Spørsmål ang kjøp av action camera.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Z750Rider
Innlegg: 18
Registrert: 30 mar 2015, 03:03
Motorsykkelen din: Kawasaki Z750
Sted: Drøbak

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av Z750Rider »

Jeg har et sony HDR-AS15 kamera nå, men det er ikke så alt for mye tilbehør sånn som gopro og contour har og ja jeg har sjekket ebay.com he he :-)
Uansett så blir sony stort og klompete i likhet med gopro.
Har funnet ut i dag at beste kamera til contour er faktisk contour+2 så jeg skal tenke litt på saken og eventuelt prøve det.
Har veldig lyst til og begynne og filme sånn at jeg får flere filmer av mine små turer lastet opp på min youtube kanal .
Jeg ser det er flere her inne som har egen kanal på youtube :thumleft
Regner ikke med at det er like populært her i Norge som det er i usa og uk.
eller så er det jeg som ikke leter godt nok :lol
Live to ride and ride to live… you don’t stop riding because you get old, you get old because you stop riding

Toven

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av Toven »

Vlogging som er det store i statene, ser selv mye på BakerXDerek, 6foot4honda, premis187, RoyalJordanian. Men det er jo morsomt å laste opp noen klipp når man har kamera, har lastet opp noen klipp selv :P :p

Brukeravatar
Z750Rider
Innlegg: 18
Registrert: 30 mar 2015, 03:03
Motorsykkelen din: Kawasaki Z750
Sted: Drøbak

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av Z750Rider »

Toven skrev:Vlogging som er det store i statene, ser selv mye på BakerXDerek, 6foot4honda, premis187, RoyalJordanian. Men det er jo morsomt å laste opp noen klipp når man har kamera, har lastet opp noen klipp selv :P :p




Jeg ser faktisk på nesten alle de samme som deg pluss noen flere :thumleft
Jeg vil tru det er moro for folk og se på også er det sikker moro selv og se på ting man laster opp mange år tilbake osv :-)
Jeg var faktisk inne og så filmene dine før i dag :-)
Likte filmene dine :prf :thumleft
Derfor jeg abonnerte på siden din he he håper du fortsetter og laste opp filmer :-)
Live to ride and ride to live… you don’t stop riding because you get old, you get old because you stop riding

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av LordShaft »

Flanker skrev:Kastet inn en liten ball fra sidelinjen her jeg... Se på Replay XD sine kamera. Prime X er flaggskipet: http://www.replayxd.com/product/prime-x/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bruker selv et XD Mini og er godt fornøyd med det. Videokvalitet kan du selv bedømme, alle mine filmer er tatt opp med dette.
Har selv kikket litt på Replay kamera siste tiden. Har store planer om å forevige så mye av europaturen som mulig. Å da vil jeg ha et eget kamera på hjelmen, også bruke goproen jeg har til å flytte ryndt på sykkelen.

Det er ingen andre kamera på markedet som tar så liten plass som dette. Men jeg ser tydelig forskjell på youtube fra gopro til replay. Det er en helt annen liga, men her er da spm igjen, hvor god kvalitet trenger du, og hvor mye batterikapasitet trenger du :redface

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av Tonys »

Dette ser jo litt kult ut da.

https://360fly.com
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Toven

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av Toven »

Z750Rider skrev:Jeg ser faktisk på nesten alle de samme som deg pluss noen flere :thumleft
Jeg vil tru det er moro for folk og se på også er det sikker moro selv og se på ting man laster opp mange år tilbake osv :-)
Jeg var faktisk inne og så filmene dine før i dag :-)
Likte filmene dine :prf :thumleft
Derfor jeg abonnerte på siden din he he håper du fortsetter og laste opp filmer :-)
Hehe takkkk, du får en sub tilbake :prf

André
Innlegg: 101
Registrert: 20 aug 2014, 21:10
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 2010

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av André »

Toven skrev:
André skrev:Jeg bruker ett contour kamera som sitter på høyre side av hjelmen, syntes det fungerer helt greit. Bildekvaliteten er helt grei for mitt bruk, men lyden kunne gjerne vært litt bedre/tydeligere..
Tror man må koble til ekstern høyttaler for og få bra lyd?
Garantert andre her inne som har mer greie på dette enn meg
Hvis du ikke vil ha vindsus, kjøp en DeadCatDot

Bilde

http://ww2.deadcatdot.com/?folio=9POR7JU99

Bruker det selv på min Contour Roam 2. Venter spent på neste Contour kamera, 3'rn ekke noe særlig oppdatering imo og skulle gjerne sett 60fps@1080p fra dem :vs
Takker for tips :vs den skal undersøkes nærmere :-)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av Kawagutten »

Toven linken funker ikke,har du en annen link?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av ojda »

Jeg er ikke helt sikkker på hvor lang tid youtube bruker for å optimere videoklippene sine jeg,
men det kan kansje være greit å vente noen timer før man dømmer resultatet :prf

Her er iværfall en liten snutt fanget med Contour roamIII.
Per nå er orginalklippet veldig mye bedre en youtubeklippet :[-X

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Vi8xcpQ ... e=youtu.be[/video]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av Flanker »

LordShaft skrev:
Flanker skrev:Kastet inn en liten ball fra sidelinjen her jeg... Se på Replay XD sine kamera. Prime X er flaggskipet: http://www.replayxd.com/product/prime-x/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bruker selv et XD Mini og er godt fornøyd med det. Videokvalitet kan du selv bedømme, alle mine filmer er tatt opp med dette.
Har selv kikket litt på Replay kamera siste tiden. Har store planer om å forevige så mye av europaturen som mulig. Å da vil jeg ha et eget kamera på hjelmen, også bruke goproen jeg har til å flytte ryndt på sykkelen.

Det er ingen andre kamera på markedet som tar så liten plass som dette. Men jeg ser tydelig forskjell på youtube fra gopro til replay. Det er en helt annen liga, men her er da spm igjen, hvor god kvalitet trenger du, og hvor mye batterikapasitet trenger du :redface
Da har du sjekket vs Prime X, og ikke gamle /billige utgaver som 1080 og Mini (som jeg har)? Såvidt jeg har skjønt er Prime X helt på høyde med de beste, og da blir det så små nyanser at du må være middels videoautist for å virkelig se forskjellen ;-)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av ojda »

Flanker skrev:
LordShaft skrev:
Flanker skrev:Kastet inn en liten ball fra sidelinjen her jeg... Se på Replay XD sine kamera. Prime X er flaggskipet: http://www.replayxd.com/product/prime-x/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bruker selv et XD Mini og er godt fornøyd med det. Videokvalitet kan du selv bedømme, alle mine filmer er tatt opp med dette.
Har selv kikket litt på Replay kamera siste tiden. Har store planer om å forevige så mye av europaturen som mulig. Å da vil jeg ha et eget kamera på hjelmen, også bruke goproen jeg har til å flytte ryndt på sykkelen.

Det er ingen andre kamera på markedet som tar så liten plass som dette. Men jeg ser tydelig forskjell på youtube fra gopro til replay. Det er en helt annen liga, men her er da spm igjen, hvor god kvalitet trenger du, og hvor mye batterikapasitet trenger du :redface
Da har du sjekket vs Prime X, og ikke gamle /billige utgaver som 1080 og Mini (som jeg har)? Såvidt jeg har skjønt er Prime X helt på høyde med de beste, og da blir det så små nyanser at du må være middels videoautist for å virkelig se forskjellen ;-)
Å hva får du igjen fordet, når youtube er målet for filmen :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av Flanker »

... Også et godt poeng ja! Både YouTube, Vimeo og andre komprimerer jo alle filmklipp herfra til månen.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av LordShaft »

Ja både vimeo og YouTube komprimerer, men der er en viss grad av forskjell selvom. Men jeg er ikke sikker på at det er prime x jeg har sett review av. Uansett, så setter jeg batterikapasitet og festemulighetene foran litt bedre bildekvalitet. Du ser det nesten ikke på hjelmen, det er langt billigere en en viss konkurrent og er utrolig brukervennlig.

Note4

Brukeravatar
Z750Rider
Innlegg: 18
Registrert: 30 mar 2015, 03:03
Motorsykkelen din: Kawasaki Z750
Sted: Drøbak

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av Z750Rider »

Toven skrev:
Z750Rider skrev:Jeg ser faktisk på nesten alle de samme som deg pluss noen flere :thumleft
Jeg vil tru det er moro for folk og se på også er det sikker moro selv og se på ting man laster opp mange år tilbake osv :-)
Jeg var faktisk inne og så filmene dine før i dag :-)
Likte filmene dine :prf :thumleft
Derfor jeg abonnerte på siden din he he håper du fortsetter og laste opp filmer :-)
Hehe takkkk, du får en sub tilbake :prf



tusen takk :thumleft
Kommer en del filmer i løpet av sommeren :prf
har du et redigerings program du kan anbefale?
Har lyst på sony vega men det er så dyrt :sorry
Live to ride and ride to live… you don’t stop riding because you get old, you get old because you stop riding

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 711
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Spørsmål ang kjøp av action camera.

Legg inn av KåreDump »

Har et Contour +2, det eneste åpenbare minuset med det kamera er at jack-kontakten til ekstern mikrofon, av en eller annen idiotisk grunn, er 2,5mm ikke 3,5!

Ikke funker normale overganger fra 2,5mm - 3,5mm heller.
Så for å få en mic med 3,5mm jack til å funke må man lodde sammen en egen overgang med hjelp av en 2,5mm mono-jack.

Ellers funker Olympus ME10 rimelig greit (mic beregnet for Olympus diktafon).
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar