Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg hadde ett par Dunlop dekk på cruiseren som var svinglatte rett etter pålegg hos Pitlane. Jeg kjørte ut fra gårdsplassen hans som består av ca. 30 meter med grusvei før jeg svingte ut på asfalten. Når jeg ga på litt (for å provosere frem et kontrollert hjulspinn) så kom ræva med EN gang og den kom såpass fort at det plutselig ble litt ukontrollert allikevel. Så jeg kjenner meg litt igjen når jeg ser han på videoen over.

Derfor så er jeg veldig forsiktig med nye dekk. Er nok fra den hendelsen jeg fikk litt støkk når det kommer til nye dekk. Det skal sies at jeg ikke har opplevd slikt siden på andre dekk, men tar det uansett pent noen mil før jeg våger meg på heftige nedlegg.

Så min konklusjon blir:
IKKE "kjør på" fra første stund. Tror det er dumt å gamble med slikt. For å være på den sikre siden så ta det pent i begynnelsen. Så travelt har man ikke...

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:For det første må jeg takke alle min ivrige følgere på LocaToWeb :lol :lol
Strålende aktivitet må jeg si :lol

Da er nye dekk påmontert og snart må jeg vel se og få bort de pysestripene igjen for nå er dem svææære! :eh

Bilde

Bilde

Fyf for noen stygge dekk! :)

(ja, vi er der igjen!)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Haha :lol
Heldigvis så tenker jeg ikke så mye på det. Egenskapene er viktigere for meg enn utseendet. :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Du burde prøve angel GT en gang Ove.... :thumleft

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Du burde prøve angel GT en gang Ove.... :thumleft

Note4
Det kan nok hende jeg gjør det Lordy :thumleft

Men så langt har ikke PR4 skuffet meg og jeg liker at det i utgangspunktet skal tåle 10.000km. ++. Selv om ikke mitt forrige par gjorde dette. Hvis jeg ikke får mer enn 6-7000km. ut av de PR4 jeg har nå så blir det å prøve Angel GT neste gang tror jeg :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2668
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Du burde prøve angel GT en gang Ove.... :thumleft

Note4
Har du også begynt med løse håndledd nå, LilleLord??
Jeg visste at det var noen av småttingene her inne som hang seg opp i slikt, men DU??
hmmmm hmmmm, tror jeg vet hvem som skal bo i annekset på turen...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Du kan forvente akkurat det samme av angel GT, men du får en litt sportsligere profil i dekket :thumleft

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Du kan forvente akkurat det samme av angel GT, men du får en litt sportsligere profil i dekket :thumleft

Note4
Sportsligere profil vil si at dekket er "rundere"...? eller?
Teach me Lordy...teache me! :mk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Olav K skrev:
Har du også begynt med løse håndledd nå, LilleLord??
Jeg visste at det var noen av småttingene her inne som hang seg opp i slikt, men DU??
hmmmm hmmmm, tror jeg vet hvem som skal bo i annekset på turen...
Nå har du hatt noe kraftig i pepermynte te'en din hører jeg. Hvordan klarte du å tolke løse håndledd av at han må prøve angel gt din tøysemikkel :-)å

At folk kommenterer hvilke dekk som er "tøffest" elle ser best ut, tar jeg sterk avstand fra. Det driter jeg 200/0 i... Det som er viktigst for meg er grepet og kjøreegenskapene :thumleft Dessuten er du bare missunelig for at jeg har finere dekk den deg lizzom :roll

Den egenskapen som skiller mest på pilot road 4 og angel gt er retningsstabiliteten. Når du ligger i sving er det faen meg som å følge et skinnespor.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Nå har jeg sagt til deg 94 ganger at angel gt vil ha noe lignende egenskaper i sving som de første sportsdekka dine, Ove :p Altså mye bedre respons og feel, samt at de er veldig retningsstabile kontra pr4. Så fort lordylord her nevner det, DA hører du!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Så fort lordylord her nevner det, DA hører du!
Ord som Respekt, troverdighet, betydningsfull, overlegen osv kommer plutselig opp i hodet mitt nå :redface :lol :lol :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Nå har jeg sagt til deg 94 ganger at angel gt vil ha noe lignende egenskaper i sving som de første sportsdekka dine, Ove :p Altså mye bedre respons og feel, samt at de er veldig retningsstabile kontra pr4. Så fort lordylord her nevner det, DA hører du!
Men jeg mener også at du har nevnt at PR4 er bedre ved tidligere kommentarer her i forumet og at det var derfor du ville prøve disse. Derfor så ble Lordy litt mer troverdig denne gangen. No fence :lol
Jeg er ikke så bekymret over grepet for jeg har mer enn nok grep med dem jeg har og jeg kommer ikke til å kjøre nevneverdig hardere i svingene enn det jeg gjør. Da står man igjen med hvor fort dekket slites og der er vel fortsatt PR4 hakket bedre?

Men vi får se hva jeg finner på ved neste bytte. Utseendet spiller vertfall liten trille for meg :thumleft

Men når det er sagt så bør man kanskje ikke høre så alt for mye på noen som ruller mer enn 8.000 i året :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Sorry, men det har jeg vel aldri sagt :p jeg har muligens sagt før jeg prøvde de at de kunne være bedre på kjørelengde. Noe det viser seg at de ikke nødvendigvis er. Mine har rulla rett over 10000 nå, og holder vel ikke så lenge til. De har dog blitt behandlet litt penere enn angel gt-setta jeg har hatt. Fikk 11000 ut av det første paret.

Har aldri sagt noe annet enn at angel gt føles bedre :[-(

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av hakhap »

mortenolb skrev:Sorry, men det har jeg vel aldri sagt :p jeg har muligens sagt før jeg prøvde de at de kunne være bedre på kjørelengde. Noe det viser seg at de ikke nødvendigvis er. Mine har rulla rett over 10000 nå, og holder vel ikke så lenge til. De har dog blitt behandlet litt penere enn angel gt-setta jeg har hatt. Fikk 11000 ut av det første paret.

Har aldri sagt noe annet enn at angel gt føles bedre :[-(
Tror ikke det er for at Lord vet men det at han virker som om han gjør det :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Sorry, men det har jeg vel aldri sagt :p jeg har muligens sagt før jeg prøvde de at de kunne være bedre på kjørelengde. Noe det viser seg at de ikke nødvendigvis er. Mine har rulla rett over 10000 nå, og holder vel ikke så lenge til. De har dog blitt behandlet litt penere enn angel gt-setta jeg har hatt. Fikk 11000 ut av det første paret.

Har aldri sagt noe annet enn at angel gt føles bedre :[-(
Helt riktig, det var det med kjørelengde på dekkene du nevnte var bedre og siden du også bytta fra Angel GT til PR4 i utgangspunktet og ikke skriver noe om hvor rettningsstabile de er før leeeeenge etterpå så anntok jeg forskjellen som svært liten. Lordy derimot monterte på Angel GT og kom ganske sporenstreks med himmelfallne skussmål om dekket og da var det Lordy som trakk det langste strådet denne gangen mortenolb :thumleft

Dessuten så har han jo kjøpt seg FujiFilm X-T1 og da skjønner jo at man ikke driver med tull og fanteri :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Hvis man ikke kan komme med korrigering på eget utsagn etter personlig erfaring uten å miste troverdigheten så gir jeg faktisk opp livet i sin helhet :lol

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikkeren »

Spørsmålet er jo om Lordy faktisk har prøvd PR4.

Jeg har ikke prøvd Angel GT, men har hatt forgjengeren Angel ST. Da jeg gikk over til PR3 synes jeg det var raskere styrerespons på PR3. Man måtte jobbe litt mer med Angel ST i begynnelsen av nedlegget, men når man først hadde lagt ned sykkelen gikk den som på skinner.

Jeg har siden det sverget til Pilot Road dekkene. Spørst om det blir det samme på nye sykkelen da, eller om jeg heller skal prøve noe ala Metzeler Tourance Next.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Hvis man ikke kan komme med korrigering på eget utsagn etter personlig erfaring uten å miste troverdigheten så gir jeg faktisk opp livet i sin helhet :lol
Det er ALLTID det første du sier som teller mest mortenolb :lol

Faen... da må jeg kanskje kjøpe meg cruiser igjen da... :-k

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Fare for det, ja! Alle du ser på mer fremoverlent sittestilling driver jo å strekker på kroppen etter bare noen få mil, og det vil du ikke ha noe av! :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Fare for det, ja! Alle du ser på mer fremoverlent sittestilling driver jo å strekker på kroppen etter bare noen få mil, og det vil du ikke ha noe av! :knegg
Ikke jeg :knegg

Men føler liksom jeg er mer "på tur" når jeg sitter litt mer oppreist. Vanskelig å forklare men det er sikkert noen her som skjønner hva jeg mener... ? :redface

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Altså, jeg tror jeg kan skjønne hva du mener, selv om det for meg er ganske uvesentlig :vs

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Skulle jeg kjøpt ny sykkel nå, så hadde det blitt S1000XR.

Litt mer oppreist, og like bøllete som S1000R ;-)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

Tommas skrev:Skulle jeg kjøpt ny sykkel nå, så hadde det blitt S1000XR.

Litt mer oppreist, og like bøllete som S1000R ;-)
Også ser den helt forj*vlig ut :knegg
Hold deg til det smykket du har!

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Synes den er litt tøff jeg ;-)

Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

Det får du lov å synes :thumleft
Er nok en fantastisk maskin uansett!

Svar