Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

I dag har sikkert fått en omgang med stell, slik at den er klar for tur til helgen :thumleft

Sykkelen er grundig vasket, kjedet er renset samt smurt. Gummilakken til Biltema har jeg revet av da den ikke tålte gnissninger fra beina og gikk dermed i oppløsning. Var på Graarud i dag og kjøpte ett sett med slike tankpads som jeg nå har satt på. Det var et sant helvete og sette på for en utolmodig sjel. Hvorfor i satan har dem laget det limet så jævlig seigt??? Men det ble OK til slutt. Jeg hopper ikke av glede for i utgangspunktet liker jeg ikke slike tankpads, men jeg synes jeg fant noen som var diskre nok. Hovedpoenget er at tanken ikke skal få riper/slitemerker etter beina etc.

Ikke 100% i vater disse merkene, men rett nok, og hensikten er oppnådd :thumleft

Bilde

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Så bra ut, men ville rippet av de svære kladasene på siden også (og byttet ut med diskret type) ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Så bra ut, men ville rippet av de svære kladasene på siden også (og byttet ut med diskret type) ;-)
Nei, dem har gjort nytten sin siden jeg kjøpte sykkelen så dem skal IKKE bort. Jeg synes faktisk dem ser bra ut på sykkelen også... :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da er sykkelen nyvasket og fin, klar for å bli skiftet dekk på i morgen uten at Pitlane blir nevneverdig skitten på hendene :thumleft
Viktig å pynte seg når man skal til Pitlane. Spesielt med tanke på at man kanskje må parkere ved siden av det nye gliset hans :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Glemte å skrive at jeg også denne gang har gått i baret ved å kjøpe noe billig (og ubrukelig). Disse tankpadsa jeg kjøpte hos Graarud er ikke verdt pappen dem lå innpakket i engang. På første tur så løsnet to av de runde padsene og glei nedover tanken. I dag har jeg plukket av de som løsnet, renset bort limet som satt igjen og satt på sort gaffateip. Det eneste som duger og det koster ikke mer en en halvmeter med teip. Faktisk synes jeg det også ser litt bedre ut med gaffateip også. Det blir liksom et "røft" og "upolert" preg over sykkelen, noe jeg har litt sansen for. :thumleft

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha slike erfaringer er like jævla fortvilt hver gang :lol

Men et ikke svart gaffatape noe som fester seg noe jævlig og vanskelig å få vekk? Eller tar wd40 limet lett her også?

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Hahaha slike erfaringer er like jævla fortvilt hver gang :lol

Men et ikke svart gaffatape noe som fester seg noe jævlig og vanskelig å få vekk? Eller tar wd40 limet lett her også?

Note4
Gaffateipen er veldig lett og få av igjen. En hårfåner og et bestemt med lett drag så er den av. Limrestene fjerner jeg med bensin. Ja, folk kan gjerne kommentere det, men det krever et par lette strøk over med dasspapir dynket i bensin så er det borte. WD40 funker også, men krever mer gnikking.

Den mest skpnsomme måten er nok å varme limet skikkelig opp med hårføner og tørke av litt og litt med ny side av kluten til det er borte. Men faen om jeg gidder å bruke MYE mer av min tid på denne tankbeskyttelsen nå altså! :-)å

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha ler så jeg griner :lol

Er det noe du ikke har prøvd enda :knegg

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Hahaha ler så jeg griner :lol

Er det noe du ikke har prøvd enda :knegg

Note4
Det eneste jeg ikke har prøvd som jeg nok vet hadde funket er tanktrekk fra Bagster, men det sitter litt langt inne å bruke mye spenn på et slikt trekk når jeg uansett kommer til å levere sykkelen til Graarud etter sesongslutt. Jeg vet jo ikke hva slags sykkel det bli neste gang riktig ennå...

Jeg har prøvd gummilakk (Plastidip) og det funker dårlig på steder som blir utsatt for berøring over tid. Det er også tidkrevende og legge på da man må legge fire lag. Gummilakk funker i mine øyne kun til en ting og det er å endre farge på ting som ikke blir utsatt for slitasje. På en sykkel er det da altså ikke mange steder jeg synes man kan bruke dette.

Jeg har tankpads fra Techspec som fungerer ypperlig, men disse dekker ikke en stor nok del av tanken i fremkant. Jeg kjøpte dermed slike tankpads hos Graarud men jeg tror donald klistremerker hadde funger minst like bra. 100-spenn rett i dritærn for å si det på godt Østfoldsk, noe du kanskje er litt kjent med Lordy? :lol

Folie har jeg også prøvd. Men fy faen for noe satans f*** det er å få på skikkelig. Prøv å få på dette på en tank som buer i alle retninger og samtidig få det fint. Jeg vil heller ha en paraply opp i rassen (og åpne den) enn å prøve noe slikt igjen.

Så.... hva er det som funker?
GAFFATEIP! Koster meg ingenting og det er gjort på et blunk. Blir det ikke bra så riv det av igjen og sett på ny.

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

Bruker Chipguards formkuttede foile jeg, har funket som en drøm siden sesongstart :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:Bruker Chipguards formkuttede foile jeg, har funket som en drøm siden sesongstart :prf
For å si det sånn.... nå har jeg rett og slett gitt opp. :lol

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev: For å si det sånn.... nå har jeg rett og slett gitt opp. :lol
Da får du se på det som et tips til neste sykkel ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:
Bjerknez skrev: For å si det sånn.... nå har jeg rett og slett gitt opp. :lol
Da får du se på det som et tips til neste sykkel ;-)
Joda, men trenger jeg tankbeskyttelse på en ny sykkel så skal dem jaggu meg få lov til å sette det på hos forhandler, så lenge det blir bra. :thumleft

Brukeravatar
MrPitlane
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Kontakt:

Legg inn av MrPitlane »

Bjerknez skrev:Da er sykkelen nyvasket og fin, klar for å bli skiftet dekk på i morgen uten at Pitlane blir nevneverdig skitten på hendene :thumleft
Viktig å pynte seg når man skal til Pitlane. Spesielt med tanke på at man kanskje må parkere ved siden av det nye gliset hans :redface

:thumleft :mk

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Må si denne vokser litt på meg for tiden... Ikke for at jeg er noen stor fan av wheelies, men litt kult å se at det er mulig å foreta noe slikt i over 170km/t med en slik type sykkel:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=YjzH470emmo[/video]

Føler også jeg er litt mer "på tur" med en slik sykkel. Jeg merker jeg begynner å bli litt smålei av småturer i nabolaget så man skal ikke se bort i fra at dette blir min nye sykkel. Kanskje madammen også slår seg med på tur hvis hun sitter litt bedre. Er jævlig usikker om det blir en slik eller en ny Street Triple R. Ja...je ger faktisk så glad i Street Triplen at jeg lett kunne valgt en lik sykkel igjen, men når jeg får mer plass samt blir sittende LITT mer oppreist (siden jeg da føler jeg er mer "på tur") etc. så skal man ikke se bort fra at det blir en slik neste gang. Får man bort tail tidy'en, får strammet opp demperne, senket den 15mm og byttet ut med en langt mindre samt sotet tredjeparts vindskjerm og så klart effektanlegg fra Arrow som i følge Graarud gir 5 HK'er mer enn Acrapovic anlegget... etc. så tror jeg det kan bli bra. Motoren kommer som en bonus. Kanskje ikke like raffinert som Streeten, men mer bøllete og en god del mer punch.

Den slår så klart ikke Streeten når det kommer til balanse etc. men det er nok evt. kamelen jeg må svelge muligens. Jeg har sikkert uansett ikke tenkt til å ta med sykkelen i graven, så står den ikke til forventningene så er den jo mulig å bytte ut som alt annet :thumleft

Men som sagt... føler det er 50/50 sjanse hvem jeg velger for øyeblikket. En lengre prøvekjøring med en Tracer er uansett et must før jeg bestemmer meg...

Svar