Motoren vet vi jo er et mesterverk

Jeg klødde meg kansje litt i nakken førstegangjeg så den, men stygg har jeg aldrig synes den er.DrGreve skrev:Første gangen jeg så den første VFR1200F oppe på ACR så lurte jeg veldig på hva Honda tenkte på når de kom med den nye lykta.. Men nå syns jeg faktisk den er stilfull og pen å se til :)
Skal prøve å fylle i litt om noen av de prøvde etterhvvert, akurat nå gidder jeg faktisk ikkeAJ skrev:Mange sykler prøvd der, ja.ojda skrev:Dagen i dag var dedikert Monsterbike i Drammen.
Været var ikke det beste, men jeg hadde gitt meg faan på at nu skulle Kawa GTR. Å slik ble det![]()
Det var heller ikke veldig tolmodigskrevende å vente på de sykklene man ønsket å prøve![]()
Kort om inntrykkene av hver enkelt...?
Jeg er til de grader overveldet, at jeg sitter her å sliter med klump i halsen og en liten tåre i øyekrokenDrGreve skrev:He, he, hvis du tenker på diskusjonen rundt "verdens beste sykkel", så bør vel alle skjønne at jeg ikke åpent kunne innrømme at VFR800 er en smule underdimensjonert og det er faktisk den eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt en enda :)
Jeg har flere ganger fundert på å kjøpe en men jeg har i dag vel 116hk fordelt på 270kg og er ikke så sikker på om jeg ønker å gå ned eller ligge på samme på kg/hk-ratio ved kjøp av ny sykkel.. Men så har du jo en fantastisk og bunnsolid motor med en meget jevn effektkurve som oppveier litt av denne motormessige underdimensjoneringen.
Sånn, nå har du fått min oppriktige mening som jeg ikke kom med i den nevnte diskusjonen
Der ser man! Vi er flere som har slått ossDrGreve skrev:Første gangen jeg så den første VFR1200F oppe på ACR så lurte jeg veldig på hva Honda tenkte på når de kom med den nye lykta.. Men nå syns jeg faktisk den er stilfull og pen å se til :)
Og nettopp der står ting å vipper for min del.. Trenger jeg noe mer enn 110hk..? Sykkelen er jo ellers fantastisk.ojda skrev:Men for all del, er man fornøyd så trenges det ikke mere krefter
Du vrir litt på det jeg skrev Greven :-)åDrGreve skrev:Og nettopp der står ting å vipper for min del.. Trenger jeg noe mer enn 110hk..? Sykkelen er jo ellers fantastisk.ojda skrev:Men for all del, er man fornøyd så trenges det ikke mere krefter
Og av samme grunn vurderer jeg også CBR XX
Det er laget en tråd som oppdateres etterhvert som ting dukker opp (forhåpentligvis)Fjeldern skrev:Kan hende det er jeg som er bllind her, men er det en oversikt over demodager her noen stand? Skulle likte å visst sånn mot midten-slutten av august, eller rundt der. Tross alt da jeg har tunglappen i boks!
Hoved tyngden av demodager er i april/mai.Fjeldern skrev:Kan hende det er jeg som er bllind her, men er det en oversikt over demodager her noen stand? Skulle likte å visst sånn mot midten-slutten av august, eller rundt der. Tross alt da jeg har tunglappen i boks!
Artig å lese dine erfaringer med Versys og V-Strom. Jeg prøvde også begge to og sitter ikke igjen med helt samme inntrykk.ojda skrev:
Jeg skulle akurat til å begynne å skrive at denne og V-Strom1000 føltes ganske like,
men at Versysen føltes noe/endel piggere![]()
Tittet innom dataene på respektive, å fant 20 extra hester på Kawaen :-)
Men bortsett fra det hadde jeg en bedre kvalitetsfølelse for Kavaen over Suzukien.
Helt ok sykkler begge to, vekt og styremessig veldig like. Stort + til begge
for lavt monterte exospotter (Mindre bredde med sidevesker).
Men hallo. En pris på kr 193 990,- for Kawaen.![]()
Triumph Explorer 1200 koster 195000,- å er i en helt annnen liga :-)å
165000,- for V-Stromen føles mere som et fornuftig, rimligere alternativ![]()