Sent from my iPhone using Tapatalk
Slett ikke :-) !lasse_hansen skrev:
Håper ikke absolutt alle er oppgitt over at jeg er tilbake?
Den sveiseperla tok jeg vekk med en Dremel-kutter, men det går også å bruke en liten bajonettsag.lasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?
Og en annen ting, noen som vet hvordan man kan få ut lyddemperen? Ser at selve demperen sitter skrudd baki enden der med en skrue inn i selve potta. Men på denne skruen så er det en liten sveiseprikk, sånn at man ikke bare kan skru den rett ut.. Noen ide om hvordan man kan få fiksa det enkelt og greit? Kan slenge inn et nærbilde av dette i morra :)
Nå er det straks natti natt merker jeg.
Sent from my iPad using Tapatalk
Hallo! Regner med pottene du har er E-merket og med katalysator siden de har db-killere som er plombert? Da skal du kunne bestille time hos Vegvesenet og få vise sykkelen der. Ta med de papirene du fikk med pottene, så kikker de sikkert på de og kanskje krever en støytest. Da skal du få de innskrevet i vognkortet. Funker greit på Ducati med E-merket Termignoni ivertfalllasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?
Og en annen ting, noen som vet hvordan man kan få ut lyddemperen? Ser at selve demperen sitter skrudd baki enden der med en skrue inn i selve potta. Men på denne skruen så er det en liten sveiseprikk, sånn at man ikke bare kan skru den rett ut.. Noen ide om hvordan man kan få fiksa det enkelt og greit? Kan slenge inn et nærbilde av dette i morra :)
Ja vi får få te det vel Bjerknez, hadde vært artig.. Prøver stort sett å unngå folk fra den andre byen, men ettersom frua er ifra frekksta så kan jeg vel egentlig ikke si så mye om det!Bjerknez skrev:Vi må få tatt noen kaffeturer fremover lasse_hansen![]()
Selv om du bor i den "andre" byen så skal vi nok få til dette
Ja tenkte å få dem inn på vognkortet, så venter med å fjerne db killerne til dette er gjort.. Det er såpass lett å få løs det sveisepunktet ja.. Er mest bare nyskjerrig på hvordan lyden blir uten, men spørs om det blir å kjøre rundt uten dem...Andreas skrev:Hallo! Regner med pottene du har er E-merket og med katalysator siden de har db-killere som er plombert? Da skal du kunne bestille time hos Vegvesenet og få vise sykkelen der. Ta med de papirene du fikk med pottene, så kikker de sikkert på de og kanskje krever en støytest. Da skal du få de innskrevet i vognkortet. Funker greit på Ducati med E-merket Termignoni ivertfalllasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?
Sent from my iPad using Tapatalk![]()
Sveisepunktet til DB-killer skruen klarer du å knekke med å bare ta i med passende verktøy på skruen. Men ville ventet med dette til du evt har fått de godkjennt. De er plombert med en sveis av en grunn
Jo takk for det Ojdaojda skrev:Hei Lasse![]()
Godt å høre at Speed`n fortsatt ruller, og at du sitter oppå![]()
Sees vel i løpet av sessongen![]()
Forresten, gratulerer med firma, nå slipper du kjeft fra sjefen :-)å
Okay, jeg får prøve tipset med å prøve å "skru" løs sveise perla først, så får vi se hvor godt det sitterOlav K skrev:Den sveiseperla tok jeg vekk med en Dremel-kutter, men det går også å bruke en liten bajonettsag.lasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?
Selve lyddemperen satt som fanden selv, så jeg skrudde av hele bakre potte og brukte et kosteskaft fra baksida. Da kom de greit ut.
Ang godkjenningspapirer, mine Arrow potter var montert da jeg kjøpte sykkelen i august ifjor (overligger fra '13) så dette har jeg ikke ofret så mange tankene akkurat
Her var jeg igjen vettu, ække lett å bli kvitt skjønner uElolz skrev:Der var du tilbake og ja.Var en sånn popnagle som var sveiset fast på en Mivv potte jeg hadde, borret den ut (med minst mulig bor) og brukte en skrue med mutter til å holde db-killeren inni når jeg ville kjøre med den inne.