver vår sykkel.
- evike
- Kontakt:
Om ikke sommerferien nærmer seg riktig ennå, så er det definitivt noen store skritt i retning av kjøresesong de siste dagene.
Jeg vet allerede nå at dagen i morgen vil kjennes støl i overarmene.
Jeg vet allerede nå at dagen i morgen vil kjennes støl i overarmene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Carpa
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Re: KM/Evike - Sesongen nærmer seg :)
Prøver du å si at du har måket hele innkjøringa i dag :-0
Blogg
- evike
- Kontakt:
Re: KM/Evike - Sesongen nærmer seg :)
Nei, jeg har kosta siste veistumpen fra postkassa og opp til innkjøringa :)
Mye greiere uten all strøgrusen
Mye greiere uten all strøgrusen

- evike
- Kontakt:
God påske! Selv er jeg kylling..
Kroppen var mildest talt ikke i samarbeidslune de siste månedene og selv om den i dag virker i godt humør så er jeg skeptisk til å starte sesongen i 6 graders varme. Tenk om jeg "ødelegger" siste ukas fremgang ved å kjøre tur i dag? Innrømmer herved å være en kylling som venter på mer varme før jeg starter kjøring.
Som ei venninne har kommentert etter at jeg la den samme kommentaren på Facebook:
Bedre å være kylling enn ei frossen høne.
Joda, sånn kan man jo også forsvare sine handlinger.
Sparket ut KM, så han er ute og kjører en tur. Riktig flott påske til dere alle, hvor dere nå enn er og hva dere nå enn gjør!
Som ei venninne har kommentert etter at jeg la den samme kommentaren på Facebook:
Bedre å være kylling enn ei frossen høne.
Joda, sånn kan man jo også forsvare sine handlinger.
Sparket ut KM, så han er ute og kjører en tur. Riktig flott påske til dere alle, hvor dere nå enn er og hva dere nå enn gjør!
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: God påske! Selv er jeg kylling..
God påske herfra også
Fortsatt vinterlig og ikke motorsykkelkjørbart her oppe i høyden...:

Fortsatt vinterlig og ikke motorsykkelkjørbart her oppe i høyden...:

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sparket ut KM ?
Mener du sparket ut, eller bare gitt han et spark i ræva så han kom seg ut en tur ?
Mener du sparket ut, eller bare gitt han et spark i ræva så han kom seg ut en tur ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Denne fredagen blir det knall kjørevær så ingen grunn til å være gul,god påske :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
God Påske!
Med to sifrede varmegrader i Østfold går vi en flott tid i møte
Med to sifrede varmegrader i Østfold går vi en flott tid i møte

- evike
- Kontakt:
Det holder med den siste betydningen, han møtte mange av MC-vennene våre på turen og kom hjem i langt bedre humør enn om han hadde vært hjemmeJompa skrev:Sparket ut KM ?

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Jeg ble også sparket ut i dag... Helt ålreit egentlig. Kom hjem til nyvaska hus, ferdig middag med rødvin og levende lys 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- evike
- Kontakt:
Re: Sommerferie for Evike og KM - 1 ukes base i Østerrike
Har ikke vært så veldig ivrig på forumet her i det siste, men her er altså siste nytt:
Vi er på sommerferie med kjøring fra Hirtshals til Sankt Johann im Pongau, Østerrike. Danmark gikk i norsk god sommertemperatur på "noen og tyve grader", men fra vi stod opp første dagen i Tyskland (=torsdag 2. juli) har hver eneste dag nådd en maksimumstemperatur på over 37 grader og kun en natt med regn. Altså en ny rekord for oss siden 2010.
Sånn omtrent kjørerute: Hirtshals - Nortorf (noen få mil inn i Tyskland, rett nord for Neumünster - Peine (ikke langt unna Hannover) - Riureuth (eller noe sånt) - Rosenheim (litt øst for München) - St. Johann im Pongau. En rimelig svett og varm tur, men med vår historikk så er det ikke lov å klage på været. Sånn er det bare med den saken.
En ukes base i St. Johann fra søndag 5.- søndag 12. Først var vi 2, så ble vi 6 og i går ble vi 8 her på Alpenland Sporthotel. Så langt har vi brukt gårsdagen til avslapning og sosialt samvær med venner som har kommet etterhvert. I dag har vi kjørt til Grossglockner, Franz Josef ... (höhe?) med retur via Heiligenblut og en lang tur rundt fjellet for å komme tilbake hit. Tilsammen ca. 29 mil.
Jeg er ikke helt bra og har slitt endel med kjøringen hit og har pålagt meg selv det samme som den gode doktoren ville gjort: Kjøreforbud denne uka, og har derfor sittet på i dag.
Når en er vant til å kjøre selv så er det å være "Sothøne" (en beskrivelse av ei eksosrype som er fylt 50) ikke bare moro. Legg til at sjåføren kjører Harley med bråkepotte og er SVÆRT erfaren motorsyklist, så her var det forbikjøringer både i inner- og yttersving og selvfølgelig skulle vi opp brosteinsveien helt opp til Bikers point på Grossglockner som første delmål.
For bilder henvises til bloggen som ikke er helt oppdatert mens jeg skriver dette, men jeg jobber med saken. I morgen er det faktisk meldt en hel dag med øsregn og selv om vi ønsket oss en regnfri ferie, så er temperaturen slik at til og med reisefølget gleder seg til det i morgen.
Med andre ord så oppdateres bloggen med mye bilder og litt tekst i morgen.
http://www.evikes.blogspot.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaster på bare ETT bilde her:
Vi er på sommerferie med kjøring fra Hirtshals til Sankt Johann im Pongau, Østerrike. Danmark gikk i norsk god sommertemperatur på "noen og tyve grader", men fra vi stod opp første dagen i Tyskland (=torsdag 2. juli) har hver eneste dag nådd en maksimumstemperatur på over 37 grader og kun en natt med regn. Altså en ny rekord for oss siden 2010.
Sånn omtrent kjørerute: Hirtshals - Nortorf (noen få mil inn i Tyskland, rett nord for Neumünster - Peine (ikke langt unna Hannover) - Riureuth (eller noe sånt) - Rosenheim (litt øst for München) - St. Johann im Pongau. En rimelig svett og varm tur, men med vår historikk så er det ikke lov å klage på været. Sånn er det bare med den saken.
En ukes base i St. Johann fra søndag 5.- søndag 12. Først var vi 2, så ble vi 6 og i går ble vi 8 her på Alpenland Sporthotel. Så langt har vi brukt gårsdagen til avslapning og sosialt samvær med venner som har kommet etterhvert. I dag har vi kjørt til Grossglockner, Franz Josef ... (höhe?) med retur via Heiligenblut og en lang tur rundt fjellet for å komme tilbake hit. Tilsammen ca. 29 mil.
Jeg er ikke helt bra og har slitt endel med kjøringen hit og har pålagt meg selv det samme som den gode doktoren ville gjort: Kjøreforbud denne uka, og har derfor sittet på i dag.
Når en er vant til å kjøre selv så er det å være "Sothøne" (en beskrivelse av ei eksosrype som er fylt 50) ikke bare moro. Legg til at sjåføren kjører Harley med bråkepotte og er SVÆRT erfaren motorsyklist, så her var det forbikjøringer både i inner- og yttersving og selvfølgelig skulle vi opp brosteinsveien helt opp til Bikers point på Grossglockner som første delmål.
For bilder henvises til bloggen som ikke er helt oppdatert mens jeg skriver dette, men jeg jobber med saken. I morgen er det faktisk meldt en hel dag med øsregn og selv om vi ønsket oss en regnfri ferie, så er temperaturen slik at til og med reisefølget gleder seg til det i morgen.
Med andre ord så oppdateres bloggen med mye bilder og litt tekst i morgen.
http://www.evikes.blogspot.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaster på bare ETT bilde her:
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Turen er igang ja
Det har faktisk vært så varmt siste tide at det har vært ei plage å kjøre sykkel. Det meste vi har vært oppe i er 43 grader. Alt over 30 grader er bortkastet å kjøre i (mitt syn)
Hvor lenge varer turen?
Note4

Det har faktisk vært så varmt siste tide at det har vært ei plage å kjøre sykkel. Det meste vi har vært oppe i er 43 grader. Alt over 30 grader er bortkastet å kjøre i (mitt syn)
Hvor lenge varer turen?
Note4
Her regner det og er 15C. Fristende?
- Epylypzon
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Kontakt:
Hvordan er været i st Johann nå? Har planer om å kjøre fra cortina, over grossglockner til Salzburg eller noe rundt der i dag. Men når jeg ser ut frister det mest å holde senga. Grått og trist, styrtregna i stad
Sent fra min D5803 via Tapatalk
Sent fra min D5803 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- evike
- Kontakt:
Svarer fra toppen og nedover:
1. Fortsett å bli i senga. Det regner her også og mer skal det komme utover dagen ifølge Yr.
2. Nei, det frister ikke med 15 grader. Skyver det foran meg og tenker at de dagene kommer tidsnok.
3. Turen varer til lørdag 18. for å ha en dag fri før KM skal noe viktig. Jeg begynner på jobb igjen onsdag 22.
Når jeg sa 37 grader, så var det målt skyggetemperatur. Har kjørt forbi noen sånne klokke/gradesaker langs veien som var oppe i 47. Vet ikke helt hvor føleren på den var plassert, men det kjentes omtrent riktig ut.
1. Fortsett å bli i senga. Det regner her også og mer skal det komme utover dagen ifølge Yr.
2. Nei, det frister ikke med 15 grader. Skyver det foran meg og tenker at de dagene kommer tidsnok.
3. Turen varer til lørdag 18. for å ha en dag fri før KM skal noe viktig. Jeg begynner på jobb igjen onsdag 22.
Når jeg sa 37 grader, så var det målt skyggetemperatur. Har kjørt forbi noen sånne klokke/gradesaker langs veien som var oppe i 47. Vet ikke helt hvor føleren på den var plassert, men det kjentes omtrent riktig ut.