Skal prøve og komme med en "evaluering" av siden din:
Førsteinntrykket jeg fikk (noe som forøvrig er ekstremt viktig da man skal prøve og faktisk HOLDE på leserne som detter innom) var at siden var oversiktlig og ryddig satt opp. Jeg vet ikke hvilke ambisjoner du har, men hvis hovedmålet (hvis man er litt edruelig) er det norske publikummet så ville jeg holdt det til norsk språk. Jeg forstår engelsk, men det virker liksom som om du har voldsomme intensjoner med siden din, noe som forøvrig er veldig bra, men det krever hyppig oppdatering av eget innhold. Når evt. nye besøkere kommer andre gangen etter en uke og ikke ser forandringer så vil du med stor sannsynlighet miste dem. Dette gjelder ikke oss som kjenner deg.
Fargevalg er en i utgangspunktet en smakssak så det skal jeg ikke kommentere for mye, men "riktig" fargevalg er også ganske viktig. For mye farger er slitsomt, og spesielt hvis det går på bekostning av lesbarhet. Tenkler mest på den grå teksten under "Yellow Thunder" på den blå bakgrunnen...
Jeg leter febrisk etter bloggen, men finner den ikke... Hvor er denne?
Personlig ville jeg valgt en ensfarget bakgrunn, med noen fargeinnslag som passer mer til sykkelen. Blått og grønt er ikke noe jeg forbinder med denne sykkelen eller Ducati i det hele tatt. Svart og rødt er mer matcho og passer bedre tror jeg. Jeg er heller ikke veldig fan av gradients og hoover effekter av stor grad. Jeg liker det lesbart og enkelt.
På fremsiden under bildet av deg og sykkelen er det tre tekstblokker. Disse tre har jeg på følelsen er der for å "fylle ut" siden. Det som står her er det som blir lest aller først av nye besøkende og der finner jeg egentlig ikke noe som jeg bare MÅ klikke på. Den midterste boksen er heller ikke midtstillt i forhold til dem andre.
Jeg savner DITT synspunkt av sykkelen på denne siden. Jeg savner DINE bilder av sykkelen, samt DINE videoer. Dette er plassen hvor du skal skryte eller evt. komme med objektive innslag (så langt det lar seg gjøre)

Dette er stedet hvor du skal skryte uhemmet og si ting du kanskje ikke sier på andre steder. Når jeg går inn på siden din, så vil jeg ha mer info om sykkelen enn det jeg får her i forumet, for ellers så vil jo ikke folk besøke siden din. Jeg vil rett og slett bare se innhols som er DITT. Jeg er klar over at dette er en startfase, men siden du skriver at siden er publisert, samt at du tilsynelatende sikter bredt med tanke på den engelske språkdrakten så ville jeg nok kanskje produsert mer egne ting før jeg publiserte den. De som besøker siden din nå finner i utgangspunktet kun det som finnes på nett fra før (med noen få unntak)
Jeg skal innrømme at jeg ble overrasket i positiv grad når jeg besøkte siden din første gangen, men det aller viktigste for min del og som jeg febrilsk letet etter var bloggen din. Den finner jeg ikke. Jeg finner kun en informasjonsside uten blogg. Det er nå fire dager siden du publiserte siden og jeg har ennå ikke sett noen endringer og eller nytt innhold siden da. Det har kommet en video du har lagt inn i tråden i forumet her, men denne kan jeg ikke se på hjemmesiden din...? Du har jo flere innlegg i denne tråden som du kunne samlet sammen og lagt på siden din, evt. som blogg ved å tilbakedatere innleggene slik at dem havner kronologisk. Her snakker vi stort sett klipp/lim
Konklusjonen min er som følger:
Jeg synes siden var oversiktlig og fin, men jeg savner egetprodusert innhold, noe jeg anser kommer. Jeg vil rett og slett ha mer info om sykkelen på din egen hjemmeside enn det jeg får her i tråden.
Når det er sagt så har også jeg en blogg, men denne er mer for familie og venner. Altså et lite men stabilt publikum noe jeg er tilfreds med. Poster du en turrapport her i tråden din så vil langt flere lese denne enn om du poster den på egen nettside. Det kommer av at google indekserer søkeresultatet av sider den finner av "interesse" på nettet. mcsiden.no er et stort forum med flere 10-talls tusen innlegg og plattformen gjør at google får "beskjed" hver gang noe postes her inne. Så hvis du søker på "Ducatoi Scrambler" på google, så vil mcsiden.no med stor sansynlighet dukke opp og kanskje også nettopp DIN tråd hvor denne sykkelen kanskje er nevnt flest ganger.
Men som hobbyprosjekt og for egen læring så er det artig og holde på slik du gjør nå. Det har jeg gjort siden jeg var drittunge og jeg har lært mye av det, men jeg har vel aldri hatt noen store ambisjoner om min egen nettside. Det krever at jeg HELE tiden oppdaterer og er aktiv når det gjelder å gjøre meg søkbar på google etc. Det er mye jobb som jeg føler jeg ikke vil bruke tiden min på.
Jeg håper du leser dette som konstruktiv kritikk og ikke tar det på en negativ måte. Jeg kommer garantert til å bli en fast leser på siden din, men ikke før jeg ser mer egetprodusert innhold. jeg vil ha mer info rundt sykkelen din og deg på din hjemmeside enn det jeg finner i tråden din her. Finner jeg ikke det, så kan jeg jo spare meg for klikket.
I dag er det derimot også flott vær, så hvis du begynner å føle deg trygg på sykkelen og vil ta en kaffeprat, så kan vi møtes på halvveien. Da kan vi sparke litt dekk og juge litt mere
jeg spanderer kaffe