Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Ved kjøring her hjemme i nabolaget etc. hadde jeg nok ikke byttet, spesielt ikke hvis det var bakhjulet. Er mer skeptisk til fremhjulet....

Men hvis planen er å kjøre nedover i Europa, så hadde jeg nok byttet. Kan jo trøste deg med at det vertfall var det rimeligste dekket... :redface

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Busa Trond skrev:Du traff helt 100 på veskene til HD. Lekert :D

Bilde

Må si meg enig i Busa her.... de veskene såg virkelig flotte ut... de komplimenterer sykkelen på en nydelig måte :-)

God tur imorgen! Kjør sikkert
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Nå har han jo klart å punktere så det spørs hva han gjør med det. Han må nok vertfall koste på seg noen telefoner og hive seg litt rundt i morgen hvis han skal få på nytt dekk. Hvis han da ikke velger å kjøre med plugget fremdekk. Jeg ville vertfall ikke satset på det når turen går nedover i Europa... :-k

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Takk for alle gode svar , merker at jeg er rimelig forbanna nå og prøver og holde hodet kaldt så godt det lar seg gjøre.nhadde dette skjedd ved kun jobbpendling og helgeturer osv så greit, men såklart skulle skjebnen ha det til å skje nå rett før tur drar imorgen med dekk som kun er rullet 40 mil :( .

Det ble tett ihvertfall med settet fra biltema og merker ikke stort når jeg kjører til at der lappa , når det gjelder hastigheter så har jeg ingen mål om å kjøre jævlig fort på autobahn har egentlig et må om å kjøre minst mulig på autobahn .

Så må jeg vel bare bestemme meg for om jeg skal se om de har et likt ww dekk nede i tyskland når jeg kommer dit, jeg rekker jo ihvertfall ikke å få det fikset her hjemme båten går kl 14:00 og jeg skal møte 2 timet før altså kl 12:00 imorgen .

Men jeg kommer til å høre med de i tyskland hva de skal ha osv .... Krysser fingrene for at dette ordner seg .

Og dere som ikke har pluggkit fra biltema kjøp med en gang :)

Busa og olav : takk takk dette var de eneste veskene jeg fant som falt i smak som hverken var for harry med masse nagler og drit og i tillegg var låsbare .

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Selv har jeg alltid de siste årene satset på å ha et sett dekk liggende i beredskap klar fra sesongstart for pit-stop montering hos den lokale dekkpusheren.
Så også i år.
Mertzeler Next ligger og venter på KaTie M når Conti-dekkene takker for seg, være punktering eller nedslitt mønster... ;-) :prf

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Sikkert ikke dumt å ha et sett liggende , men tenkte liksom sånn at heyyy jeg skifta for en uke siden så er jeg langt nedi europa da hjelper det ikke med dekk her hjemme hehe .

Får håpe på god service fra tyskerne ..... Skal ta og sende de en mail nå.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Du kan senke skuldrene, puste noen ganger også ta det helt piano. De selger dekk i hele Europa, så dette løser seg. Bare sørg for at du kontrollerer dekket for lekkasjer underveis. Om du kjører deler av ture på plugget dekk går nok helt fint :thumleft
Men som sagt, slik er alltid jævlig kjedelig, men som min bestefar alltid sa. kast ikke vekk energi på noe du ikke kan forandre eller gjøre noe med :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

freddy123 skrev:Sikkert ikke dumt å ha et sett liggende , men tenkte liksom sånn at heyyy jeg skifta for en uke siden så er jeg langt nedi europa da hjelper det ikke med dekk her hjemme hehe .
Sant nok :janikk .
Så på tur, også i Europa, er Biltemas tire repair kit mer enn godt nok til å komme seg tll en dekkselger som kan legge på et nytt.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Så... hvordan går det med denna karen på tur da mon tro?
Fått fikset dekket ennå?

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Nå er jeg i lubeck , dekket fikk de ikke inn og dem brukte hele dagen på å ta service på sykkeln og jeg måtte betale for dekket som dem sender hjem til meg istedenfor . Så nå gir jeg faen og kjører på lappet dekk , men alt utenom om det så storkoser jeg meg og alt har gått greit for seg stort sett .

BildeBildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

God tur videre freddy123 :thumleft
Når får man bare håpe at dekket klarer turen, hvis ikke må du punge ut for et dekk til. Hadde jeg vert deg ville jeg nok ikke betalt noe dekk som blir sendt hjem, for når du er hjemme igjen så får du jo alltids tak i dekk.

Men, du har sikkert en plan rundt hvirfor du gjorde som du gjorde :thumleft

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Jeg måtte betale for dekket siden de bestilte dette dekket spesifikt for meg og hadde ingen andre kunder til dekket Sa de og siden dekket ikke var kommet når jeg var der så fikk de ikke skiftet det ......;(

Men men, de sa de kunne sende det til Croatia , men jeg kunne bare sende de en Mail så sendte de det dit jeg trengte :)

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Da sitter jeg i Berlin og er straks klar for avreise sitter og oppdaterer meg litt på vær før turen går videre til Wien :)

Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

God tur videre :thumleft

Så lenge du ikke kjører eller bremser ekstremt vil jeg tro pluggingen holder greit.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Idag har vært nok en knakendes fin dag på sykkelsete :) vi starta dagen med skikkelig frokost på hotellet i Berlin så fyra vi syklene og la oss på autobahn der hvor vi syntes at 130+- var ca en passe fart for våre mellomtung mcer , jeg prøvde å dra på litt og kom relativt kjapt opp til 160kmt , men etter dette så gikk det jaggu tregt også :)

Vi kjørte motorvei fra Berlin til Dresden og derfra småveiene inn til Praha , vi fikk med oss mye pent på de småveiene og vi filma også en del så hvordan der var der kommer nok på en filmsnutt senere :)

Men nå har jeg ikke tid til å sitte her lenger nå er det ut på byen og smake på noen halvlitere i pilsens hjemland Tsjekkia :)

Svar