Jeg bestemte meg i fjor vinter for å få varme i holkene og vurderte både Oxford og Daytona, som begge har varmelementene innebygget i holker som må byttes ut med de originale.
Jeg fant fort ut at Oxford ikke passet pga. av lengden. De originale holkene på TDM'en er lengre enn Oxfordholkene og dermed ville det oppstå en glippe enten ved styrvekta eller inne på styret. Lite pent, fant jeg ut...
Daytona holkene var litt lengre, men heller ikke de var sånn at jeg egentlig ville ha dem på sykker'n.
Dermed ble det til at jeg valgte SYMTEC. Litt mer arbeidskrevende, men ikke verre enn at det lot seg gjøre. Egentlig ganske uproblematisk når det kom til stykket...
Her et bilde av SYMTEC settet:

Og her et bilde av hjelpemidlene for å få av og på originalholkene.
SYMTEC elementene skal nemlig monteres under holkene, som deretter settes på igjen...:

Som det framkommer av bildet valgte jeg å bruke WD-40, CRC clutch- og bremserens, hårspray og en hendig liten hjemmesnekret sak som fungerte som en slags sveiv, laget av en tynn metallkleshenger...
Denne ble brukt under holken i kombinasjon med WD-40 for å vri av holken uten å skade den, dvs. bruke den som en sveiv og rotere med klokken i forsiktige rotasjonsbevegelser samtidig med at man sprayer godt med WD-40...:

Så holkene skled av brukte jeg rensevæska på innsiden av disse og på selve styret for å fjerne alle rester av lim. Dette er viktig for at de nye elementene skal feste seg skikkelig.
Man trenger ikke påføre mer lim enn hva det er under folien, men man kan med fordel bruke strips og stramme godt til etter at de er limt fast og la det stå slik en stund før man setter på plass holkene igjen.
Slik ser det ut når varmeelementene er på plass...:

Så til det kritiske øyeblikket i monteringen; holkene skal på plass igjen. Dette må skje med 'fast hånd' ellers kan det hende at de ikke kommer på plass skikkelig.
Innsiden av holkene må være rene og rett før påsettingen sprayes de godt på innsiden med hårspray - skikkelig hårspray, som (Eli Hagen) Elnet typen - se bildet ovenfor.
Sprayen funker som hurtigvirkende lim og fester kjapt. Derfor er det viktig å får holkene på plass riktig første gang. Hvis ikke vil det bli vanskelig å endre plassering...
Så snart dette er gjort blir det seende slik ut...:

Bryteren til varmelementene er så liten at den kan plasseres omtrent hvor som helst. Jeg valgte denne plasseringen på min sykkel..:

Så kan man velge om man vil koble til direkte på batteriet eller via et relé. Jeg valgte den siste løsningen med eget relé og i tillegg til det kobling til en CENTECH AP-1 sikringsboks, som gir mulighet for å samle tilkoblinger til mer elektronisk ekstrautstyr på et og samme sted.
Og nå er jeg god og varm på hendene når våren kommer!

Symtec varmerne kjøpte jeg fra California Sportouring web shop
Det fulgte for øvrig med en god og oversiktlig monteringsanvisning i pakka.