Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! *erfaring rikere*

Legg inn av LordShaft »

Oi oi oi.... den der smaker fortreffelig :thumleft :thumleft

Ikke like god som Erdinger, men ikke langt bak i min bok :yeyeye

Toven

Legg inn av Toven »

Godt å høre, blir et par glass i kveld ja :vs

Var egentlig på utkikk etter Weihenstephaner Kristall, for å prøve disse klare variantene, men den var ikke i butikk.
Erdinger er ålreit den også ja. Det var dog Erdinger kristall i butikk, vurderte denne men fikk logistikkproblemer (12 i eska) slik at det mest fornuftige var å ta en eske med 20 Franziskaner :knegg

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Det høres veldig logisk ut i mitt hode også :lol :lol

Toven

Legg inn av Toven »

Ble ei runde på ca 20 mil ilag med mortenolb på selveste 17. mai :-) Grattis med dagen alle i hop :vs
Kjørte fra sandefjord til helgeroa, hvor det ble spist vestlandslefser og drukket glasscola :yeyeye

Får slenge med et lite bilde tatt i ingenmannsland :knegg

Bilde

Toven

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Toven »

Lurer på ei lita runde i morra med avreise på formiddagen. Etter at freddy123 fikk vært oppover mot hjartal kunne jeg tenkt meg det samme :P :p

http://tinyurl.com/otuaaof

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

var fint oppe ved hjartdal og e134 var en fin vei, men den rv36 syntes jeg hadde for mange kjipe rettstrekk så kjeda meg litt på den :D

hadde du venta til helga så skulle jeg slengt meg med på tur, men da skulle jeg prøvd ut dalen i telemark osv der har jeg heller ikke vært :D

Toven

Legg inn av Toven »

:prf

Jepp veit 36'n er noe kjedelig på strekka bø-seljord, mye rett fram med unntak av fine svinger rett ved seljord :P :p Tenkte igrunn en annen rute i utgangspunktet men det blir for langt mtp vær som er meldt.

Tenkte å hive meg på runda til voodoodoo på lørdag: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=9510

Joiner du ? :vs

Toven

Legg inn av Toven »

Vel hjemme igjen etter en fin runde. Får vel gi et forsøk på et referat :P :p

Avreise var 09:30 og jeg fikk først sjekket luftrykket før jeg satt snuta mot Seljord. Litt kjølig men ingen krise.
Trafikken var overkommelig og landskapet herlig - med krystallklart vann og bergtopper som strekker seg oppover.

Mot Seljord etter Bø er det et parti med mye svinger som betyr "gi gass!" :yeyeye
Veiarbeid i en tunnel betydde oppsamling av trailere, bobiler og ymse, så jeg stoppet et lite stykke før svingene slik at jeg fikk disse for meg selv :knegg
Det ble et godt tempo gjennom partiet, og jeg ble kanskje litt for varm i trøya... I en venstre sving lå jeg meg i nedlegg men merket plutselig at hvitstripa nærmet seg fort. Øynene rettet seg straks mot grøfta og target fixation skjedde. Fikk rettet synet ut av svingen og lent meg mer over til siden - det gikk bra denne gangen. Det kan hende at svingen hadde 2 svinger i seg, at den ble skarpere midt i kanskje.

De neste svingene ble tatt meget rolig før jeg svingte inn på en rasteplass. Satt meg ned og fikk samlet tankene og skjelvingen gikk over. Skremmende opplevelse og en liten "reality check" :-)å

E134 mot Notodden var veldig ålreit. Mye svinger og fin asfalt :-)
På vei fra Notodden mot Gvarv ble det mye trafikk med trailere og bobiler igjen. Det ble et par stygge forbikjøringer som jeg må få slutta med :sorry
Det kommer flere svinger uten trafikk foran, du får ikke èn sjanse til her på jorda...

Videre hjemover var det fint på Valebøveien. Morsom vei med mange svinger. Hadde regnet så tok det litt rolig samt at sykkelen ble skitten :evil
Fra Skien og hjem var det ikke mye å skrive om. Men den oljelekkasjen fra toppen er der enda gitt, så må kanskje få snakket med verkstedet sånn at de kan se på det :evil

Noen bilder under her :vs

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Aaaaaaaah jelly. Jævla dekk, og dårlige økonomi :evil

Er rimelig ekkelt når man ser man er på vei ut! Sist det skjedde så var jeg sikker på at jeg faktisk var utpå grusen i veikanten, men gikk bra læll :-)å

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Fantastisk flotte bilder :prf

Note4

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

fine bilder fin sykkel og fin natur , fortsett sånn :prf

Toven

Legg inn av Toven »

:bananas

Men spørs om den blir stående til jeg får avklart den lekkasjen... Andre gangen det skjer at den sikler ut der, og spurte verkstedet om det var normalt at det kunne skje. Fikk til svar at det var det ikke så må vel innom å få ny pakning eller whatever. :-|

Brukeravatar
mortenolb

Re: Tovens Rorbu! *liten runde s.6*

Legg inn av mortenolb »

Kan jo hende de tar jobben gratis siden det var de som gjorde jobben, da! Kunne jo høres litt sånn ut på han da du spurte hvertfall :-k

Toven

Legg inn av Toven »

mortenolb skrev:Kan jo hende de tar jobben gratis siden det var de som gjorde jobben, da! Kunne jo høres litt sånn ut på han da du spurte hvertfall :-k
Det regner jeg med ihvertfall :P :p

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Ja, når jeg velger å bruke hjernen, så innser jeg jo at det må dem vel gjøre. :knegg

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

flotte bilder :thumleft , må ta meg en tur der jeg og
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Veldig god bilder ja, Telemark er flott på MC :thumleft

Olden
Motorsykkelen din: SR

Legg inn av Olden »

Fantastiske bilder fra Telemark der! :yeyeye

Toven

Legg inn av Toven »

Bare å hive seg over til solkysten det :knegg :-)å

Brukeravatar
Haymaker
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Legg inn av Haymaker »

Ser ut som flotte veier! :-)

Så bra du tenker over kjøringa i ettertid, og tar lærdom av diverse forbikjøringer etc.
Har måttet gjøre det samme selv et par gang! :[-(

Toven

Legg inn av Toven »

Haymaker skrev:Ser ut som flotte veier! :-)

Så bra du tenker over kjøringa i ettertid, og tar lærdom av diverse forbikjøringer etc.
Har måttet gjøre det samme selv et par gang! :[-(
Fine veier ja :)

Japp, tror det er litt viktig å ta seg selv i nakken akkurat der.. Fort å bli litt for ivrig, og da kan det like fort ende virkelig galt :sorry

Fått time hos verkstedet til uka for siklinga te motorn - håper det ordner seg :-)

Toven

Legg inn av Toven »

Da var bejbien tilbake fra litt stell på verksted. De hadde latt den stå på tomgang i flere timer uten å sett noe lekkasje, så får håpe det har gitt seg...

Når jeg først hadde den inne byttet de også gaffelolje. Jeg ba om noe tykkere olje så de putta på 20w. Meget positiv forandring mtp stupinga ved hard bremsing :prf Så nå kjennes det ikke ut som at man skal stoppie lenger, haha :knegg

Toven

Legg inn av Toven »

Bilde

Pokkers BT

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

hihi :knegg likte dem ikke låta sån den var altså :lol

nei dem kjører rundt på veiene de tullingene der og ødelegger for alle andre, men er vel relativt enkelt og skifte for er vel bare slipon du har ?

Toven

Legg inn av Toven »

Titta på vognkortet istad etter jeg rota med sykkelen og så det. Herre å pirkete når de setter en merknad om hva det skal stå på potta... :P :p Om jeg skule bli stoppa og kontrollør ser dette, for så å se på potta hvor det ikke står Suzuki, bærer det vel på visning da..

Hehe, joda det er slipon. Men problemet er at originalt er eksosen èn bit så jeg måtte sage med baufil for å få på potta :-)å

Tror ikke jeg får tak i papirer til å få godkjent den potta. Må vel kjøpe en dyr med papirer om jeg blir uheldig :lol

Svar