Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Z750Rider
Innlegg: 18
Registrert: 30 mar 2015, 03:03
Motorsykkelen din: Kawasaki Z750
Sted: Drøbak

Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av Z750Rider »

Hei hei.
Jeg skal kjøpe meg kjøre utstyr og kom over siden http://WWW.MAGASI.NET" onclick="window.open(this.href);return false;.
jeg fant jakke og bukse av merke HELD som matcher fargen på sykkelen min og da lurer jeg på om noen her inne har noen erfaringer fra denne butikken?
Jeg må innrømme jeg er litt skeptisk på og bestille kjøre utstyret over nettet.
Om dere har noen andre forslag til hvor det er trygt og bra og kjøpe utstyr så er det bare og si i fra :D


jakke.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Live to ride and ride to live… you don’t stop riding because you get old, you get old because you stop riding

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av Flanker »

Har kjøpt noe småtteri det gjør, ingen problemer og hyggelige priser.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av sankyo »

Handlet der for noen uker siden. Det fungerte. Held som merke er sikkert også helt greit.
Men når jeg skal kjøpe klær må jeg prøve dem først. Skulle kjøpe ny dress i fjor og prøvde masse før jeg fant en jeg var fornøyd med. Det samme gjelder hansker, sko, hjelm osv.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av sankyo »

Ser at du bor i Drøbak. Da kan du prøve klær i Oslo området og i Sverige. Flere herifra som har reist over grensen for å handle mc klær.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av hakhap »

Hanssons på Nordy har Held + mange andre merker.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av Reodor Felgen »

Jeg har meget god erfaring med den butikken. Har kjøpt hjelm, jakke og hansker derfra.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av RuneMC »

Yamaha MC på Vinterbro er jo nesten nabo med Drøbak. (Inngang vis a vis Elkjøp)
Ganske bra utvalg MC-klær i 2.dre etg (Alpinestars, Dainese, Klim, Halvarssons/Lindstrands) - men Hanssons på Nordby er nærmeste butikk med Held tror jeg.

Halvarssons/Lindstrands synes jeg er ganske nøytrale i størrelsen.
Held hansker har jeg funnet ut er litt større (ett nr større ca) enn Halvarssons - så bør absolutt prøves. Held jakker osv aner jeg ikke hvordan er ift andre.
Dainese er litt små i størrelsen, så jeg må ihvertfall opp et par nr (men suveren passform når du finner jakken som passer)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

mordor
Innlegg: 37
Registrert: 15 apr 2014, 15:13
Motorsykkelen din: Ducati 1199 Panigale S

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av mordor »

Har selv kjøpt litt HELD utstyr fra fc-moto.de ifjor og vært veldig fornøyd med det. Jeg er 171cm og bruker 31inch waist i jeans og bukser, så jeg endte opp med en small jakke og medium bukser fra HELD .

Brukeravatar
Z750Rider
Innlegg: 18
Registrert: 30 mar 2015, 03:03
Motorsykkelen din: Kawasaki Z750
Sted: Drøbak

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av Z750Rider »

Tusen takk for mange fine tips og råd :thumleft
Jeg var ikke klar over at det var en mc butikk på nordby senteret siden jeg som regel alltid drar til årjeng og handler he he :lol
Da trur jeg at jeg skal ta meg en liten tur over grensen for og se på hva de har av utvalg på nordby. :prf



Ang Yamaha på Vinterbro så har jeg dessverre bare opplevd dårlig service der :sk?
Var og kjøpte ryggskinnen min der og når jeg skulle betale så sto jeg over fem min og ventet på at damen bak disken skulle legge på tlf
og det virket ikke som at hun brydde seg om at jeg sto og ventet.

Andre gangen jeg opplevde dårlig service der var når jeg dro ditt for og se og kanskje kjøpe en sykkel jeg hadde litt lyst på.
Når jeg kom inn så var det en kunde som satt på en sykkel og det sto tre selgere rundt han og snakket ( helt greit så lenge det ikke er flere kunder der ) men ingen enset at jeg var i butikken.
Jeg prøvde og få kontakt med en av selgerne for og få vite mer ang sykkelen men det hjalp ikke så etter ca 15 min så gikk jeg og de tapte et eventuelt salg.

Ikke meningen og klage folkens, men det er ikke god kunde service etter min mening.


Atter en gang tusen takk for gode tips :drg :-)
Live to ride and ride to live… you don’t stop riding because you get old, you get old because you stop riding

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av poulet_cavalier »

Z750Rider skrev:Tusen takk for mange fine tips og råd :thumleft
Jeg var ikke klar over at det var en mc butikk på nordby senteret siden jeg som regel alltid drar til årjeng og handler he he :lol
Da trur jeg at jeg skal ta meg en liten tur over grensen for og se på hva de har av utvalg på nordby. :prf



Ang Yamaha på Vinterbro så har jeg dessverre bare opplevd dårlig service der :sk?
Var og kjøpte ryggskinnen min der og når jeg skulle betale så sto jeg over fem min og ventet på at damen bak disken skulle legge på tlf
og det virket ikke som at hun brydde seg om at jeg sto og ventet.

Andre gangen jeg opplevde dårlig service der var når jeg dro ditt for og se og kanskje kjøpe en sykkel jeg hadde litt lyst på.
Når jeg kom inn så var det en kunde som satt på en sykkel og det sto tre selgere rundt han og snakket ( helt greit så lenge det ikke er flere kunder der ) men ingen enset at jeg var i butikken.
Jeg prøvde og få kontakt med en av selgerne for og få vite mer ang sykkelen men det hjalp ikke så etter ca 15 min så gikk jeg og de tapte et eventuelt salg.

Ikke meningen og klage folkens, men det er ikke god kunde service etter min mening.


Atter en gang tusen takk for gode tips :drg :-)
Bare til obs - de gangene jeg har sjekket har ikke prisene på Hanssons vært noe bedre enn her hjemme.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av sankyo »

Så på hjemmesiden at også NST ved Gardermoen selger held. Vet ikke hvor mye eller hva.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av Kawagutten »

poulet_cavalier skrev:
Z750Rider skrev:Tusen takk for mange fine tips og råd :thumleft
Jeg var ikke klar over at det var en mc butikk på nordby senteret siden jeg som regel alltid drar til årjeng og handler he he :lol
Da trur jeg at jeg skal ta meg en liten tur over grensen for og se på hva de har av utvalg på nordby. :prf



Ang Yamaha på Vinterbro så har jeg dessverre bare opplevd dårlig service der :sk?
Var og kjøpte ryggskinnen min der og når jeg skulle betale så sto jeg over fem min og ventet på at damen bak disken skulle legge på tlf
og det virket ikke som at hun brydde seg om at jeg sto og ventet.

Andre gangen jeg opplevde dårlig service der var når jeg dro ditt for og se og kanskje kjøpe en sykkel jeg hadde litt lyst på.
Når jeg kom inn så var det en kunde som satt på en sykkel og det sto tre selgere rundt han og snakket ( helt greit så lenge det ikke er flere kunder der ) men ingen enset at jeg var i butikken.
Jeg prøvde og få kontakt med en av selgerne for og få vite mer ang sykkelen men det hjalp ikke så etter ca 15 min så gikk jeg og de tapte et eventuelt salg.

Ikke meningen og klage folkens, men det er ikke god kunde service etter min mening.


Atter en gang tusen takk for gode tips :drg :-)
Bare til obs - de gangene jeg har sjekket har ikke prisene på Hanssons vært noe bedre enn her hjemme.

Det har jeg erfart også når jeg har sammenlignet priser på noen ting hos http://hof-mc.no/storefront.php" onclick="window.open(this.href);return false; og Hansons på nordbysenteret.
Hof-mc senter har kanskje ikke Held men et godt utvalg har de og mye på lager.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av RuneMC »

Ad Yamaha MC har jeg motsatt erfaring - god service, der de har plukket fram ene jakken etter den andre så jeg har kunnet prøve. Og har generelt virket serviceminded de gangene jeg har vært der (senest ifjor når jeg kjøpte en Dainese jakke).
Merkelige greier... :scratch
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av ATWindsor »

RuneMC skrev:Ad Yamaha MC har jeg motsatt erfaring - god service, der de har plukket fram ene jakken etter den andre så jeg har kunnet prøve. Og har generelt virket serviceminded de gangene jeg har vært der (senest ifjor når jeg kjøpte en Dainese jakke).
Merkelige greier... :scratch
Min erfaring er den samme som din, men har bare vært der en gang (er utenombys fra)

Toven

Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.

Legg inn av Toven »

Ikke mye skinnklær hos han på nordby, men mye tekstil. Du kan jo sende en mail og spørre om han har den jakka/buksa i butikk :)

Svar