Jeg har rett og slett hatt en liten pause fra "nettet" Når du jobber med IT blir du noen ganger dritt lei PC, mobil og nettbrett ...men takk som spør. Det går bra :-D
Ferien er gjennomført, sykkelen går fortsatt og jeg er fortsatt litt i feriemodus med noen late dager innimellom.
Skal laste opp noen bilder og skrive litt om ferien :) Det ble en varm greie, med solbrent nakke og topplokk, vakre franske pikebarn, god mat og elevert motorsykkelkjøring med innlagte perioder for både tur og grisekjøring. Men noen Lordshaft beskrivelser greier jeg nok ikke
Etter service i våres, og vårtur med en del perifere kompisser i Sverige bestemte jeg meg for å la sykkelen være helt original til etter ferien. Akrayoshi anlegget mitt lot jeg altså ligge med PC5, da har jeg noe å pusle med utover høsten. Dette gjorde jeg av 2 grunner. 1 engstelse for å ikke få sykkel til å gå reint nok pga mangel på tid, 2 evt å skru noe i stykker før ferien :[-o<
Noe jeg nesten greide alikevel når jeg skulle montere dette
Dekk.jpg
I min iver etter å få på nye PR4GT slurva jeg med 6 kantnøkkelen til høyre kalipperbolt, den øverste, den glapp fordi den ikke sto langt nok inne, var kanskje allerede litt dårlig og jeg brukte ikke Mgrab eller lignende pasta (så det IKKE glipper)
Dette var helga før jeg skulle dra, altså 26 Juni.Og hva skjer, den er mjuk den bolten...så den blir bare verre, prøver meg fram med alle knep..oversize tork, grisepi...hva blir ordet sensurert ???, varme

...ikke faen....den satt.
Prøvde å hardlodde på en mutter etter å ha pakka kalipper inn med stålplater, men det beit fa.. ikke. Å ta fram elektrosveisen turte\orka jeg ikke med redsel for å ødelegge komponenter før ferien, det være seg sikringer, ECU osv...dessuten å begynne å plukke ut alt sånn....før ferien og jeg hadde mye å gjøre på jobben også...var uaktuellt
Så løp inn å bestillte 4 bolter fra Wemoto, og håpet at de kom før jeg skulle dra..de er litt vriene å få tak i, det er fingjenger, M10x60x1.25 og ikke så lett å få tak i som man skulle tro
Fram med drillen...nye bor ble kjøpt inn, høyre kåpe montert av...men ikke faen...den ble bare som en rose...
bolt.jpg
Siden det var en lørdag ga jeg meg, hadde sikkert holdt på i 5 timer inkl en del tenking...så jo at jeg hadde kommet bort i innfestingen til kalipper såvidt også med drillen...tok en kald pils..la meg og hadde løsninga når jeg våknet dagen etter.
Tok dremmelen, skar et forsiktig snitt sideveis på en 5x0,5 mm i restene av kanten på bolten. Slipte en skrutrekker så det passa i snittet, tok en liten sleggehammer og slo forsiktig...og dæven døtte...den går rundt....3-4 slag....og vips så er den løs...hvorfor gjorde jeg ikke dette med en gang ?????? Snakk om å sove til seg en løsning
Felgene av, bort til min lokale dekkomlegger , og tilbake, bytter olje..på med dekk og felg, ny pinnelås på bak, masse deilig fett på hjulboltene, spes inn mot lagrene og tetteringene og deretter bruk av momentnøkkelen..eneste som mangla nå var den ene bolten på høyre kalipper, så var sykkelen ferieklar.
Og heldigvis...bolten fikk jeg tak i hos den lokale Kawaforhandleren på mandagen ...han hadde 1 liggende :-)å og jeg hadde 4 på vei fra England...de burde komme også...nå var det å prøvekjøre, og håpe at kalipper ikke hang unødvendig , tross alt utsatt for en del varme og hardhent behandling..men :[-o< det gikk helt bra PS boltene fra Wemoto kom Torsdag, dagen før jeg skulle dra Kl1200
PS2
Forøvrig avslørte ferien at olja i gaflene må byttes og noe må gjøres, og da tar jeg likegodt og bytter fjærer da det ikke koster mer en 1200 kr omtrent for å gå opp 2 hakk i stivheten. Samt at jeg re ventilerer de med nye ventiler. Blir et bra prosjekt. Racetech har gold valves og Øhlins har. Så blir det å prøve seg fram med olja. Og lese en masse greier. Dessuten må kjede og drev byttes også. Jeg skjønner det nesten ikke men jeg har kjørt nesten 35000 km og den hadde gått drøye 16 når jeg fikk den i fjor...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.