BMW S1000XR - BaronVonGrumble
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
Så jo ut som han var relativt fornøyd , den ser ikke like bøllete ut som s1000r , men det er vel det eneste fordelen s1000r har mot xr....
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
s1000ren er vel også lavere og smalere, og dermed mer lettmanøvrert(?) og bedre i byen osv?freddy123 skrev:Så jo ut som han var relativt fornøyd , den ser ikke like bøllete ut som s1000r , men det er vel det eneste fordelen s1000r har mot xr....
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
Skulle blitt moro med en test av Multistrada, SA og XR sammen.
Har sammenlignet data fra forskjellige tester i Bike på Gamle Multistrada, 1190ADV og S1000R.
Der er det for det meste tideler / hundredeler som skiller dem fra 0-200km/t, 0-402m og 0-1000m.
Ducen henger noe etter på aks i fjerdegir.
Har sammenlignet data fra forskjellige tester i Bike på Gamle Multistrada, 1190ADV og S1000R.
Der er det for det meste tideler / hundredeler som skiller dem fra 0-200km/t, 0-402m og 0-1000m.
Ducen henger noe etter på aks i fjerdegir.
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
Litt tall-nerding fra Sport Rider Magazine sine egne tester.
Tipper XR er omtrent lik som S1000R. Veier 20kg mer, men har litt tunet momentkurve.
R 1200 GS:
1/4 Mile: 11.33 @ 122.9
60-80Mph: 3.20
S1000 R:
1/4 mile: 10.34 @ 138.4
60-80Mph: 2.45 sec
Multistrada S:
1/4 mile: 11.06 @ 129.7
60-80Mph: 3.70
Super Duke R:
1/4 mile: 10.56 @ 133.7
60-80Mph 2.73
Street Triple R:
1/4 mile: 11.00 @ 121.9
60-80Mph: 3.08
Og verdens dårligste tabell fra advpulse...
Top 10 Adventure Bikes Specs Comparison
Adventure Bike Models Displacement CC HP Torque ft.-lb. 1/4-Mile sec. 0-60 mph Top Speed mph
Ducati Multistrada 1200 1,198 134.3 82.4 10.56 2.8 150
KTM 1190 Adventure 1,195 128.8 81.3 10.62 2.8 151
Benelli Tre-K Amazonas 1,131 123.4 82.6 10.95 3.1 144
BMW R1200GS (Water-Cooled) 1,170 116.5 84.0 11.07 2.9 137
Triumph Tiger 1050 1,160 114.0 74.0 11.15 3.3 134
Aprilia Caponord 1200 1,197 106.1 73.5 11.22 2.9 134
Triumph Tiger Explorer 1,215 112.6 74.8 11.23 3.0 133
BMW R1200GS (Air Cooled) 1,170 98.4 78.5 11.39 3.4 133
KTM 990 Adventure 999 90.3 62.0 11.42 3.2 129
Suzuki V-Strom 1000 1,037 91.1 67.4 11.60 3.1 126
Tipper XR er omtrent lik som S1000R. Veier 20kg mer, men har litt tunet momentkurve.
R 1200 GS:
1/4 Mile: 11.33 @ 122.9
60-80Mph: 3.20
S1000 R:
1/4 mile: 10.34 @ 138.4
60-80Mph: 2.45 sec
Multistrada S:
1/4 mile: 11.06 @ 129.7
60-80Mph: 3.70
Super Duke R:
1/4 mile: 10.56 @ 133.7
60-80Mph 2.73
Street Triple R:
1/4 mile: 11.00 @ 121.9
60-80Mph: 3.08
Og verdens dårligste tabell fra advpulse...
Top 10 Adventure Bikes Specs Comparison
Adventure Bike Models Displacement CC HP Torque ft.-lb. 1/4-Mile sec. 0-60 mph Top Speed mph
Ducati Multistrada 1200 1,198 134.3 82.4 10.56 2.8 150
KTM 1190 Adventure 1,195 128.8 81.3 10.62 2.8 151
Benelli Tre-K Amazonas 1,131 123.4 82.6 10.95 3.1 144
BMW R1200GS (Water-Cooled) 1,170 116.5 84.0 11.07 2.9 137
Triumph Tiger 1050 1,160 114.0 74.0 11.15 3.3 134
Aprilia Caponord 1200 1,197 106.1 73.5 11.22 2.9 134
Triumph Tiger Explorer 1,215 112.6 74.8 11.23 3.0 133
BMW R1200GS (Air Cooled) 1,170 98.4 78.5 11.39 3.4 133
KTM 990 Adventure 999 90.3 62.0 11.42 3.2 129
Suzuki V-Strom 1000 1,037 91.1 67.4 11.60 3.1 126
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
Tallnerding eller ei, jeg skal ihvertfall teste XR.
Ser egentlig ut som en enda mer "midt i blinken" sykkel for meg, enn S1000R.
Ser egentlig ut som en enda mer "midt i blinken" sykkel for meg, enn S1000R.
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
Noe som er interessant med XRen er jo ABS pro, det virker nyttig på alle typer sykler, noen som har noen gjetning på om dette kommer ned på andre modeller til neste år?
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
Finner ikke linken, men skal etter sigende komme på de aller fleste modeller i løpet av neste år.
Så noen mumlet om ettermontering også, men det virket mer som ønsketenkning ,-)
Så noen mumlet om ettermontering også, men det virket mer som ønsketenkning ,-)
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Sted: Kongsberg
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
Jeg har satt tallene inn i en tabell og regnet om til norske størrelser, og lagt til noen egne valg. Skal se om jeg får lagt inn X1000XR og 1290 SA også.Tommas skrev:Litt tall-nerding fra Sport Rider Magazine sine egne tester.
Tipper XR er omtrent lik som S1000R. Veier 20kg mer, men har litt tunet momentkurve.
R 1200 GS:
1/4 Mile: 11.33 @ 122.9
60-80Mph: 3.20
S1000 R:
1/4 mile: 10.34 @ 138.4
60-80Mph: 2.45 sec
Multistrada S:
1/4 mile: 11.06 @ 129.7
60-80Mph: 3.70
Super Duke R:
1/4 mile: 10.56 @ 133.7
60-80Mph 2.73
Street Triple R:
1/4 mile: 11.00 @ 121.9
60-80Mph: 3.08
Og verdens dårligste tabell fra advpulse...
Top 10 Adventure Bikes Specs Comparison
Adventure Bike Models Displacement CC HP Torque ft.-lb. 1/4-Mile sec. 0-60 mph Top Speed mph
Ducati Multistrada 1200 1,198 134.3 82.4 10.56 2.8 150
KTM 1190 Adventure 1,195 128.8 81.3 10.62 2.8 151
Benelli Tre-K Amazonas 1,131 123.4 82.6 10.95 3.1 144
BMW R1200GS (Water-Cooled) 1,170 116.5 84.0 11.07 2.9 137
Triumph Tiger 1050 1,160 114.0 74.0 11.15 3.3 134
Aprilia Caponord 1200 1,197 106.1 73.5 11.22 2.9 134
Triumph Tiger Explorer 1,215 112.6 74.8 11.23 3.0 133
BMW R1200GS (Air Cooled) 1,170 98.4 78.5 11.39 3.4 133
KTM 990 Adventure 999 90.3 62.0 11.42 3.2 129
Suzuki V-Strom 1000 1,037 91.1 67.4 11.60 3.1 126
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- Bjerknez
- Innlegg: 23357
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
Bare en manns meninger dette, men det ser ikke ut til at dette er en vinner når det kommer til touring nei. Hvis jeg forsto han rett så mente han at Tracer og Tiger var bedre når det kom til touring. Men den fikk jo ikke uventet skryt for dempere og motor og det kan jeg skrive under på er sant da jeg anntar samme type dempere og motor sitter i S1000R
Den koster jo tross alt nesten 90.000,- mer enn Tracer... og selv om man får mer motor og langt bedre dempere så ser det ut til at den må se seg slott av sine rivaler når det kommer til touring egenskaper.
Når det er sagt så har jeg ikke lagt merke til noen plagsom vibrasjon på min sykkel, men skal kjenne etter neste gang jeg er ute å kjører
Den koster jo tross alt nesten 90.000,- mer enn Tracer... og selv om man får mer motor og langt bedre dempere så ser det ut til at den må se seg slott av sine rivaler når det kommer til touring egenskaper.
Når det er sagt så har jeg ikke lagt merke til noen plagsom vibrasjon på min sykkel, men skal kjenne etter neste gang jeg er ute å kjører
- Bjerknez
- Innlegg: 23357
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
Her kan dere forresten se en liste over 0-100km/t (0-60mph) og noen dragrace specs for diverse sykler:
http://www.zeroto60times.com/body-style/motorcycle/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zeroto60times.com/body-style/motorcycle/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
Jeg er litt enig i med den anmeldelsen, ikke like negativ, men det er endel vibrasjon, spesielt i beina synes jeg.
- Bjerknez
- Innlegg: 23357
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
Det skal sies at disse vibrasjonene ikke hadde plaget meg nevneverdig. Kunne lett kjøpt en slik sykkel. Eller evt. en Multistrada 1200S.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble
355 km/t toppfart på Hayabusa er vel omtrent 50 km/t for mye..JRO skrev:Jeg har satt tallene inn i en tabell og regnet om til norske størrelser, og lagt til noen egne valg. Skal se om jeg får lagt inn X1000XR og 1290 SA også.Tommas skrev:Litt tall-nerding fra Sport Rider Magazine sine egne tester.
Tipper XR er omtrent lik som S1000R. Veier 20kg mer, men har litt tunet momentkurve.
R 1200 GS:
1/4 Mile: 11.33 @ 122.9
60-80Mph: 3.20
S1000 R:
1/4 mile: 10.34 @ 138.4
60-80Mph: 2.45 sec
Multistrada S:
1/4 mile: 11.06 @ 129.7
60-80Mph: 3.70
Super Duke R:
1/4 mile: 10.56 @ 133.7
60-80Mph 2.73
Street Triple R:
1/4 mile: 11.00 @ 121.9
60-80Mph: 3.08
Og verdens dårligste tabell fra advpulse...
Top 10 Adventure Bikes Specs Comparison
Adventure Bike Models Displacement CC HP Torque ft.-lb. 1/4-Mile sec. 0-60 mph Top Speed mph
Ducati Multistrada 1200 1,198 134.3 82.4 10.56 2.8 150
KTM 1190 Adventure 1,195 128.8 81.3 10.62 2.8 151
Benelli Tre-K Amazonas 1,131 123.4 82.6 10.95 3.1 144
BMW R1200GS (Water-Cooled) 1,170 116.5 84.0 11.07 2.9 137
Triumph Tiger 1050 1,160 114.0 74.0 11.15 3.3 134
Aprilia Caponord 1200 1,197 106.1 73.5 11.22 2.9 134
Triumph Tiger Explorer 1,215 112.6 74.8 11.23 3.0 133
BMW R1200GS (Air Cooled) 1,170 98.4 78.5 11.39 3.4 133
KTM 990 Adventure 999 90.3 62.0 11.42 3.2 129
Suzuki V-Strom 1000 1,037 91.1 67.4 11.60 3.1 126
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80