LordShaft skrev:Jeg er så glad jeg har en som er like google frelst som meg her inne

Langt lettere å spørre om tips, så slipper en å finne opp hjulet på nytt hele tiden
Skal prøve litt fram jeg også... Se hvordan bildene blir i forhold til "bilder" appen på mobilen osv i forhold til lagring på disk.
Det er forbanna surt å ikke ha nok power i maskinen hvis du sitter på noen gode bilder. Du har ikke noe maskin du kan få låne eller lignende? Fungerer lightroom slik at så lenge du abbonerer, så kan du laste ned lightroom på hvilken maskin som helst å bruke det via din pålogging? Kan nesten virke slik

Google er så enkelt å bruke og kan faktisk hjelpe meg med det meste jeg trenger for alt jeg gjør som har med dokumenter, bilder, pdf'er og ikke minst skolearbeid! Bruker Google docs aktivt på skolen, er veldig greit når man jobber med gruppearbeid, når alle kan skrive i samme dokument og se det de andre skriver. (og da ikke minst rette alt de andre skriver...) Bruker også Google docs mye på speideren, til å dele dokumenter og arbeide med flere forskjellige samtidig.
Har faktisk vurdert å kjøpe en Chromebook for å bruke til turer og bilder, samt å ha en liten og lett pc når man er på ferie og på sjøen.
Aner ikke hvordan lightroom fungerer med abonnemanget, kan ikke si at den jeg har kommer direkte fra adobe

Handlet i en annen "butikk"...
Tenkte å vente til det kommer en ny versjon med å kjøpe programmet.
Men jeg har kjøpt Adobe Premiere Elements 13, og det kan jeg faktisk bruke på flere datamaskiner med samme serial.
Har en stor stasjonær stående i leiligheten hjemme som jeg bruker når jeg er hjemme, men når jeg er i Ålesund har jeg kun en 5 år gammel Dell med Intel I5 2,67GHz, 4GB ram, 128GB SSD og 500GB snurredisk, denne har mer enn nok kraft i utgangspunktet, men når den begynner å bli soppass gammel så blir det litt problemer. Har og en Samsung som var svindyr og kraftig når jeg kjøpte den for 2 år siden, men den ga opp livet i fjor, så da fikk jeg en gammel Dell pappa hadde liggende på jobb...
Kommer til å kjøpe meg en ny bærbar når skattepengene kommer, lurer på Multicom sine, men har ikke helt bestemt meg for hvilken spec. jeg skal gå for enda
Må minimum ha Intel I7, 8gb ram og 240gb ssd, samt mulighet for ekstra hardisk og ett kraftig skjermkort, og alt dette skal helst være pakket inn i en 15,6" bærbar datamaskin.
enten:
http://www.multicom.no/Multicom-Kunshan ... /p10630718
eller
http://www.multicom.no/Multicom-Kunshan ... /p10630971
eller om det kommer mye penger...
http://www.multicom.no/Multicom-Kunshan ... /p10630738
Alle disse kravene tilsvarer egentlig en stasjonær pc, men jeg vil kunne ha mulighet til å redigere filmer og evntuelt spille litt når jeg er på sjøen...
Litt MC også!
Parkeringshus er supre greier når det pøsregner ute! Må få meg sykkel med 21" forhjul igjen snart, er ikke noen stor fan av 17" forhjul... Jeg har ikke den kontrollen jeg liker
Også ett bilde av en ferdig montert Triumph Trophy 1200 som venter på ordning av importpapirer:

Denne blir muligens ombygd...