Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Så så sykt digg ut! Hvilken vei er det dere kjører på?
Fiiiin film! :)!
Fiiiin film! :)!
- Bjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Det er den første delen av denne strekningen som er filmetSopranoo skrev:Så så sykt digg ut! Hvilken vei er det dere kjører på?
Fiiiin film! :)!

https://goo.gl/maps/XukfN" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ble noen krumspring og feilkjøringer langs veien, men uansett hvilken vei vi kjørte inn på så var det bare helt vannvittige MC veier

- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Flott film! 

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- ZnirlN
- Innlegg: 84
- Registrert: 01 nov 2013, 21:00
- Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
- Bosted: Kvinnherad
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?
Da var jeg og hjemme igjen. noen er heldigere enn andre... jeg ble stoppet på Seljord i dag i regn og vind. På en dag jeg hadde håpet UP hadde vett til å holde seg inne...ojda skrev:Yess, hjemme herr også, helt uten bøter av noe slag![]()


Dere for ha takk for laget den kvelden vi fikk sammen. Utrolig kjekt å bli kjent med dere alle. Håper vi får flere slike turer. Og god insentiv fra turleder Tommas

Du veit Olav. Ein som har plass tar gjerne med seg det han har behov for. Å tenker ikke på å pakke lettest mulig som viss andre gjør. Dytte ned det som går. Får helt sikkert bruk for det. Å jaggu gjorde jeg ikke det. Å det var ikke på min egen sykkel en gang

Er bare hyggelig å hjelpe der en kan hjelpe

- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?
Jeg har sagt du skal slutte å menge deg med slike "shady Ladies" som står i vegkanten og vinkerZnirlN skrev:Da var jeg og hjemme igjen. noen er heldigere enn andre... jeg ble stoppet på Seljord i dag i regn og vind. På en dag jeg hadde håpet UP hadde vett til å holde seg inne...ojda skrev:Yess, hjemme herr også, helt uten bøter av noe slag![]()
Men nei da. Ble en litt dyrere tur enn planlagt.
![]()
Dere for ha takk for laget den kvelden vi fikk sammen. Utrolig kjekt å bli kjent med dere alle. Håper vi får flere slike turer. Og god insentiv fra turleder Tommas![]()
Du veit Olav. Ein som har plass tar gjerne med seg det han har behov for. Å tenker ikke på å pakke lettest mulig som viss andre gjør. Dytte ned det som går. Får helt sikkert bruk for det. Å jaggu gjorde jeg ikke det. Å det var ikke på min egen sykkel en gangDet var jo det beste.
Er bare hyggelig å hjelpe der en kan hjelpe


De er altfor kostbare for slike underbetalte offshorearbeidere som oss


http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Det var hyggelig å bli kjent med deg også ZnirIN
Synd med boten, men det er vel bare medaljens bakside, hehe.
Er nesten så jeg hadde litt dårlig samvittighet når jeg kom hjem. 150 mil hvorav 100 av dem besto av ren aktiv kjøring og ikke en eneste bot eller fartskontroll. Riktignok fikk Tommas testet panikkbremsen da han så en politibil ved siden av veien, men den hadde en henger på og var vel ikke i tjeneste tror jeg. Var uansett en 60-sone og der kjørte vi stort sett innenfor rimelighetens grenser uansett, men bot hadde det nok kanskje blitt

Synd med boten, men det er vel bare medaljens bakside, hehe.
Er nesten så jeg hadde litt dårlig samvittighet når jeg kom hjem. 150 mil hvorav 100 av dem besto av ren aktiv kjøring og ikke en eneste bot eller fartskontroll. Riktignok fikk Tommas testet panikkbremsen da han så en politibil ved siden av veien, men den hadde en henger på og var vel ikke i tjeneste tror jeg. Var uansett en 60-sone og der kjørte vi stort sett innenfor rimelighetens grenser uansett, men bot hadde det nok kanskje blitt

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Satan der var det mye fine mc veier! Ser ut som dere har hatt en fin tur! 

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Fyy flate, for noen veier, der skulle jeg ha vært
Veldig bra filmet/klippetBjerknez det vakke kjedelig et sekund

Veldig bra filmet/klippetBjerknez det vakke kjedelig et sekund

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Var en ganske kjapp redigering dette. Bare klippet bort der hvor vi lå bak biler og kjørte gjennom veiarbeidsområder samt kjørte gjennom tettsteder etc. Så fjernet jeg lyden og la til en random låt jeg hadde på pc'en og satt den i loop. Altså fort gjort, men da ble den vertfall ferdigojda skrev:Fyy flate, for noen veier, der skulle jeg ha vært![]()
Veldig bra filmet/klippetBjerknez det vakke kjedelig et sekund

Var virkelig fart på Bamsefar og Explorer'n til tider! men pass deg for disse veimerkene Ojda. Du var såpass nære ett par ganger at jeg så dem beveget seg av luftrykket av boksene dine

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Grisekjøring fra ende til annen!
hehe neida (les: joda)..
Fet video av utrolig kule veier! Skulle gjerne bytta ut musikken med soundtracket til triple'n, Bjerknez
Jeg har putta en mikrofon inni hjelmen jeg, får greit med motorlyd. Bare synd jeg har kjøpt en lydløs sykkel
Denne veien vil jeg kjøre!

Fet video av utrolig kule veier! Skulle gjerne bytta ut musikken med soundtracket til triple'n, Bjerknez

Jeg har putta en mikrofon inni hjelmen jeg, får greit med motorlyd. Bare synd jeg har kjøpt en lydløs sykkel

Denne veien vil jeg kjøre!
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Er vant til å kjøre utfor vettu, der snitter man også stolpene for kortes vei fra a - åBjerknez skrev:Var en ganske kjapp redigering dette. Bare klippet bort der hvor vi lå bak biler og kjørte gjennom veiarbeidsområder samt kjørte gjennom tettsteder etc. Så fjernet jeg lyden og la til en random låt jeg hadde på pc'en og satt den i loop. Altså fort gjort, men da ble den vertfall ferdigojda skrev:Fyy flate, for noen veier, der skulle jeg ha vært![]()
Veldig bra filmet/klippetBjerknez det vakke kjedelig et sekund![]()
Var virkelig fart på Bamsefar og Explorer'n til tider! men pass deg for disse veimerkene Ojda. Du var såpass nære ett par ganger at jeg så dem beveget seg av luftrykket av boksene dine

Men serriøst, må jeg nok programere inn noe bredere sidevesker i harddiscen

Er nok en 10 - 12 cm bredere en de gamle :-)å Greit på kosetur, men når det går unna
i svingene er 10 cm faktisk ganske mye

neste tur

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Det så ut som en knallfin vei
Ved Seljord står de så ofte at det er bare å kule`n ned der.

Ved Seljord står de så ofte at det er bare å kule`n ned der.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Jeg vil ikke si det var direkte grisekjøring, men det gikk unna til tider ja. Grisekjøringen ble så klart ikke filmet for jeg hadde skrudd på "unngå grisekjøring" på GoPro'enxyvind skrev:Grisekjøring fra ende til annen!
hehe neida (les: joda)..
Fet video av utrolig kule veier! Skulle gjerne bytta ut musikken med soundtracket til triple'n, Bjerknez
Jeg har putta en mikrofon inni hjelmen jeg, får greit med motorlyd. Bare synd jeg har kjøpt en lydløs sykkel
Denne veien vil jeg kjøre!

men fra spøk til revolver, så blir det for mye greier og begynne med slike mikrofoner og styre med under tur. Det tar bort fokus fra kjøringen.

Men uten å overdrive så vil jeg si at strekningen vi kjørte fra Kongsberg til Lyngdal og mot Stavanger inneholdt 80% feite MC veier, kun avbrutt av tettsteder og noe veiarbeid samt trafikk etc. Selv E39 fra Stavanger til Lyngdal var helt grei. Men her krever det høyere fart for at det skal bli artig da svingene er lange og slakke. men vi fikset dette også vi

Hehe. tror jeg ville rekalibrert hjernen litt der jaojda skrev:Er vant til å kjøre utfor vettu, der snitter man også stolpene for kortes vei fra a - å
Men serriøst, må jeg nok programere inn noe bredere sidevesker i harddiscen
Er nok en 10 - 12 cm bredere en de gamle :-)å Greit på kosetur, men når det går unna
i svingene er 10 cm faktisk ganske myeEller mulig jeg pakker "slank sykkel"
neste tur

Nå er jo ikke disse veimerkingene annet enn slike bevegelige plastremser, men huker kofferten din seg fast i et skilt som står fast så blir det nok tidenes mest tragikomiske videoklipp

Nekter å tro at disse veskene løsner med det første for dem så jævlig solide ut, for å si det pent

[video]https://www.youtube.com/watch?v=mfBmujieRU4[/video]
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Mikrofonen ligger godt gjemt inni den ene kinnputa. Er ikke noe å styre med. Alt er stripset og klargjort så jeg kan kjøre med eller uten kamera uten noe "hæssel". Mikrofonen er ikke i veien for noe. Bare klikker kameraet fast på hjelmen og setter i mikrofonkabelen - også gi gass da.Bjerknez skrev: Jeg vil ikke si det var direkte grisekjøring, men det gikk unna til tider ja. Grisekjøringen ble så klart ikke filmet for jeg hadde skrudd på "unngå grisekjøring" på GoPro'en![]()
men fra spøk til revolver, så blir det for mye greier og begynne med slike mikrofoner og styre med under tur. Det tar bort fokus fra kjøringen.![]()
Men jeg vil være med og kjøre på sånne veier

- Bjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Da må du bare følge med i forumet og evt. slenge deg med på noen turer. Er nok ikke alle turene som har like spennende veier, men når man kjører slik som vi gjorde så er det en fordel at man kjører sammens med noen som koser seg i slik tempo. Blir man for mange på tur så kan det bli for mange hensyn og ta og kreves det en del forbikjøringer så vil de bakerste få mye å ta igjen og det hele kan fort bli litt kleint.xyvind skrev:Men jeg vil være med og kjøre på sånne veierBjerknez skrev: Jeg vil ikke si det var direkte grisekjøring, men det gikk unna til tider ja. Grisekjøringen ble så klart ikke filmet for jeg hadde skrudd på "unngå grisekjøring" på GoPro'en![]()
men fra spøk til revolver, så blir det for mye greier og begynne med slike mikrofoner og styre med under tur. Det tar bort fokus fra kjøringen.![]()
fikk veldig lyst ut og kjøre..
Vi var heldige. Vi hadde alle mer eller mindre samme tempo, været var flott og veiene tørre, trafikken var liten og vi var bare 4-5stk. på tur. Akkurat passe til at det ble en perfekt tur. Selv om jeg ikke har noen lang fartstid på sykkel selv, så kan jeg vel si at dette er en tur man kanskje bør unngå hvis man er sylfersk. Da kan det fort gå galt og det er det jo ingen av oss som ønsker, selv om vi alle er klar over at det er en viss risiko med å øke farten og kjøre mer aktivt.
