Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Sopranoo »

Så så sykt digg ut! Hvilken vei er det dere kjører på?
Fiiiin film! :)!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23377
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

Sopranoo skrev:Så så sykt digg ut! Hvilken vei er det dere kjører på?
Fiiiin film! :)!
Det er den første delen av denne strekningen som er filmet :thumleft
https://goo.gl/maps/XukfN" onclick="window.open(this.href);return false;

Det ble noen krumspring og feilkjøringer langs veien, men uansett hvilken vei vi kjørte inn på så var det bare helt vannvittige MC veier :thumleft

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av norse900 »

Flott film! :prf
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av ZnirlN »

ojda skrev:Yess, hjemme herr også, helt uten bøter av noe slag :thumleft
Da var jeg og hjemme igjen. noen er heldigere enn andre... jeg ble stoppet på Seljord i dag i regn og vind. På en dag jeg hadde håpet UP hadde vett til å holde seg inne... =; Men nei da. Ble en litt dyrere tur enn planlagt. :sorry


Dere for ha takk for laget den kvelden vi fikk sammen. Utrolig kjekt å bli kjent med dere alle. Håper vi får flere slike turer. Og god insentiv fra turleder Tommas :thumleft

Du veit Olav. Ein som har plass tar gjerne med seg det han har behov for. Å tenker ikke på å pakke lettest mulig som viss andre gjør. Dytte ned det som går. Får helt sikkert bruk for det. Å jaggu gjorde jeg ikke det. Å det var ikke på min egen sykkel en gang :lol Det var jo det beste.

Er bare hyggelig å hjelpe der en kan hjelpe :D

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Olav K »

ZnirlN skrev:
ojda skrev:Yess, hjemme herr også, helt uten bøter av noe slag :thumleft
Da var jeg og hjemme igjen. noen er heldigere enn andre... jeg ble stoppet på Seljord i dag i regn og vind. På en dag jeg hadde håpet UP hadde vett til å holde seg inne... =; Men nei da. Ble en litt dyrere tur enn planlagt. :sorry


Dere for ha takk for laget den kvelden vi fikk sammen. Utrolig kjekt å bli kjent med dere alle. Håper vi får flere slike turer. Og god insentiv fra turleder Tommas :thumleft

Du veit Olav. Ein som har plass tar gjerne med seg det han har behov for. Å tenker ikke på å pakke lettest mulig som viss andre gjør. Dytte ned det som går. Får helt sikkert bruk for det. Å jaggu gjorde jeg ikke det. Å det var ikke på min egen sykkel en gang :lol Det var jo det beste.

Er bare hyggelig å hjelpe der en kan hjelpe :D
Jeg har sagt du skal slutte å menge deg med slike "shady Ladies" som står i vegkanten og vinker :[-X :[-X
De er altfor kostbare for slike underbetalte offshorearbeidere som oss :sorry :sorry
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23377
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

Det var hyggelig å bli kjent med deg også ZnirIN :thumleft
Synd med boten, men det er vel bare medaljens bakside, hehe.

Er nesten så jeg hadde litt dårlig samvittighet når jeg kom hjem. 150 mil hvorav 100 av dem besto av ren aktiv kjøring og ikke en eneste bot eller fartskontroll. Riktignok fikk Tommas testet panikkbremsen da han så en politibil ved siden av veien, men den hadde en henger på og var vel ikke i tjeneste tror jeg. Var uansett en 60-sone og der kjørte vi stort sett innenfor rimelighetens grenser uansett, men bot hadde det nok kanskje blitt :redface

André
Innlegg: 101
Registrert: 20 aug 2014, 21:10
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 2010

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av André »

Satan der var det mye fine mc veier! Ser ut som dere har hatt en fin tur! :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av ojda »

Fyy flate, for noen veier, der skulle jeg ha vært :prop:
Veldig bra filmet/klippetBjerknez det vakke kjedelig et sekund :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23377
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:Fyy flate, for noen veier, der skulle jeg ha vært :prop:
Veldig bra filmet/klippetBjerknez det vakke kjedelig et sekund :thumleft
Var en ganske kjapp redigering dette. Bare klippet bort der hvor vi lå bak biler og kjørte gjennom veiarbeidsområder samt kjørte gjennom tettsteder etc. Så fjernet jeg lyden og la til en random låt jeg hadde på pc'en og satt den i loop. Altså fort gjort, men da ble den vertfall ferdig :thumleft

Var virkelig fart på Bamsefar og Explorer'n til tider! men pass deg for disse veimerkene Ojda. Du var såpass nære ett par ganger at jeg så dem beveget seg av luftrykket av boksene dine :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av xyvind »

Grisekjøring fra ende til annen!

:knegg hehe neida (les: joda)..

Fet video av utrolig kule veier! Skulle gjerne bytta ut musikken med soundtracket til triple'n, Bjerknez :thumleft
Jeg har putta en mikrofon inni hjelmen jeg, får greit med motorlyd. Bare synd jeg har kjøpt en lydløs sykkel :scratch

Denne veien vil jeg kjøre!

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
ojda skrev:Fyy flate, for noen veier, der skulle jeg ha vært :prop:
Veldig bra filmet/klippetBjerknez det vakke kjedelig et sekund :thumleft
Var en ganske kjapp redigering dette. Bare klippet bort der hvor vi lå bak biler og kjørte gjennom veiarbeidsområder samt kjørte gjennom tettsteder etc. Så fjernet jeg lyden og la til en random låt jeg hadde på pc'en og satt den i loop. Altså fort gjort, men da ble den vertfall ferdig :thumleft

Var virkelig fart på Bamsefar og Explorer'n til tider! men pass deg for disse veimerkene Ojda. Du var såpass nære ett par ganger at jeg så dem beveget seg av luftrykket av boksene dine :lol
Er vant til å kjøre utfor vettu, der snitter man også stolpene for kortes vei fra a - å :lol
Men serriøst, må jeg nok programere inn noe bredere sidevesker i harddiscen :scratch
Er nok en 10 - 12 cm bredere en de gamle :-)å Greit på kosetur, men når det går unna
i svingene er 10 cm faktisk ganske mye :redface Eller mulig jeg pakker "slank sykkel"
neste tur :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Kawagutten »

Det så ut som en knallfin vei :thumleft
Ved Seljord står de så ofte at det er bare å kule`n ned der.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23377
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Grisekjøring fra ende til annen!

:knegg hehe neida (les: joda)..

Fet video av utrolig kule veier! Skulle gjerne bytta ut musikken med soundtracket til triple'n, Bjerknez :thumleft
Jeg har putta en mikrofon inni hjelmen jeg, får greit med motorlyd. Bare synd jeg har kjøpt en lydløs sykkel :scratch

Denne veien vil jeg kjøre!
Jeg vil ikke si det var direkte grisekjøring, men det gikk unna til tider ja. Grisekjøringen ble så klart ikke filmet for jeg hadde skrudd på "unngå grisekjøring" på GoPro'en :lol
men fra spøk til revolver, så blir det for mye greier og begynne med slike mikrofoner og styre med under tur. Det tar bort fokus fra kjøringen. :thumleft

Men uten å overdrive så vil jeg si at strekningen vi kjørte fra Kongsberg til Lyngdal og mot Stavanger inneholdt 80% feite MC veier, kun avbrutt av tettsteder og noe veiarbeid samt trafikk etc. Selv E39 fra Stavanger til Lyngdal var helt grei. Men her krever det høyere fart for at det skal bli artig da svingene er lange og slakke. men vi fikset dette også vi :lol
ojda skrev:Er vant til å kjøre utfor vettu, der snitter man også stolpene for kortes vei fra a - å :lol
Men serriøst, må jeg nok programere inn noe bredere sidevesker i harddiscen :scratch
Er nok en 10 - 12 cm bredere en de gamle :-)å Greit på kosetur, men når det går unna
i svingene er 10 cm faktisk ganske mye :redface Eller mulig jeg pakker "slank sykkel"
neste tur :prf
Hehe. tror jeg ville rekalibrert hjernen litt der ja :thumleft
Nå er jo ikke disse veimerkingene annet enn slike bevegelige plastremser, men huker kofferten din seg fast i et skilt som står fast så blir det nok tidenes mest tragikomiske videoklipp :lol
Nekter å tro at disse veskene løsner med det første for dem så jævlig solide ut, for å si det pent :thumleft

[video]https://www.youtube.com/watch?v=mfBmujieRU4[/video]

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: Jeg vil ikke si det var direkte grisekjøring, men det gikk unna til tider ja. Grisekjøringen ble så klart ikke filmet for jeg hadde skrudd på "unngå grisekjøring" på GoPro'en :lol
men fra spøk til revolver, så blir det for mye greier og begynne med slike mikrofoner og styre med under tur. Det tar bort fokus fra kjøringen. :thumleft
Mikrofonen ligger godt gjemt inni den ene kinnputa. Er ikke noe å styre med. Alt er stripset og klargjort så jeg kan kjøre med eller uten kamera uten noe "hæssel". Mikrofonen er ikke i veien for noe. Bare klikker kameraet fast på hjelmen og setter i mikrofonkabelen - også gi gass da.

Men jeg vil være med og kjøre på sånne veier :yeyeye fikk veldig lyst ut og kjøre..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23377
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Bjerknez skrev: Jeg vil ikke si det var direkte grisekjøring, men det gikk unna til tider ja. Grisekjøringen ble så klart ikke filmet for jeg hadde skrudd på "unngå grisekjøring" på GoPro'en :lol
men fra spøk til revolver, så blir det for mye greier og begynne med slike mikrofoner og styre med under tur. Det tar bort fokus fra kjøringen. :thumleft
Men jeg vil være med og kjøre på sånne veier :yeyeye fikk veldig lyst ut og kjøre..
Da må du bare følge med i forumet og evt. slenge deg med på noen turer. Er nok ikke alle turene som har like spennende veier, men når man kjører slik som vi gjorde så er det en fordel at man kjører sammens med noen som koser seg i slik tempo. Blir man for mange på tur så kan det bli for mange hensyn og ta og kreves det en del forbikjøringer så vil de bakerste få mye å ta igjen og det hele kan fort bli litt kleint.

Vi var heldige. Vi hadde alle mer eller mindre samme tempo, været var flott og veiene tørre, trafikken var liten og vi var bare 4-5stk. på tur. Akkurat passe til at det ble en perfekt tur. Selv om jeg ikke har noen lang fartstid på sykkel selv, så kan jeg vel si at dette er en tur man kanskje bør unngå hvis man er sylfersk. Da kan det fort gå galt og det er det jo ingen av oss som ønsker, selv om vi alle er klar over at det er en viss risiko med å øke farten og kjøre mer aktivt. :thumleft

Svar