BMW F800R fusker

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: BMW F800R fusker

Legg inn av gbruaset »

Newhill skrev:Takk for tips!
Jeg kjørte ned til Mc-Oslo med den i går, og etter et kjapt diagnosesøk så fant de ut at kam-sensoren måtte byttes. De bytta den i går kveld, og jeg kunne hente sykkelen igjen i dag.

Det kaller jeg godt levert!

1700,-

Helt innafor syns jeg, når de fikser sånt såpass fort!
Tommel opp for Mc-Oslo, denne gangen!

edit: Garantien gikk ut i fjor. Jeg hadde såpass flaks at jeg fikk bytta hele ledningsnettet i fjor, på garantien.
Kam-sensoren var ikke en reklamasjonssak.
Gratulerer! Jeg har óg gode erfaringer med mc Oslo. Vannpumpen min røk i fjor etter 45 k km, samt problem med klarlakken på ene kåpa. Fikk alt nytt. En reparasjon som ville kostet flere tusen.

Brukeravatar
Newhill
Innlegg: 59
Registrert: 27 mai 2015, 21:08
Motorsykkelen din: 2017 MT10-SP
Sted: Oslo

Re: BMW F800R fusker

Legg inn av Newhill »

Newhill skrev:Takk for tips!
Jeg kjørte ned til Mc-Oslo med den i går, og etter et kjapt diagnosesøk så fant de ut at kam-sensoren måtte byttes. De bytta den i går kveld, og jeg kunne hente sykkelen igjen i dag.

Det kaller jeg godt levert!

1700,-

Helt innafor syns jeg, når de fikser sånt såpass fort!
Tommel opp for Mc-Oslo, denne gangen!

edit: Garantien gikk ut i fjor. Jeg hadde såpass flaks at jeg fikk bytta hele ledningsnettet i fjor, på garantien.
Kam-sensoren var ikke en reklamasjonssak.
"Godt levert..."
Njaaaa. Jeg må tydeligvis på verksted med den igjen i morgen tidlig.
Den begynte nemlig å hikke igjen, akkurat som den gjorde for en snau måned siden! :evil
F##N jeg er så j####g drittlei den BMW’en nå! :evil

Den neste sykkelen jeg skal ha, skal være en japse! Ferdig prata!
Kan ikke alle bare være venner?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW F800R fusker

Legg inn av AJ »

Newhill skrev: "Godt levert..."
Njaaaa. Jeg må tydeligvis på verksted med den igjen i morgen tidlig.
Den begynte nemlig å hikke igjen, akkurat som den gjorde for en snau måned siden! :evil
F##N jeg er så j####g drittlei den BMW’en nå! :evil

Den neste sykkelen jeg skal ha, skal være en japse! Ferdig prata!
Eller kanskje en østerriker... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Newhill
Innlegg: 59
Registrert: 27 mai 2015, 21:08
Motorsykkelen din: 2017 MT10-SP
Sted: Oslo

Re: BMW F800R fusker

Legg inn av Newhill »

Sist gang jeg var på Mc Oslo var det en kam-sensor som måtte byttes. En snau måned etter, måtte jeg dit igjen. Med nøyaktig samme adferd på sykkelen. Skulle tro de ikke hadde reparert noen ting...
Etter at sykkelen har stått der på verkstedet i 4 dager, får jeg beskjed om at jeg kan hente sykkelen, og det koster 1800,- å få den ut. Det var nemlig en veiv-sensor som måtte byttes denne gangen.

Jeg har med dette byttet; Hele modulen som blinklysbryteren sitter på, hele modulen som starteren sitter på, fiksa ABS’en 1 gang, bytta hele ledningsnettet (i.fbm defekt ABS for 2. gang), bytta kam-sensor, og nå veiv-sensor.
Jeg kjøpte sykkelen ny i 2010.

Takke meg til "driftsikkert tysk ingeniørkunst"!

:evil
Kan ikke alle bare være venner?

Brukeravatar
Redman
Innlegg: 29
Registrert: 07 mai 2015, 17:35
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2013
Sted: Helgeland/Salten

Re: BMW F800R fusker

Legg inn av Redman »

Har i det siste forstått at BMW mopeder har mye feil:/

Men det virker som om MCOSLO leverer greit ?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23352
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BMW F800R fusker

Legg inn av Bjerknez »

Trist når slikt skjer :sorry

Men du har nok vert uheldig. Vi kan alle bli offer for et mandagsprodukt desverre. En bekjent kjøpte seg en Toyota Prius som han har hatt MYE problemer med. Han fikk til slutt en ny bil (faktisk) og denne går som en klokke.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: BMW F800R fusker

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev:Trist når slikt skjer :sorry

Men du har nok vert uheldig. Vi kan alle bli offer for et mandagsprodukt desverre. En bekjent kjøpte seg en Toyota Prius som han har hatt MYE problemer med. Han fikk til slutt en ny bil (faktisk) og denne går som en klokke.
Stakkars mann......bil som går som klokke er direkte ugreit.....

Svar