Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av hakhap »

Tommas skrev:Jeg vet ikke hvor hardt du dro sykkelen når du lånte den, men det blir spinnvilt over over 9k - egentlig etter at man mentalt har begynt å slakke av. Om du ikke fikk testet helt opp, så mangler du det fulle bildet ;-)

Der dukker det opp skremmende doser karakter :prop:

Ikke prøvd S1000R ennå, men Tuono er jevn og fin med godt drag men ved 7k kommer sparken i ræva får å si det sånn, min veldig subjektive opplevelse :yeyeye
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
thewiz
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR

Legg inn av thewiz »

Har du prøvd en 1000cc R sykkel?

Morsomt at du sier at du ikke liker dette når du ikke har prøvd det før.

:thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Jeg vet ikke hvor hardt du dro sykkelen når du lånte den, men det blir spinnvilt over over 9k - egentlig etter at man mentalt har begynt å slakke av. Om du ikke fikk testet helt opp, så mangler du det fulle bildet ;-)

Der dukker det opp skremmende doser karakter :prop:
Jeg dro den nesten til rødmerket på andregiret på den ene sletten hvor du kjørte min Tommas, og tro meg, det var heftige saker. Ingen tvil om det. Så klart et S1000R'en råere enn min. Vi snakker om 350ccm mer, dobbelt så mye moment og 50HK'er ekstra. Dog opplevde ikke jeg den som skremmende, men egentlig ganske forutsigbar, noe som er bra. Håper ingen missforstår meg her og leser dte jeg skriver på en slik måte at jeg mener Street Triplen kan hamle opp med en S1000R. Da har dere vertfall missforstått.

Det er ike snakk om hva som er den beste sykkelen eller hvilken sykkel som drar best på hvilket turtall etc. Det er snakk om hvilken sykkel som passer best for MEG. Ja, jeg kunne så absolutt hatt en S1000R for jeg liker sykkelen veldig godt, men jeg liker også tanken på og eie en Tracer, selv om det er en helt annen sykkel. :thumleft

Toven

Legg inn av Toven »

It's a jizz machine ;-) :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Har du prøvd en 1000cc R sykkel?

Morsomt at du sier at du ikke liker dette når du ikke har prøvd det før.

:thumleft
På den lille dragracen vi tok på E6 så sa du at jeg først dro litt fra deg før du fikk opp turtallet og kjørte forbi meg når farten økte. Jeg skal ikek si høyt hvor fort vi kjørte da, men det var laangt over lovlig hastighet. Det forteller meg at sykkelen din drar litt dårligere enn min på lavt turtall, men tar igjen når turtallet øker. Noen liker det, andre ikke. Sånn er dte bare. Personlig liker jeg heller et noenlundre jamnt drag hele veien enn at det kreves ganske høyt turtall for at den skal skyte unna. Du liker ikke det og det er jo helt greit. Vi er forskjellige.

Men ja.. jeg har kjørt en S1000R, men det er jo ingen "ekte" R-sykkel. Dog likte jeg karakteristikken i denne veldig godt :thumleft

Brukeravatar
thewiz

Legg inn av thewiz »

Ja, det stemmer nok godt det. Nå var det marginale forskjeller, du var kanskje 2 sykkellengder foran før jeg tok igjen.

Men jeg har 600, 1000 er noe helt annet. 600 har veldig toppdrag, og ikke så mye bunndrag.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Ja, det stemmer nok godt det. Nå var det marginale forskjeller, du var kanskje 2 sykkellengder foran før jeg tok igjen.

Men jeg har 600, 1000 er noe helt annet. 600 har veldig toppdrag, og ikke så mye bunndrag.
Så klart er 1000ccm noe annet... Større motor, mer moment, mer hester = mer drag generelt. Enkel matte det egentlig. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Nei nå har jeg holdt dere for narr lenge nok folkens, så nå klarer jeg ikke mer. Sorry Cutless for at jeg også lurte deg :lol
Du får gi meg en spark i ræven ved neste korsvei :lol

En Sort BMW S1000R er bestilt og blir levert forhandler innen 3 dager. Førstegangsservice er allerede bestilt og klausulen var at jeg MÅ ta denne før den 10.juli da jeg skal på langtur.

Nå gjemmer jeg meg i bomberommet for nå kommer det sikkert til å ta helt av her :lol :lol :lol

*klikk---lås..*

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Fyyy faen for en luring hehe :) og jeg som satt og sikla på denne for bare noen dager siden nede i munchen , virkelig et beist og gratulerer så meget :) det blei med slt utstyr da regner jeg med ....

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Er ikke annet å si enn... GRATULERER :D !!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Fyyy faen for en luring hehe :) og jeg som satt og sikla på denne for bare noen dager siden nede i munchen , virkelig et beist og gratulerer så meget :) det blei med slt utstyr da regner jeg med ....
Det ble de to obligatoriske pakkene som inneholder dynamiske dempere, cruisecontrol quickshift etc. Vurderte acrapovic også, men avventer litt. Det er ikke lyden i seg selv jeg ikke liker, men frekvensen, så jeg vil prøve med orginal anlegget først.

Men ja... jeg kommer nok til å savne lyden på Streeten altså... Blir spennende å prøve noe nytt. Det skal sies at det satt langt inne å slå til. Jeg har tatt MANGE runder med meg selv angående dette. Men nå får vi se om denne kan hamle opp med Street Triplen. Ikke med tanke på motor etc. for det er vel ingen tvil der, men helhetsinntrykket etter noen måneder med bruk.

Noe jeg glemte å spørre om forresten: Hvordan er service intervallene på denne sykkelen og hva ligger dem på i pris? Altså førstegangsservice, vanlig service og hovedservice?

Brukeravatar
thewiz

Legg inn av thewiz »

Gratulerer!

Kan jeg spørre hva du fikk igjen for Streeten din?

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

I tilfelle du ikke sjekker mobilen på en stund: "Din forbanna hæstk*k!"

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Haha, epic!

10k intervall, mener førstegangs kostet rundt 2k. Hadde ekspressbestilt 25mm risere fra Wunderlich om jeg var deg (og kanskje til og med den lille tankbag'en som lar deg fylle bensin uten å ta den av). For min del gjorde risere virkelig stor forskjell. Og ville også vurdert comfortsete.

Tror det er lurt å teste med originalanlegg først. Liker ikke utseende, men angrer litt på lyden fra Akra.

Toven

Legg inn av Toven »

altså HÆ!

Grattis da din ekstrem luring :knegg :-)å :prf

Svar