Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

MrPitlane skrev:
Bjerknez skrev:
freddy123 skrev: denne var stilig :mk søstra di som har kjøpt seg sykkel og er ute å testern litt :lol

du får ha lykke til med lakkeringa, blir så bra som det kan få blitt når en bruker biltema :lol (ironi)
Den videoen der varmet mitt hjerte freddy123. Såpass mye at jeg ignorere det siste du sa :knegg

Pikeracer? :lol
Hvem bryr seg når en slik lekkerbisken kjører den :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Kom nettopp hjem fra en flott tur sammens med Cutless og to2502 med kone. Takk for en hyggelig tur.

Ingen tur uten bilde etc. så her kommer et par snapshots jeg tok:

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev: Fordi jeg kjører ganske mye og i løpet av neste år så hadde jeg rundet ca. 60.000km. Garantien går også ut i løpet av neste år.

Dessuten så er jeg svært fornøyd med sykkelen. :thumleft

Den ducatien er et smykke, men den passer ikke meg :thumleft
Er det ikke bedre å bare bytte ut slitedeler i motor og fortsette å ha en god sykkel? Vil da tro du taper mye mer på salg /gjenkjøp av samme type.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev: Fordi jeg kjører ganske mye og i løpet av neste år så hadde jeg rundet ca. 60.000km. Garantien går også ut i løpet av neste år.

Dessuten så er jeg svært fornøyd med sykkelen. :thumleft

Den ducatien er et smykke, men den passer ikke meg :thumleft
Er det ikke bedre å bare bytte ut slitedeler i motor og fortsette å ha en god sykkel? Vil da tro du taper mye mer på salg /gjenkjøp av samme type.
Gjorde akurat det samme som Bjerknez snakker om nå i våres,
å det kostet langt mindre en jeg hadde fryktet. Syntes da valget var enkelt. (70.000 km og 3 år gammel). Det er faktisk deilig med fabrikknytt, og utgiftene kommer raskt når 50000 er rundet med god margin.
Men jeg hadde nok ikke greid å lavære å samtidig byttet meg et hakk oppover fra 650ccm :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev: Men jeg hadde nok ikke greid å lavære å samtidig byttet meg et hakk oppover fra 650ccm :-k
En 650cc må da holde så lenge jeg klarer og holde følge med deg ojda? :knegg

Mulig du har et lite overtak i svingene, men det går ikke på motor. Der er det nok ferdighetene som må jobbes med. Ofte så er det vel nettopp ferdighetene og ikke motoren som er for liten.

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
ojda skrev:
Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev: Men jeg hadde nok ikke greid å lavære å samtidig byttet meg et hakk oppover fra 650ccm :-k

Mulig du har et lite overtak i svingene, men det går ikke på motor. Der er det nok ferdighetene som må jobbes med. Ofte så er det vel nettopp ferdighetene og ikke motoren som er for liten.
Jeg vet du ikke er overbevist, å det var jeg som hadde siktet oppover mot mere kubikk ;-)
For meg er det ikke veldig viktig hvor fort jeg kommer fra A til B, men følelsen det gir meg :yeyeye
Der kommer kubikk og dreiemoment sterkt inn (for meg).
Er du kjempefornøyd med Street`n er det ingen grunn til at DU skal bytte den ut på andres premisser
(Sku-Tatt-Sæ-Ut) :lol Men skulle du ikke ha prøvekjørt en Speed-3 da ;-)

Byttet mitt kom forøvrig på ca 60" :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:
ojda skrev:
Snikendeugle skrev:

Jeg vet du ikke er overbevist, å det var jeg som hadde siktet oppover mot mere kubikk ;-)
For meg er det ikke veldig viktig hvor fort jeg kommer fra A til B, men følelsen det gir meg :yeyeye
Der kommer kubikk og dreiemoment sterkt inn (for meg).
Er du kjempefornøyd med Street`n er det ingen grunn til at DU skal bytte den ut på andres premisser
(Sku-Tatt-Sæ-Ut) :lol Men skulle du ikke ha prøvekjørt en Speed-3 da ;-)

Byttet mitt kom forøvrig på ca 60" :thumleft
Har prøvd en Speed :thumleft
Neida, jeg ser at andre liker mer kubikk og kan forsåvidt skjønne det, men så lenge jeg henger på i svingene og på rettstrekkene opp mot moderate hastigheter så er jeg fornøyd :thumleft

Er det noe jeg vil oppgradere så er det egne ferdigheter.

Grunnen til at jeg evt. Kanskje velger en Tracer er fordi jeg trenger mer plass. Siden den ikke er like stor og tung som en Explorer etc. Så er den også relativt svingvillig. Tror jeg.

Men som nevnt. Sykkelbytte er ikke akkurat noe jeg tenker mye på akkurat nå. Nå gleder jeg meg bare til ferien og mange flotte aktive turer :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Glemte helt å poste bilder av gummilakkeringen så da må jeg vel gjøre det :thumleft
Ble jeg fornøyd? Tja, som jeg tenkte ble jeg helt greit fornøyd. Man ser jo så klart at det er lakkert der og det er jo også litt av meningen. Litt ruglete overflate ble det, og jeg kunen faktisk tenkt meg enda mer ruglete overflate enn man ser på bildet, men som sagt, jeg er greit fornøyd. Boksen kostet meg 149,- og jeg brukte vel neppe mer enn 30,- i lakk. (åtte strøk. Fire av dem var bom så jeg måtte rive dem av igjen)

Anbefaler jeg gummilakk til andre? Ja, så absolutt. Man må være litt "nevenyttig" for å få det pent, og det er ikke jeg. Når det skal sies så er jo også tanken et meget ømfintlig sted og lakkere på en mc. Det er jo den delen som synes aller best. Å bruke gummilakk andre steder på sykkelen hadde jeg ikke engang tvilt på. Men det er ikke så mange andre steder på sykkelen jeg har bruk for dette.

Som sagt, ikke perfekt, men bra nok enn så lenge. Det beste hade vert et bagster tanktrekk i skinn (noe man faktisk får til Street Triple R) men det sitter litt langt inne å svi av 1.600,- på dette når sykkelen mest sannsynlig skal selges til neste år.

Men ingen lakk uten bilde etc. så her er resultatet:

Bilde

Jeg kan også "skryte" av å faktisk fått fjernet pysestripa mi (neeeesten da vertfall). Her om dagen kjørte jeg og Cutless en liten svingom og da klarte jeg faktisk kunstykket og gå nedi også i en av svingene. Ble et litt krapp nedlegg i en av svingene og da gikk en del av støvelen (ikke fotviler) min nedi asfalten. Jeg kjente at sykkelen så vidt glapp taket, men selv om dette var første gang jeg har mistet litt grep så føltes det helt ufarlig og jeg ble ikke skremt i det hele tatt faktisk. Jeg bare fortsatt gjennom svingen som vanlig. Må si jeg var litt stolt av meg selv etterpå. Jada...vi MC folk er litt rare osv...

Men et bilde må jo til også her:

Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Tanktrekk og annet utstyr tar du selvfølgelig med til den nye siden du tenker på samme sykkel igjen og du får jo ikke særlig ekstra for utstyret om det følger med i salget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ble litt inspirert av Elruts84 sin bruk av LocaToWeb så tenkte jeg skulle teste den ut på den bittelille kveldsrunden med bikkja :lol

Følg meg her folkens:
http://locatoweb.com/map/single/171249793" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Fortjener ikke bikkja en lenger tur enn 8 minutter og 600 meter? :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Fortjener ikke bikkja en lenger tur enn 8 minutter og 600 meter? :lol
Trenger ikke å gå til månen for å drite :lol

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Nei, selv går jeg ikke mer en, tja maks 20 meter for å drite :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Nei, selv går jeg ikke mer en, tja maks 20 meter for å drite :redface
Det er fordelen med å ikke ha så voldsom stort hus Lordy. Tror jeg bare har 6-7 meter til dassen jeg, uansett hvor i huset jeg er :lol

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja jeg dro litt på, for jeg har driter både i kjelleren og på loftet... Så skal heller skritte opp neste gang jeg går på do. 20 meter var kanskje å ta litt hardt i, selv for kjentfolk :lol :lol

Svar