Valdres 5-7 juni

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:
ojda skrev: Jeg vurderer faktisk å legge igjen klokka hjemme den helgen :scratch
Da kjører du vel strengt talt fra klokken? :-k
Det viktigste er at jeg kjører :yeyeye :prop:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av gorbys »

Ja forresten, e16 over Filefjell er stengt fra 1-19juni pga vegarbeid. Og da meiner eg heilt stengt, dag og natt. Så de må enten kjøre over Tyin begge veier, eller de kan kjøre Hemsedalsfjellet om de kjører over golsfjellet først. Blir vel VM i omvei det da :-D

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av norse900 »

gorbys skrev:Ja forresten, e16 over Filefjell er stengt fra 1-19juni pga vegarbeid. Og da meiner eg heilt stengt, dag og natt. Så de må enten kjøre over Tyin begge veier, eller de kan kjøre Hemsedalsfjellet om de kjører over golsfjellet først. Blir vel VM i omvei det da :-D
Jeg har ikke peiling, men:
Siden veien over Filefjell er stengt, er da følgende rute (https://goo.gl/maps/zct19" onclick="window.open(this.href);return false;) mulig? (Aner ingenting om veidekke og slikt, eller om denne veien i det hele tatt er "kjørbar" :redface )

Dette er kun et HYPOTETISK spørsmål, siden ingenting er spikret :thumleft :D :prop:
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av Ashland »

norse900 skrev:
gorbys skrev:Ja forresten, e16 over Filefjell er stengt fra 1-19juni pga vegarbeid. Og da meiner eg heilt stengt, dag og natt. Så de må enten kjøre over Tyin begge veier, eller de kan kjøre Hemsedalsfjellet om de kjører over golsfjellet først. Blir vel VM i omvei det da :-D
Jeg har ikke peiling, men:
Siden veien over Filefjell er stengt, er da følgende rute (https://goo.gl/maps/zct19" onclick="window.open(this.href);return false;) mulig? (Aner ingenting om veidekke og slikt, eller om denne veien i det hele tatt er "kjørbar" :redface )

Dette er kun et HYPOTETISK spørsmål, siden ingenting er spikret :thumleft :D :prop:
Ifølge Statens Vegvesen sine nettsider går nok ikke denne ruten heller :sorry

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av norse900 »

Ashland skrev: Ifølge Statens Vegvesen sine nettsider går nok ikke denne ruten heller :sorry
Ok. Etter at jeg hadde lagt ut ruta, så registrerte jeg at SV anbefalte omkjøring via Rv52, og siden det trolig var en smule trafikk på denne strekningen (men kanskje ikke på Lørdag), så tenkte jeg at det kunne være mulig å avslutte med en fylkesvei (via "panorama-vegen" til Aurdal), sånn rent Hypotetisk :lol
Men da går det ikke å kjøre Rv52 heller, altså... :scratch

For meg er dette ingen "Big Issue", bare et "treningsobjekt" i Google Maps-navigering som forberedelse til vintersysler :lol

Er HELT på linje med Ojda når det gjelder slikt:
Ojda skrev:Det viktigste er at jeg kjører :yeyeye :prop:
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av gorbys »

Kan kjøre leira-gol, men det blir vel nokon kilometer det og :-)

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av BMWilly »

gorbys skrev:Ja forresten, e16 over Filefjell er stengt fra 1-19juni pga vegarbeid. Og da meiner eg heilt stengt, dag og natt. Så de må enten kjøre over Tyin begge veier, eller de kan kjøre Hemsedalsfjellet om de kjører over golsfjellet først. Blir vel VM i omvei det da :-D
VM i omvei passer sikkert Bjerknes bra :lol

Men driver å kikker litt på yr mot helga og det er jo spådd ganske heftig vær i høyden så ruteplanlegging må vel gjøres på fredag. Kan jo ta en tur innom du også hvis du vil Gorbys.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av Bjerknez »

Jeg sitter og følger med i kulissene, mens jeg ser ann været og ruten som endrer seg i takt med stengte veier. Uansett.. en dagsetappe på 50 mil er helt greit for meg, men kommer som sagt ann på været :-)å

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av DrGreve »

Bare til opplysning, hvis det var Tindeveien som er årsaken til at det ruteforslaget ikke var mulig å følge så skal den være kjørbar nå. Siste oppdatering jeg har er fra 29 mai. Da var det litt snøslaps på de høyeste punktene av ruta, men greit å kjøre.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av Ashland »

Vet ikke om dette kan være ett alternativ, ettersom Filefjell er stengt https://goo.gl/maps/gx64N" onclick="window.open(this.href);return false; :scratch

Den er omtrent like lang som opprinnelig planlagt rute, bakdelen er start og slutten på ruta blir samme strekning...

Ser ut som om Rv 52 og Gol er en mulighet ifølge Statens Vegvesen
http://www.vegvesen.no/Europaveg/e16var ... il-19.juni" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av gorbys »

Kan varieres litt ene eller andre veien, spes for de med adv sykler(endel grusvei), kan kjøre 291 mellom øye og Vang, og 263 fra ryfoss til Fagernes eller leira.
De med lavere sykler kan ta av ved ryfoss mot Beito til skammestein å så ned igjen til Fagernes. Ryfoss-skammestein er et litt artig parti til tider. :-)

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av Gielas »

Bjerknez skrev:Jeg sitter og følger med i kulissene, mens jeg ser ann været og ruten som endrer seg i takt med stengte veier. Uansett.. en dagsetappe på 50 mil er helt greit for meg, men kommer som sagt ann på været :-)å
Jeg er ikke i kulissene engang:)
Vil bare si at jeg er med uansett vær, BMWilly :0


Sent from my iPad Air using Tapatalk HD
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av BMWilly »

gorbys skrev:Kan varieres litt ene eller andre veien, spes for de med adv sykler(endel grusvei), kan kjøre 291 mellom øye og Vang, og 263 fra ryfoss til Fagernes eller leira.
De med lavere sykler kan ta av ved ryfoss mot Beito til skammestein å så ned igjen til Fagernes. Ryfoss-skammestein er et litt artig parti til tider. :-)
Ser jo ut som det er noen alternativer her. Vennisvegen på nordsia av Vangsmjøsa, er det asfalt der? Ryfoss-Skammestein er jo absolutt noe å ta med seg da tydeligvis. Hvis det blir mye regn så er det ikke så trivelig på grusvei for oss med asfaltmopper da.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av BMWilly »

Gielas skrev:
Bjerknez skrev:Jeg sitter og følger med i kulissene, mens jeg ser ann været og ruten som endrer seg i takt med stengte veier. Uansett.. en dagsetappe på 50 mil er helt greit for meg, men kommer som sagt ann på været :-)å
Jeg er ikke i kulissene engang:)
Vil bare si at jeg er med uansett vær, BMWilly :0


Sent from my iPad Air using Tapatalk HD
Ser ut som vi slipper snø opp til hytta ihvertfall og da kommer vi på mc. Været på fredag og søndag ser ikke så verst ut foreløpig da. Er jo en del av turen det og.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Valdres 5-7 juni

Legg inn av gorbys »

BMWilly skrev: Ser jo ut som det er noen alternativer her. Vennisvegen på nordsia av Vangsmjøsa, er det asfalt der? Ryfoss-Skammestein er jo absolutt noe å ta med seg da tydeligvis. Hvis det blir mye regn så er det ikke så trivelig på grusvei for oss med asfaltmopper da.
Nei nordsia er grus langs med vangsmjøsa iallefall, går over til asfalt her: https://www.google.no/maps/@61.148273,8 ... e0!6m1!1e1" onclick="window.open(this.href);return false;

vestsidevegen (263) er mykje likt, en fin miks av grusvei og dårlig asfalt. Derfor eg anbefaler den til dei som har litt klaring mellom hjulet og skjermen ;)

Svar