Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Takk!

De originale hendlene føltes rett og slett litt billige. Spesielt clutch-hendelen. Det som blir litt spennene er to fingre på clutch. To fingre på brems er jeg vant til, men to fingre på org clutch funka ikke så bra da lillefinger og ringfinger kom i klem. Noen som har erfaring fra å gå fra org til short handles?

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Busa Trond »

Jeg hang på med en slik sykkel du har på en geniale mc veien Fv 96- sist torsdag.
Må jo si at Tigeren måtte gjøre et Tigersprang for å holde følge :-)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Ja, de kan være hyper til tider disse syklene, spesielt i krappe svinger med en kompetent fører :D

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Hendler

Klutsj hendelen var veldig enkel å montere siden det er god gammeldags kabel på Hyper'n. Bremsehendelen derimot brukte jeg en god del mer tid på å bli fornøyd. Jeg har lest om flere som har montert nye hendler, og opplevd at forbremsen har låst forhjulet uten at de var nær bremsen. Årsaken var at staget som går inn og skyver på bremsesyllinderen "hvilte" for langt inn når bremsehendelen ikke var i bruk. Etter mye frem og tilbake over 2 ettermiddager så fant jeg til slutt ut hvordan jeg kunne være helt sikker på at staget lå der det skulle. Fasiten ble å ta av lokket og gummihetta slik at jeg kunne se bremsevæsken i beholderen, og skyve bremsen sakte inn å se at det kom en "skvulp". Deretter stramma jeg skruen et hakk, og fortsette slik til det ikke kom noe "skvulp", og da tok den to runder tilbake. Burde være innafor. Endte opp med å bruke drivknutefett under monteringen, tror det funker greit + at det er svart farge på fettet.

Før og etter bilder:

Bilde
Bilde

Bilde
Bilde

Bilde
Bilde

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av cosmogs »

Superlekre de hendlene! :thumleft
Byttet til korte Triumph-hendler for noen uker siden, og synes det var gull.
Bruker stort sett 3 fingre både på clutch og brems, og begge deler kjennes helt rett.
Synes også de originale virket litt "billige" og kjenner nå faktisk at hendlene glir smoothere mot fingrene.
Superfornøyd, og rimelig overbevist om at du også kommer til å være det. :knegg
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Fornøyd så langt, men ble litt skuffa/overaska over hvor lange de "korte" hendlene er. Jeg håpa å få brukt kun to fingre på å dra klutsjen helt inn, men det ble kræsj med ringfinger med disse også. Men føles veldig bra med tre fingre på klutsj og to på brems nå - så da får det være sånn :-)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av cosmogs »

Cutless skrev:Fornøyd så langt, men ble litt skuffa/overaska over hvor lange de "korte" hendlene er. Jeg håpa å få brukt kun to fingre på å dra klutsjen helt inn, men det ble kræsj med ringfinger med disse også. Men føles veldig bra med tre fingre på klutsj og to på brems nå - så da får det være sånn :-)
Hvis de ikke er korte nok, kan du få låne vinkelsliperen min! :lol
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Jeg var inne på tanken :twisted

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av mortenolb »

Er samme med de korte hendlene mine. Bruker bare to, og kræsjer med fingrene å ta de helt inn, men den tar såpass langt ute at jeg aldri trenger å ta de helt inn annet enn for å starte sykkelen, så det er ikke noe issue her :prf

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Joa, jeg klarer fint å koble ut klutsjen uten å dra hendelen så langt inn at den kræsjer med fingrene. Men da må jeg fokusere veldig på det, samt at jeg helt sikkert bommer litt noen gang å sliter ekstra på klutsjen. Vi får se, men det ble ihvertfall mye bedre enn de gamle!


Hyper'n skal forøvrig på sin første langtur til helga. Tur/retur Trøndelag. Det blir spennende å se hvordan kroppen og Hyper'n samarbeider iløpet av de 8-11 timene det kommer til å ta. Jeg har vært fornøyd med Kriega+grab handles løsningen så langt, tror ikke det blir noen overraskelser på den fronten.

Klok av skade så har dama gjemt unna Yogamatta si denne gangen...

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av JK95 »

Trøndertur altså? Kanskje det går ann å kjøre noen kilometer sammen, så jeg kan sikle litt på Hyper'n din? :yeyeye

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Kawagutten »

Klok av skade så har dama gjemt unna Yogamatta si denne gangen...[/quote]

:lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

JK95 skrev:Trøndertur altså? Kanskje det går ann å kjøre noen kilometer sammen, så jeg kan sikle litt på Hyper'n din? :yeyeye
På vei opp så har jeg det relativt travelt, men på vei nedover igjen så kan vi godt kjøre et stykke sammen. Kanskje du vet om noen gode veier?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Jeg ble bedt om å kjøre forsiktig og holde begge hjula på bakken av Martin Schancke i dag :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av xyvind »

Cutless skrev:Jeg ble bedt om å kjøre forsiktig og holde begge hjula på bakken av Martin Schancke i dag :knegg
Bilde

Svar