Styrer choken selv ja.. Bør jeg ha choken på når jeg prøvestarter imorgen? Har gjort så mange forsøk at den er tom for batteri og.. så må nesten prøve å starte den i nedover bakke igjen.. Håper den er tørket, så jeg slipper å stresse meg.Reodor Felgen skrev:Pluggen har nok tørket til i morgen. Du har manuell choke? Tar litt tid å bli kjent med en ny sykkel.
Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Du har ikke batterilader tilgjengelig da? Det er vel et bedre alternativ enn å rulle igang 

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
På 2t så blandes det jo olje i bensinen noe som gjør at pluggen får kortere levetid og også kan ha gått av at du børster reint for sot før du prøver å trille igang, og har du batterilader så lad opp batteriet ditt igjen :)
-
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Kald motor startes med choke. Når den starter så må du gradvis gå ned med choken, blir fort bløt hvis du kveler i en tidlig fase.Wooho skrev:Styrer choken selv ja.. Bør jeg ha choken på når jeg prøvestarter imorgen? Har gjort så mange forsøk at den er tom for batteri og.. så må nesten prøve å starte den i nedover bakke igjen.. Håper den er tørket, så jeg slipper å stresse meg.Reodor Felgen skrev:Pluggen har nok tørket til i morgen. Du har manuell choke? Tar litt tid å bli kjent med en ny sykkel.
Her sies det følgende "Normal startprosedyre er å aktivere choken og tråkke bestemt ned kicken (eller trykke inn startknappen) uten å røre gassen. Åpner du gassen vil det ikke ha noen hensikt å bruke choken."Reodor Felgen skrev:Kald motor startes med choke. Når den starter så må du gradvis gå ned med choken, blir fort bløt hvis du kveler i en tidlig fase.Wooho skrev:Styrer choken selv ja.. Bør jeg ha choken på når jeg prøvestarter imorgen? Har gjort så mange forsøk at den er tom for batteri og.. så må nesten prøve å starte den i nedover bakke igjen.. Håper den er tørket, så jeg slipper å stresse meg.Reodor Felgen skrev:Pluggen har nok tørket til i morgen. Du har manuell choke? Tar litt tid å bli kjent med en ny sykkel.
Men du mener at jeg bør aktivere choken forsiktig, og ikke allerede fra begynnelsen.
kilde: http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 308d81e451" onclick="window.open(this.href);return false;
Her sies det følgende "Normal startprosedyre er å aktivere choken og tråkke bestemt ned kicken (eller trykke inn startknappen) uten å røre gassen. Åpner du gassen vil det ikke ha noen hensikt å bruke choken."Reodor Felgen skrev:Kald motor startes med choke. Når den starter så må du gradvis gå ned med choken, blir fort bløt hvis du kveler i en tidlig fase.Wooho skrev:Styrer choken selv ja.. Bør jeg ha choken på når jeg prøvestarter imorgen? Har gjort så mange forsøk at den er tom for batteri og.. så må nesten prøve å starte den i nedover bakke igjen.. Håper den er tørket, så jeg slipper å stresse meg.Reodor Felgen skrev:Pluggen har nok tørket til i morgen. Du har manuell choke? Tar litt tid å bli kjent med en ny sykkel.
Men du mener at jeg bør aktivere choken forsiktig, og ikke allerede fra begynnelsen.
kilde: http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 308d81e451" onclick="window.open(this.href);return false;
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Har ikke brukt noe med choke siden påhengsmotoren da jeg var 10 år gammel, så aner ikke, men jeg forstod det som at han mente omvendt. Etter start tar du choken gradvis av.
-
Fått start?
Mener, etter start tar man choken gradvis av.
Tennpluggen var helt tørr.. Er det nødvendig da å skru den helt ut?Reodor Felgen skrev:Fått start?
Jeg prøvde å starte ned i nedover bakke, men fikk det ikke til. Utrolig kjipt

-
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Hvordan vet du at tennpluggen var helt tørr, hvis du ikke har skrudd den helt ut?
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Den må helt ut å børstes rein med stålbørste , du kan også sjekke gnisten når du har den skrudd ut
-
Du har på tenning, får opp farten til minst 15-20km/t og slipper clutchen i 2. gir og lar den trille til den enten stopper eller starter?Wooho skrev:Tennpluggen var helt tørr.. Er det nødvendig da å skru den helt ut?Reodor Felgen skrev:Fått start?
Med tanke på at du har kjørt den hjem vil jeg anta at den ikke er defekt.
Herregud.. føler meg så teit. Trodde det var bare å kjenne på den..svein690 skrev:Hvordan vet du at tennpluggen var helt tørr, hvis du ikke har skrudd den helt ut?
Den kjørte uten problemer hele veien hjem. Skal prøve igjen imorgen. Setter virkelig pris på hjelpen!Reodor Felgen skrev:Du har på tenning, får opp farten til minst 15-20km/t og slipper clutchen i 2. gir og lar den trille til den enten stopper eller starter?Wooho skrev:Tennpluggen var helt tørr.. Er det nødvendig da å skru den helt ut?Reodor Felgen skrev:Fått start?
Med tanke på at du har kjørt den hjem vil jeg anta at den ikke er defekt.
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Har du fått opp noe på displayet f.eks en feilkode ?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++