Du må alltid ha med regndressen! Verden er nemlig skrudd sammen sånn at når du har den med, så regner det ikkeCutless skrev:Det var ikke helt frivillig. Var inn på jobb i Oslo en tur, og himmelen åpnet seg 1 minutt etter jeg starta hjemturen. Angra meg på at jeg ikke hadde med regndressen..
Cutless sin blogg
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Cutless sin hyperblogg
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Re: Cutless sin paniblogg?
Nais! Lånesykkel? Eller har du sett lyset og gått over til R?
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin paniblogg?
Kun en helgeflørt
Re: Cutless sin paniblogg?
Ja hehe hvordan syns du den er i forhold til motarden?
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Cutless sin paniblogg?
de sykla der er virkelig pene :-)å
Re: Cutless sin paniblogg?
Den sykkelen ser bare helt rå ut
,,,, men er vel ikke helt sittestillingen du liker?
turkamerat eller prøvekjøring?
,,,, men er vel ikke helt sittestillingen du liker?
turkamerat eller prøvekjøring?
"Only boring People are brilliant during breakfest"
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin paniblogg?
Komforthewiz skrev:Ja hehe hvordan syns du den er i forhold til motarden?
Overraskende bra iforhold til hva jeg hadde fryktet. Dette er jo første gang jeg prøver en R-sykkel. God/ok avstand mellom sete og pegs. Den foroverlente stillingen er jo ganske ekstremt, men går greit når jeg husker å klemme tanken med knærne. Eneste problemet var at den ikke hadde noen grip-pads og tanken var veldig glatt, så under nedbremsing så sklei jeg fram på setet om jeg ikke pressa alt jeg hadde med låra. Jeg endte opp med å kjøre 25 mil ca i dag, og det er jeg veldig fornøyd med. Ikke vondt i kroppen når jeg sitter å skriver nå, men er sikkert støl i låra i morgen. Nå vet jeg at jeg tåler en litt mer aggressiv kjøreposisjon - og det er kjekt å vite til man skal ha enda en sykkel i stabelen
Kjøreegenskaper
Er ikke like svingvillig som Hyper'n, men til gjengjeld så er den døds-stabil i svingene. Jeg var mer komfortabel med å legge meg ned i svinger med denne enn Hyper'n. Det er også veldig trygt å ligge så nært bakken. Gjør at jeg lettere kan holde blikket langt frem, men samtidig få med meg hva som skjer foran sykkelen. Jeg har fått brukt like mye av dekka på Panigalen som Hyper'n, selv om det å kjøre Panigalen i starten var som å lære å gå igjen.
Motor
Motoren er silkemyk. Den trives til og med på 3000 rpm. Det var litt antiklimaks å gi på da helvette ikke brøt løs. Føltes ikke så brutal som jeg hadde forventet. Årsaker til det tror jeg er pga den aggressive sittestillingen gjør at jeg ikke kjenner kreftene like godt som på Hypern, samt at effektområdet er flyttet høyere i registeret. Med quickshift og gass inn så kom man jo opp i fart skremmende raskt, men med god vindbeskyttelse og aggressiv stilling så føltes det ikke så raskt. Skummelt.
Kunne jeg levd med den?
Nei. Jeg kjører sykkel i stedet for bil i sesong. Panigalen er alt for fin til å brukes på den måten Den vil nok være hakket for ukomfortabel å kjøre lengre turer på for meg, men sett på Tech-spec tank grip så er mye gjort. For ikke å snakke om at førerkortet ville takket for seg ganske raskt. Sykkelen lurer deg opp i fart og holder deg der, så jeg måtte bruke speedometeret aktivt sammenlignet med Hyper'n der jeg kjenner vinden i brystkassa når jeg bikker 90 km.
En dag så må jeg nok ha en hvit 899 i garasjen som tas med på bane, det er jo der den virkelig hører hjemme.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Cutless sin paniblogg?
Motor-prøv en ZX10R av tidlig modell så skal du se en virkelig reaksjon hehe den begynner på 11000 og da må du virkelig holde deg fast
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Innlegg: 23349
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin paniblogg?
Den Panigalen er virkelig et smykke av en sykkel. Når jeg så den i virkeligheten under kjøring så er den bare vakker. Ferdig snakka. Den virker påkostet og i mine øyne så knuser den alle andre R-sykler når det kommer til utseendet. Rett og slett en vakker doning å se på. Ducati kan design, det skal dem jaggu meg ha.
Jeg prøvesatt den og det holdt for meg. Nei takk. Hadde jeg vunnet i lotto så hadde jeg kjøpt den og hengt den i taket
Jeg prøvesatt den og det holdt for meg. Nei takk. Hadde jeg vunnet i lotto så hadde jeg kjøpt den og hengt den i taket
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Cutless sin paniblogg?
Har du prøvesittet den så er den nok den beste i verdenBjerknez skrev:Den Panigalen er virkelig et smykke av en sykkel. Når jeg så den i virkeligheten under kjøring så er den bare vakker. Ferdig snakka. Den virker påkostet og i mine øyne så knuser den alle andre R-sykler når det kommer til utseendet. Rett og slett en vakker doning å se på. Ducati kan design, det skal dem jaggu meg ha.
Jeg prøvesatt den og det holdt for meg. Nei takk. Hadde jeg vunnet i lotto så hadde jeg kjøpt den og hengt den i taket
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Innlegg: 23349
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin paniblogg?
Det er akkurat det jeg skrev at den IKKE var.. for MEGKawagutten skrev:Har du prøvesittet den så er den nok den beste i verdenBjerknez skrev:Den Panigalen er virkelig et smykke av en sykkel. Når jeg så den i virkeligheten under kjøring så er den bare vakker. Ferdig snakka. Den virker påkostet og i mine øyne så knuser den alle andre R-sykler når det kommer til utseendet. Rett og slett en vakker doning å se på. Ducati kan design, det skal dem jaggu meg ha.
Jeg prøvesatt den og det holdt for meg. Nei takk. Hadde jeg vunnet i lotto så hadde jeg kjøpt den og hengt den i taket
Men den kan jo være flott og se på for det. Jeg har alltid ment at Panigale er den vakreste R-sykkelen, men ble overbevist når jeg fikk se den live ute på veien
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin paniblogg?
En annen ting.
Jeg trodde jeg var usynlig i trafikken før. Med den aggressive sittestillingen, og den lave sykkelen så snakker vi virkelig stealth-mode. Hadde vel 5-6 tilfeller hvor jeg ikke ble sett i rundkjøringer, kryss og påkjøringer av andre biler inn på forkjørsvei.
Jeg trodde jeg var usynlig i trafikken før. Med den aggressive sittestillingen, og den lave sykkelen så snakker vi virkelig stealth-mode. Hadde vel 5-6 tilfeller hvor jeg ikke ble sett i rundkjøringer, kryss og påkjøringer av andre biler inn på forkjørsvei.