Må nesten ventilere litt.
Enten så kjører de som om de er født med sirup under beina, stopper opp for alle sideveiene som egentlig har vikeplikt for forkjørsveien vi er på, eller så snakker de i telefon eller... eller så gir de kronisk ikke tegn... eller...
Alt over er forsåvidt ganske vanlig, men idag var det i tillegg følgende sekvens ved Holmen: https://goo.gl/maps/Dlyhb" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg legger meg i venstre felt da jeg skal utkjøringen rett fram. En liten blå bil som har ligget og kjørt litt rykk&napp foran meg bortover Billingstadsletta blinker til høyre og legger seg i høyre. Ah, endelig kvitt ham tenker jeg. Idet vi entrer rundkjøringen kommer en BMW i god fart fra høyre innkjøring, og plutselig har visst fyren i den blå bilen ikke bare ombestemt seg, men legger seg over i mitt felt _uten å blinke_ (blir muligens skremt av BMW'n ?). Jeg tuter og bråbremser og han bråbremser heldigvis også, så jeg raskt kan slippe opp og kjøre ut. Makan
](./images/smilies/grrr.gif)
Skal sies at det var nyasfaltert og ikke markert opp pilene igjen, men når sjåføren blinker til høyre og plasserer seg til høyre, så blir situasjonen ganske uventet.
Neste er lyskrysset i Heggedal (tok opp til Heggedal fra Vollen). Han først i lyskrysset snakker i mobilen og skal til venstre - sirup...
Så er det klar bane opp bakken før det er en beige Skoda Octavia stasjonsvogn som kjører 30 og ujevnt så gir den et lite bært. Enten må det være en "L" som manglet eller så var det en ruset sjåfør, for makan til kenguru giring (greit nok) og vingling over midtstripa (farlig, jeg bærter mer enn en gang pga det...) har jeg sjelden sett. Den svinger av her: https://goo.gl/maps/rorZF" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er det ned Grodalen og T-krysset ved Røykenveien og mer vanlige greier som at den lille svarte bilen foran ikke blinker. Gir et lite bært for det. Den kjører også ganske ujevnt og litt over hvitstripa (som tross alt er bedre enn midtstripa) osv...
Nok en dag med MC-pendling er over. Ikke rart det blir ulykker med slikt overskudd av lav-kompetente sjåfører sier jeg bare. Hold tommelen klar over horn-knappen er mitt råd