Fantasi det må vi kunne si at
Geso har
Geso skrev:Hei Ragnhild
Har ved flere anledninger påpekt at jeg overhode ikke har peiling på motorsykkel, med unntak av at jeg syntes det er utrolig morsomt å kjøre, hadde jeg i utgangspunktet ikke noen ide om hva eller hvor denne doningen ble produsert. Imidlertid ble det nevnt at det var ett land der Mr. Pollti frekventerte med båt. Nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg vet hvor Mr. Pollti frekventerer med det skipet som i dagligtale kun omtales som Slagskibet. Etter litt fintenking (det er som tidligere nevnt ikke en av mine sterke sider) har jeg konkludert med at denne motorsykkelen er produsert på Tjømelandet. Konklusjonen er ubetinget ledet ut av omtalte hint om at det er ett sted Mr. Pollti frekventerer med båten. Imidlertid er det slik at jeg vet ikke om noen motorsykkelprodusent på Tjømelandet, men det finnes en motorsykkelreperatør der som heter Frode, og utifra mine usikre kilder skulle det ikke forundre meg at dette var en av Frode Motorsykkelreperatør sine kreasjoner, satt sammen av diverse deler Mr. Pollti har spadd frem fra en av containerene som står hos Frode Motorsykkelreperatør.
Hmmmmmm. Fremdeles usikker.
En helt annen mulighet er at dette er en eller annen Russisk/Ukrainsk kreasjon med kun en sylinder på 180 kubikk, med 19,7 hester ved gitt turtall. (Bare ren og uforfalsket hjemmeprodusert gjetting..)
Forøvrig vil jeg ønske deg en fin dag.
Med vennlig hilsen
Geso
Som oppmerksomme lesere nok har merket seg, så er svar angående Tempos siste moped-kreasjon klippet bort. De skal vi ta litt senere. Og så savner jeg alle de gode Tempo-historiene. Må da være noen som har noen gode historier om sin ferd langs norske veier på en ihjelskrudd Tempo Corvette eller Panter?
Tilogmed jeg har kjørt Tempo. Èn gang. Fikk allernådigst lov til å kjøre Safiren til en kompis hjem fra kiosken. Ca 500 M. Nå jeg kom fram fikk jeg kjeft fordi jeg kjørte den ut på gira. Dèt tålte ikke doningen, var noe som ikke var helt riktig et sted i girkasse/clutch-regionen.
På tross av god fantasi, må jeg innrømme at du er litt på vidvanke
Geso.
Pollti har ganske riktig stående en båt i hagen, og det er godt mulig at den kalles
Slagskipet. Dèt har jeg ikke sjekka ut, siden
Pollti kan være litt krakilsk angående den båten
Og siden vi snakker om en fabrikkny sykkel, kan den heller ikke være produsert av ymse aparte deler fra omtalte containere hos denne Frode.
Henvisningen til
Polltiskuta går på den bulkbåten han har tuslende i stykkgodsfart på ymse havner, også russiske, og det kan så gjerne hende at han er innom i ukrainske farvann. Og er mine geografikunnskaper ikke helt fraværende ligger de sistnevnte havnene ved Svartehavet. Vil tro at han kanskje har sett denne doningen, eller en av samme merke, når han ligger til kai på andre siden av dette svarte havet. Nå har han ikke nevnt akkurat dèt, men det har da hendt ved flere anledninger at han ligget ved nevnte kai og latt sin viten og visdom

om dette og hint fylle både
Polltibloggen og andre tråder på forumet.
Nå har jeg ikke Tempos historie helt klart for mg, men jeg er rimelig sikker på at det ikke ble laget Tempo motorsykler med 180 ccm motorer. Men det var noen 175-kubikere oppgjennom årene, og det var vi vel enige om at det ikke var i denne sykkelen?