Haymaker
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
K1200RT finnes ikke... Mener du LT? Den er et stort beist av en tourer... Godt mulig den overstiger vektkravet også!
GS blir for høy. Av de vanlige BMWene >1000 kubikk står han vel ikke igjen med så mye annet enn R1200RT?
GS blir for høy. Av de vanlige BMWene >1000 kubikk står han vel ikke igjen med så mye annet enn R1200RT?
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Bosted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
Tror både K1200LT og R1200RT overstiger vekten...
Min K1100RS veier 285kg (uten kofferter og last)
Min K1100RS veier 285kg (uten kofferter og last)
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
RT er vel 229 kg. tørr, og alle bokserne har et lavt tyngdepunkt. Så den bør vel være grei? R1200-serien hadde betydelige vektbesparelser sammenliknet med 1150. K-syklene har jeg lite peiling på, dessverre.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
Nå har jeg korrigert.
Det var K1200GT det var snakk om. Ikke beistet LT!
Det hevdes at denne skal være 249 tørr.
http://www.bikez.com/motorcycles/bmw_k1200gt_2007.php
Til alle. Se bort fra de modellene vi har eliminert!
Dersom man ser på de viktigste punktene som er sittestilling, høyde og vekt, hvilken bimmer bør han se på?
Det var K1200GT det var snakk om. Ikke beistet LT!
Det hevdes at denne skal være 249 tørr.
http://www.bikez.com/motorcycles/bmw_k1200gt_2007.php
Jeg skjønner godt hva du mener! Han er en skikkelig evaluator, og det kan hende vi har ekskludert modeller som kan være aktuelle. Dersom vi har malt oss inn i et hjørne med kun noen få modeller, er det fritt frem og selge ham en annen modellZZR-Erling skrev:Nei, hakke mye å bidra med her...trengs ett dybdeintervju for å fiske ut hva han egentlig trenger, og vil ha :-)

Til alle. Se bort fra de modellene vi har eliminert!
Dersom man ser på de viktigste punktene som er sittestilling, høyde og vekt, hvilken bimmer bør han se på?
Sist redigert av Haymaker den 13 mai 2015, 12:25, redigert 2 ganger totalt.
Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
Den blir desverre for ny og dyr :-)åmortenolb skrev:Da spør jeg, hvorfor ikke S1000XR? (Nå vet jeg ikke hva S'en står for i så måte, men)
Hehe, ja desverre. Men trøst deg med at jeg gjerne ville hatt denne!Bjerknez skrev:Hmmm... Ducati Diavel kanskje?
EDIT:
Så litt sent at forslaget mitt var ganske bom da jeg nå ser at det er BMW han ville ha.

Sist redigert av Haymaker den 13 mai 2015, 12:26, redigert 1 gang totalt.
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
BMW R1200GS. Enten med lav sal eller senket!
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
Hvor lav snakker vi da?Flanker skrev:BMW R1200GS. Enten med lav sal eller senket!
Kan den smyges under 790 mm?
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
Salhøyde er ikke alt. Formen på salen er minst like viktig! Hvor lav vet jeg ikke, det kommer an på hvilen produsent man velger. Lave seter til denne sykkelen lages av en haug med bedrifter i det store utland, og alle er de litt forskjellige. Anbefaler å søke litt rundt på modellspesifikke forum eller spore opp en sykkel med lavt sete og prøve den.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
Han har vært vant til å kjøre en Virago750 som veier nesten 280 (!) kg, men denne har et veldig lavt tyngdepunkt.
At det skal være så masse ccm er ikke vesentlig, men komfort til fører og passasjer må liksom stemme.
Vet ikke om en F800Something kan være det rette
Han har bare sin tidligere Yamaha XJ900 i minne, og den sykkelen er ikke særlig høy (790-800).
Den var ikke bare enkel og balansere med, men så kan det være salvidden er helt ulik.
Skal se litt runt på saltyper til GS.
Det han mest sannsynlig trenger å gjøre er å sette seg på disse å begynne å prøve.
At det skal være så masse ccm er ikke vesentlig, men komfort til fører og passasjer må liksom stemme.
Vet ikke om en F800Something kan være det rette

Skjønner hva du mener.Flanker skrev:Salhøyde er ikke alt. Formen på salen er minst like viktig! Hvor lav vet jeg ikke, det kommer an på hvilen produsent man velger. Lave seter til denne sykkelen lages av en haug med bedrifter i det store utland, og alle er de litt forskjellige. Anbefaler å søke litt rundt på modellspesifikke forum eller spore opp en sykkel med lavt sete og prøve den.
Han har bare sin tidligere Yamaha XJ900 i minne, og den sykkelen er ikke særlig høy (790-800).
Den var ikke bare enkel og balansere med, men så kan det være salvidden er helt ulik.
Skal se litt runt på saltyper til GS.
Det han mest sannsynlig trenger å gjøre er å sette seg på disse å begynne å prøve.

- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
800'en har vel samme høyde som 1200? 700 tror jeg er noe lavere (fortsatt 800ccm da).
Boksermotorene gir også et svært lavt tyngdepunkt, men en standard GS kan jeg nesten garantere blir for høy for en kar på 170. Den må enten senkes eller få lav sal.
Stikke innom nærmeste BMW forhandler og slenge ræva opp på alt som står der er vel den enkleste måten å finne ut av dette på?
Boksermotorene gir også et svært lavt tyngdepunkt, men en standard GS kan jeg nesten garantere blir for høy for en kar på 170. Den må enten senkes eller få lav sal.
Stikke innom nærmeste BMW forhandler og slenge ræva opp på alt som står der er vel den enkleste måten å finne ut av dette på?
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
GS 1200 2015:
Setehøyde: 850/870 (lavt sete 820/840) Senkesett 770/810.
Prøvesatt en 2014 i fjor (tror den hadde lavt sete, men er ikke sikker) og da fikk jeg fint føttene godt i bakken (170 på lesten selv). Herlig lavt tyngdepunkt.
En GS må da være innenfor (får vel lav utgave av de "gamle" også?) :-)
MYE lavere enn busaen (som er hevet) - for ikke å snakke om KTMen med 89cm. Jeg klager ikke veldig mye der heller, men har pinglet ut litt og bestilt kouba-links :-)
Setehøyde: 850/870 (lavt sete 820/840) Senkesett 770/810.
Prøvesatt en 2014 i fjor (tror den hadde lavt sete, men er ikke sikker) og da fikk jeg fint føttene godt i bakken (170 på lesten selv). Herlig lavt tyngdepunkt.
En GS må da være innenfor (får vel lav utgave av de "gamle" også?) :-)
MYE lavere enn busaen (som er hevet) - for ikke å snakke om KTMen med 89cm. Jeg klager ikke veldig mye der heller, men har pinglet ut litt og bestilt kouba-links :-)
Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
Prøve satt en 1200GS Adv som er høyere en standard. Den var orginal senket og lav sal og med mine 175cm så hadde eg bena godt plantet på bakken. Vor mye høyere adv er i forhold til standard husker eg ikke men det er nok en canti eller mer.
Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
Takk for alle inspill.
Han er sendt rundt på "sitterunde" så får vi se hva han finner ut
Slik ser min sykkel ut i dag
Han er sendt rundt på "sitterunde" så får vi se hva han finner ut

Slik ser min sykkel ut i dag

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
Uffda, bare bakhjulskjøring på deg da 

Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!
Ja, begynner å røyne på balansenerven kjenner jeg 
Edit: Det fine er at jeg kommer til alle kriker og kroker og får vasket godt under forskjerm, på innsiden av gaflene, under styrekrone, samt overhaling av caliperne!

Edit: Det fine er at jeg kommer til alle kriker og kroker og får vasket godt under forskjerm, på innsiden av gaflene, under styrekrone, samt overhaling av caliperne!