Elruts MC/MC-turer og opplevelser (2022 blir magisk)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Re: Min første MC TUR og MC Blogg (Avspark Lindesnes - Nordk

Legg inn av DrGreve »

Personlig syns jeg sånn råkjør ikke er særlig koselig, men har kjent følelsen på å kjøre på når været ikke er med en og når man kjører alene..
Det blir litt sånn pliktløp.. :)
Uansett, han gjør lurt i å dra innom et hotell i Honningsvåg, installere seg og vurdere en midnattstur til Nordkapp hvis været er bra. Da får han virkelig valuta for pengene i form av midnattsol. Og det koster flesk å komme seg inn på platået, noe som irriterer meg. Man skal ikke måtte betale 300 kr. for å komme seg inn på en parkeringsplass :redface
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

DrGreve skrev:Personlig syns jeg sånn råkjør ikke er særlig koselig, men har kjent følelsen på å kjøre på når været ikke er med en og når man kjører alene..
Det blir litt sånn pliktløp.. :)
Uansett, han gjør lurt i å dra innom et hotell i Honningsvåg, installere seg og vurdere en midnattstur til Nordkapp hvis været er bra. Da får han virkelig valuta for pengene i form av midnattsol. Og det koster flesk å komme seg inn på platået, noe som irriterer meg. Man skal ikke måtte betale 300 kr. for å komme seg inn på en parkeringsplass :redface
Hvis Nordkapp ses på bare som et etappemål så hadde jeg nok kjørt rett dit for så og overnattet på vei tilbake. Men hvis Nordkapp er et sted man vil oppleve og bruke litt tid hadde jeg nok gjort som du skrev :thumleft

Kan jo hende han overnatter i Hånningsvåg, men tar en sniktitt på Nordkapp i dag. :scratch

Men ja, man glemmer seg ofte litt bort når det kommer til å nyte turen, og heller peiser på. Når det er sagt, så mins jeg å huske at det ikke var så vildsomt spennende å kjøre fra Alta til Nordkapp.

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Hei.
Ser du har passert Repvåg. Linken nedenfor er "fanfaren" til du er på Nordkapp.
Den samme som vinneren av finnmarksløpet får ved målgang.

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... _TfW0yzQSA" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Haymaker
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Legg inn av Haymaker »

Maskin.. du er jo straks fremme!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Har han stoppet på Nordkapp Camping tro...??

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jepp! Det ble Nordkapp Camping :thumleft

Da venter vi bare på en rapport for dagen :thumleft

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Bjerknez skrev:
Men ja, man glemmer seg ofte litt bort når det kommer til å nyte turen, og heller peiser på. Når det er sagt, så mins jeg å huske at det ikke var så vildsomt spennende å kjøre fra Alta til Nordkapp.
Viktig å nyte :thumleft
Jeg tror strekningen Alta - Olderfjord er det du husker best. 80- og 90-sone over vidda. Det er ikke så spennende.
Men de siste 13-14 mila er ganske annerledes ... varierende natur og en god del svinger, og passe smal og dårlig.
Det er en strekning jeg trives godt på :prf ... :-k ... hadde det ikke vært for de jævla reinsdyra :evil
De kan gjøre det voldsomt spennende

Brukeravatar
Elruts84
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Kontakt:

Min første MC TUR og MC Blogg (Avspark Lindesnes - Nordkapp)

Legg inn av Elruts84 »

Haillaisen folkens
Håper virkelig Ojda og Co får bedre vær en meg på turen. Men når det er sagt, har jeg alt i alt hatt en kjekk tur til nå. Det viktigste er å ikke fryse. Men for min del var det å erfare en sånn tur alene ekstremt kjedelig.
Så neste gang, blir å ha med noen som reisefølge.
I dag har jeg nesten ikke hatt regn. Noe som Har vært veldig kjekt. Jeg begynnte å kjede meg på strekningen fra Alta til her jeg er nå. Da kom det også en og annen regnbyge. Det var ikke liv å se en plass på de viddene. Sto snøscootere og ventet over alt på at vinteren skal begynne igjen. Hehe. Vind og regn kom av og til og da guffet jeg på litt. Til slutt var det sånn at det nesten var kjekt å se en bobil.
Planen var egentlig å reise helt opp nå med en gang, men det begynnte å blåse opp og regne kolossalt. Så da ble det forhåndsbestilt varm hytte i Honningsvåg. Veldig koselige folk her og fikk mye tips om været er bra i morgen.
Hadde jeg vært med noen og i tillegg været vert greit, kunne jeg vært her et par dager uten problem.
Det sykeste jeg har opplevd på en stund, var sa jeg kom i godt driv inn mot Honningsvåg her. Skimter noe som kommer i full fart ned fjellsiden på siden av meg. Treffer den nesten. Bråbremser (da jeg så hva det var) og jeg har ikke ABS På min sykkel.....En sykt svær ørn. Kunne ikke annet enn å måpe. Fy f... for et flott syn. Før jeg fikk rota frem kamera var den borte. Fikk forklart her på Campen at flere hadde sett ørn der i det siste. Opplevelse for livet. Traff på en rein bonde også. Han lot meg klappe en rein Hehe. Høres kanskje rart ut men, oss "søringa" som han kalte meg, har lite reinsdyr rundt dørene hjemme. Jeg var veldig fascinert. Spurte hvorfor Stavanger folk var søring, så sa han alt sør fra nordkapp var søringa.

Nå håper jeg min siste dag på vei opp i landet blir fin i morgen. Hvis ikke vender jeg snuten hjemmover.

Traff på en flott gjeng her i dag. Nordkapp tour 2015 sto det på camping vognen. De var fra køln i Tyskland og skulle siste bit til Nordkapp i morgen før de reiste hjem Finnland, Sverige osv. Jeg spurte når de startet turen. Den 3 sier han. Det kan ikke stemme sa jeg og lo, for da startet jeg fra Lindesnes. 3 mai sier han og ler godt Hehe

BildeBildeBilde

Ellers lite bilder i dag. Får starte på hjemreisen i morgen.
Kjekk tur, tross noe vått. Truffet mange kjekke folk. Fått mye gode tips her. Skulle opplevd mye mer. Når en er alene så blir ikke alt like spennende. Dessverre.

Elruts

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sist redigert av Elruts84 den 09 jun 2015, 01:27, redigert 1 gang totalt.
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Du er nok muligens litt som meg vil jeg tro. Jeg klarer liksom ikke å finne roen og slappe av på MC turer jeg foretar alene. Når jeg stopper opp for en kaffekopp etc. så vil jeg bare på sykkelen igjen å kjøre videre. Jeg klarer ikke å sette meg ned å slappe av, nyte en utsikt etc. alene. Da blir det til at jeg som oftest peiser på.

Unntaket er i fellesferien når det er MANGE turister langs og ved veien. Da kommer jeg ALLTID i snakk med noen. Jeg er nok litt for sosial til å finne roen på slike turer alene. Så jeg hadde nok gjort som deg, mer eller mindre peiset på.

Kjører man 2-3 stk. på tur så blir det mer prat og mer stopp og det hele blir litt hyggeligere. Når jeg er ute på mine små ettermiddags/formiddagsturer hvor jeg prøver meg på litt aktiv kjøring så foretrekker jeg også og kjøre sammens med en eller to til. Gjerne noen som er mer eller mindre javngode som meg slik at det blir en flyt i kjøringen. Det får meg dessuten til å tenke på den siste Lindesnesturen sammens med Tommas med kompis, Ojda og Ashland. Et skikkelig fin gjeng som hadde mer eller mindre javnt kjøretempo gjennom svingene og DA blir det MORSOMT!! :thumleft
Dette er så absolutt den beste langturen jeg har hatt på motorsykkel så langt. Kanskje bortsett fra min første tur mot vestlandet etter lappen på cruiseren. Det også var en fantastisk tur :thumleft

Brukeravatar
Elruts84
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Helt enig med deg der. Kjenner liksom når jeg går innom en plass før en kaffe, så gidder jeg nesten ikke drikke opp alt før en er tilbake på biken. Jaja, neste gang....Hehe

Monstr
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Legg inn av Monstr »

Elruts84 skrev:Helt enig med deg der. Kjenner liksom når jeg går innom en plass før en kaffe, så gidder jeg nesten ikke drikke opp alt før en er tilbake på biken. Jaja, neste gang....Hehe

Jeg så deg i Bodø! Tenkte jeg skulle kjøre etter og stoppe deg for en prat, men så fikk vi et annet oppdrag.

De traktorgutta møtte vi på Fauske for noen dager siden! For en gjeng! :-)
Sist redigert av Monstr den 08 jun 2015, 23:04, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Kan ha noe med uro i kroppen å gjøre (uten å definere det for mye)
Var slik selv i begynnelsen av mc karrieren min, men i dag ferdes jeg like godt, og til tider enda bedre alene. Jeg får kjøre i mitt tempo, jeg får ta så lange pauser jeg har behov for og kjører der jeg vil.
Selv om enkelte ting er langt bedre å dele med andre. Er liksom ikke det samme å stå på toppen av et fjell å se solnedgangen alene, som det er ilag med noen som nyter gleden og synet på samme måte som en.

Er kanskje der vi alle er forskjellig :scratch

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Min forrige lidenskap var seiling... Der har jeg nok roen fra!

Da spilte det ingen rolle hvor langt jeg kom, det var selve turen som var målet. Vinden bestemte leia, og klokka bestemte havna jeg valgte. En tur til Ålesund kunne ta 6 timer, ...eller to døgn! Opplevelsene kom underveis.
Kjører i grunnen etter samme filosofi på MC også. Koser meg på tur, gjerne alene. Ruta legger jeg gjerne underveis.

Brukeravatar
Elruts84
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Daniel? Det var dårlig. Hehe. Neida. Bare tuller.
De traktor folka er 2 gjenger. De andre er enda på vei oppover. Glade menn i 60 + årene som koser seg og gir blaffen i alt. Fine folk

Ja nei det er liksom det. Hjemme kan jeg godt ta lokale turer på en dag alene og storkose meg. Men når en opp til Nordkapp kanskje Europaturer og lengre turer kan det være kjekt med godt selskap

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Du har nok et poeng der Lordy.

Vanskelig å beskrive hvorfor det er slik (i mitt tilfelle) men jeg føler nok at jeg har et stort behov for å dele gleden/utsikten etc. med andre, og når jeg ikke får gjort det, så kjører jeg liksom bare videre etter å ha tatt et bilde eller to. Det skal også sies at det ikke så veldig mye i Norge som er nytt for meg når det kommer til natur. Jeg har reist en del i jobbsammenheng for en tid tilbake rundt om i Norge og da har jeg liksom sett alt, opp til flere ganger. Det er fint i Lofoten, men når man er der 5-6 ganger i året så blir det til slutt ikek spennende lenger.

I førsten når jeg fikk sykkellappen så kjørte jeg veldig mye rundt her jeg bor på veier jeg aldri før har kjørt. Det synes jeg var litt givende, men når jeg har kjørt omtrent hver eneste veistubb så blir det liksom ikke så givende lenger. Jomfruturene er også over for min del.

Når jeg skal kjøre mot vestlandet i sommer (Mot Molde) så blir det å kjøre om sørlandet og da er jeg inne i et området jeg ikke har vert så mye og da blir det liksom mer spennende. Jeg klarer også å finne roen langt bedre i ferien. Men allikevel ønsker jeg liksom å dele det jeg opplever og ser.

I sommer blir sannsynlig Cutless med meg på denne turen da han kanskje skal slå følge hele veien mot Molde (da han skal videre til Bartebyen) og det tror jeg blir en fantastisk tur. Jeg kommer til å ta denne turen uansett, men kjenner jeg meg selv rett så vil den bli noe kortet ned hvis jeg må dra helt alene. Men så klart, det blir uansett en flott tur.

Så konklusjonen blir nok som du sier at det er behovet for å dele øyeblikket/opplevelsen med andre som gjør at man heller peiser på litt i stede for å sette seg ned og nyte. Det at jeg kanskje er over middels sosial gjør nok ikke saken bedre. Spesielt hyggelig var det å hilse på kjellv her i forumet på forrige Molde besøk. Jeg har familie der oppe så jeg er så absolutt ikke alene, men det er noe annet å treffe nye mennesker. Jeg danset til og med med kona hans på et utested i Molde. Ingen av oss var vel spesielt edrue, men danse er noe jeg sjelden gjør uansett :lol

Så hvem vet Lordy... ved neste korsvei så kanskje vi tar en svingom også! :lol :lol

Kjellv:
Jeg misunner deg virkelig den roen du har på tur :redface

Svar