sesongen 2017 har såvidtt starta
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Gikk over ledningen til bensinpumpa en gang til for sikkerhets skyld. Fant ikke noe som så dårlig ut. så skrudd på tank og sal igjen. Tok meg en liten tur i finværet uten noe som helst problemer.
Skulle pumpa svikte igjen får jeg prøve og få målt om det går strømm til pumpa, og om pumpa eventuelt går vis jeg setter strømm rett på den.
Skulle pumpa svikte igjen får jeg prøve og få målt om det går strømm til pumpa, og om pumpa eventuelt går vis jeg setter strømm rett på den.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Ja, det er jævlig vanskelig å feilsøke når alt ser ut som å virke som det skal. Men det er jo relativt lett å måle seg fram til om det er pumpen som er gåen eller ikke får strøm. Lykke til, mest av alt kos deg på tur. Kjedelig å ha i bakhodet at ditt neste stopp kan bli ditt siste på en stund 

- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Kose meg på tur går ganske greit egentlig
En må jo regne med at ting kan skje med en sykkel som har gått over 90 000, i verste fall ligger det jo endel spennende sykler ute da, som denne feks
http://www.finn.no/finn//mc/used/object ... e=57957935" onclick="window.open(this.href);return false;.
Så kan jeg kose og skru på den gamle og kjøre moderne sansynligvis problemfri sykkel lenge :-)

En må jo regne med at ting kan skje med en sykkel som har gått over 90 000, i verste fall ligger det jo endel spennende sykler ute da, som denne feks
http://www.finn.no/finn//mc/used/object ... e=57957935" onclick="window.open(this.href);return false;.
Så kan jeg kose og skru på den gamle og kjøre moderne sansynligvis problemfri sykkel lenge :-)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Helvete det var et fint eksemplar. Jeg har igrunn aldri vært noe fan av svart sykkel, men siste året har det virkelig satt sine spor i meg. Det er fætte kult! Spes med kombinasjon av gull felger, dempere og et par andre detaljer 

- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Ja må si jeg likte den. Syns den var ganske nøkternt priset også. Det er brukt endel penger på denne i forhold til orginalen, bare felgene er vel fort 20 000.
Frister litt og gjøre ett innhog i sparekonton når jeg så den ja
Frister litt og gjøre ett innhog i sparekonton når jeg så den ja
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Kjørte en tur ut på tyrigrava i eftermiddag. Enormt med sykler der i dag. Sto fult på hele plassen og også langs veien. Ikke ofte jeg har sett så mye sykkler på en plass gitt.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Tydelig signal på at sesongen er igang skjønner jeg. Er alltid slik her på torget i Bergen også. Alltid mest folk i begynnelsen og slutten av sesongen 

- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
I den siste tiden har det vært mest kjøring til og fra jobb, mye våt vei, men også noen dager med tør vei og da har jeg tatt bakveien med endel fine svinger fram og tilbake.
Ikke hatt noen mer problemer med bensinpumpa sålang. Heller til at det må ha vært litt irr i en kontakt eller noe som kødda det til.
Begyner og bli lite mønster igjen på bakdekket, samt at det har fått et flatt område mitt på, som gjør at syklen kjennes ølittegrann ustabil ut i inngangen av svingene.
Bestilte meg et nytt i kveld. Har vært fornøyd med conti sport atac dekkene sålangt, så så ikke noe grunn til og bytte merke. Lurte litt på og bestille det nyere sport atac 2 dekket, men er usikker på om egenskapene til det nyere dekket er værdt prisforskjellen. Sport atac dekkene er nesten latlig rimlig, 1109 kr for et bakdekk i 190/50/17 inkludert frakt. Dekket har holdt nesten 10 000km hitil noe som må sies og være svært bra.
Ikke hatt noen mer problemer med bensinpumpa sålang. Heller til at det må ha vært litt irr i en kontakt eller noe som kødda det til.
Begyner og bli lite mønster igjen på bakdekket, samt at det har fått et flatt område mitt på, som gjør at syklen kjennes ølittegrann ustabil ut i inngangen av svingene.
Bestilte meg et nytt i kveld. Har vært fornøyd med conti sport atac dekkene sålangt, så så ikke noe grunn til og bytte merke. Lurte litt på og bestille det nyere sport atac 2 dekket, men er usikker på om egenskapene til det nyere dekket er værdt prisforskjellen. Sport atac dekkene er nesten latlig rimlig, 1109 kr for et bakdekk i 190/50/17 inkludert frakt. Dekket har holdt nesten 10 000km hitil noe som må sies og være svært bra.
Sist redigert av 929rr den 09 mai 2015, 15:53, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Jeg hadde sport attack 2 dekkene originalt på min bmw... Disse dekkene var overraskende god. Men i mitt lille hode, klarte jeg liksom aldri å stole helt på de. Sikkert for at de var såpass tungstyrt. De viste aldri tegn til å være nervøs eller gi slipp på noen som helst måte. Men de måtte jobbes mer med i sving.
Om de er mye bedre enn forgjengeren kan jeg rett og slett ikke svare på. Jeg kan bare bekrefte at 2'ern er bra
Om de er mye bedre enn forgjengeren kan jeg rett og slett ikke svare på. Jeg kan bare bekrefte at 2'ern er bra

- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Jeg mistenker at forskjellen mellom sport atac og sport atac 2 er hovedsaklig at 2 har traction skinn. Altså at de ikke er så glatte når de er nye.
For 400 kr i prisforskjell kan jeg godt ta det med ro til jeg har fått en god oppvarming av dekka.
På syklen min har det ikke vært særlig merbart at de er tungstyrte. Prøvde en annen 900rr, den satt det dunlopdekk på og 16 tommer fordekk, den var nokk mer livlig i sytreresponsen, men ikke himmelvid forskjell synes jeg.
Når det gjelder grep har sport atac dekka mer grep en jeg har baller til og bruke, samt at de føles veldig trygge nå en bremser inn i sving. Holder linja som et godstog når en slipper forbremsen og gir gass midt i svingen.
For 400 kr i prisforskjell kan jeg godt ta det med ro til jeg har fått en god oppvarming av dekka.
På syklen min har det ikke vært særlig merbart at de er tungstyrte. Prøvde en annen 900rr, den satt det dunlopdekk på og 16 tommer fordekk, den var nokk mer livlig i sytreresponsen, men ikke himmelvid forskjell synes jeg.
Når det gjelder grep har sport atac dekka mer grep en jeg har baller til og bruke, samt at de føles veldig trygge nå en bremser inn i sving. Holder linja som et godstog når en slipper forbremsen og gir gass midt i svingen.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Stoler du på dekket og er fornøyd med dette til din kjørestil, ser jeg heller ingen grunn til å skifte 

- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Mastersylinder på forbremsen nærmer seg behov for overhalling. Nå har jeg en stund sikla litt på og bytte ut til en Bremo 19

Bremsene på Hondan er meget gode i utgangspungtet, men tror at det blir enda bedre med bremo master.
Bestilt fra Italia, med frakt kommer dette på 2.800 inkludert reservoar og bremseveske, kommer litt moms og fortolingsgebyr i tilleg.
Et reppset hadde vært biligere, men morro med litt nytt snadder på syklen da
Bremsene på Hondan er meget gode i utgangspungtet, men tror at det blir enda bedre med bremo master.
Bestilt fra Italia, med frakt kommer dette på 2.800 inkludert reservoar og bremseveske, kommer litt moms og fortolingsgebyr i tilleg.
Et reppset hadde vært biligere, men morro med litt nytt snadder på syklen da

- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
I dag dukket det opp rykkutjevner til baknavet i posten

Nytt dekk er på vei fra Tyskland, så da er det greit og bytte gammal har gummi mot ny.
Nytt dekk er på vei fra Tyskland, så da er det greit og bytte gammal har gummi mot ny.
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Satt på Brembo mastern i dag.
Grei jobb, men knota litt alikevel. Bruksanvisningen var skrevet med så liten skrift at jeg ikke engang prøvde og lese den.
Brukte et par forsøk får jeg fikk kobberringene til som sitter på bolten til bremseslangene til og tette ordentlig.
Var også litt trangt når en skulle justere høyden på bremsehendlen, men fikk den på plass etter litt om og men.
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... a06hxa.jpg[/img]
Hadde bestilt med nytt reservoar og monteringsbrakett. Det gjorde seg, det gamle var ikke lenger gjenomsiktig, så en så ikke om det var bremseveske i reservoaret eller ikke.
Bremoen kommer med en bremselysbryter, men kontaktene passer ikke med de som er orginalt.
Kappa ledningene og skjøta med ei klemhylse på hvær.
Gjemmer det inni litt elektrikkerteip efterhvært.
Skifta motorolje med det samme jeg var i gang, litt før intervallen, men ny olje er aldri feil :-)
Biltema halvsyntetisk denne gangen, samt litt rester av no castrol olje fra forige oljeskift.
Skal ut en tur etterpå og kjøre litt, blir artig og se om det er vesensforskjell fra gamle masterpumpa
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... c0kmib.jpg[/img]
Grei jobb, men knota litt alikevel. Bruksanvisningen var skrevet med så liten skrift at jeg ikke engang prøvde og lese den.
Brukte et par forsøk får jeg fikk kobberringene til som sitter på bolten til bremseslangene til og tette ordentlig.
Var også litt trangt når en skulle justere høyden på bremsehendlen, men fikk den på plass etter litt om og men.
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... a06hxa.jpg[/img]
Hadde bestilt med nytt reservoar og monteringsbrakett. Det gjorde seg, det gamle var ikke lenger gjenomsiktig, så en så ikke om det var bremseveske i reservoaret eller ikke.
Bremoen kommer med en bremselysbryter, men kontaktene passer ikke med de som er orginalt.
Kappa ledningene og skjøta med ei klemhylse på hvær.
Gjemmer det inni litt elektrikkerteip efterhvært.
Skifta motorolje med det samme jeg var i gang, litt før intervallen, men ny olje er aldri feil :-)
Biltema halvsyntetisk denne gangen, samt litt rester av no castrol olje fra forige oljeskift.
Skal ut en tur etterpå og kjøre litt, blir artig og se om det er vesensforskjell fra gamle masterpumpa
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... c0kmib.jpg[/img]
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Tenker den biter bedre fra seg den der!
Oppgradert noe ellers med bremsene (stålslanger etc)?

Oppgradert noe ellers med bremsene (stålslanger etc)?