Jeg har sjekket overalt uten å finne dem.Elruts84 skrev:Løkkene skal følge med. Jeg kjøpte 10, 20 og 30. Og de har fulgt med. Men det kan være du må lage dem selv, de kommer i en pose. Enten opp selve posen eller i nettet bak eller i en av lommene.Zadnez skrev:Takker og tar gjerne imot tilbudet, jeg kan ikke se at de løkkene følger med us30 som jeg kjøpteBjerknez skrev:Når man installerer den røde pluggen så skjer det jo ikke noe annet enn at man får en ekstra valgmulighet på kjøremodusen som heter Dynamic Pro. Man må jo ikke kjøre med denne modusen aktivert
Jeg tror de kriega løkkene følger med ja. Hvis ikke så kan du få to av meg hvis du tar turen til Fredrikstad eller vi møtes en dag
Se etter den hvite lille prikken på båndene.
Bjeknez: Gratulerer med spennende sykkel. Kjør fint
Elruts
Bjerknez' | Snart sommerferie! :)
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 23388
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Tenkte å kjøre meg en tur dit nesen peker i dag. Da det er meldt litt regn i morgen og sykkelen skal på service på tirsdag så må jeg få unna litt kjøring i dag
Hvis noen vil møte meg og kjøre sammens med meg og eller bare slå av en prat så følg meg på LocaToWeb.
Men jeg tror jeg kommer til å kjøre i retning Ås og besøke Cutless i nyhuset til å begynne med, hvis han er hjemme. Hvor ferden går etter det er usikkert. Til dere som har nummeret mitt, send meg SMS etc. hvis du ser jeg er i nærheten av der du er så møtes vi
Link til LocaToWeb:
http://locatoweb.com/map/single/082252334" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis noen vil møte meg og kjøre sammens med meg og eller bare slå av en prat så følg meg på LocaToWeb.
Men jeg tror jeg kommer til å kjøre i retning Ås og besøke Cutless i nyhuset til å begynne med, hvis han er hjemme. Hvor ferden går etter det er usikkert. Til dere som har nummeret mitt, send meg SMS etc. hvis du ser jeg er i nærheten av der du er så møtes vi
Link til LocaToWeb:
http://locatoweb.com/map/single/082252334" onclick="window.open(this.href);return false;
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Takk for besøket!
Jasså, du har vært innom Oslo til og med. Det ser ut til at regnet gir seg rundt 12 tia i morgen heldigvis, jeg kommer innom deg siden jeg uansett må til Eker for å skifte dekk :)
Jasså, du har vært innom Oslo til og med. Det ser ut til at regnet gir seg rundt 12 tia i morgen heldigvis, jeg kommer innom deg siden jeg uansett må til Eker for å skifte dekk :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23388
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Da var jeg hjemme igjen. Ble 26 mil i dag og da er sykkelen gått 821km. og da er det vel snart tid for førstegangsservice Regner med det blir noen mil til før tirsdag også...Cutless skrev:Takk for besøket!
Jasså, du har vært innom Oslo til og med. Det ser ut til at regnet gir seg rundt 12 tia i morgen heldigvis, jeg kommer innom deg siden jeg uansett må til Eker for å skifte dekk :)
Det ble litt E6 i dag, rett og slett for å få litt luft da det var blodvarmt! På E6 kan man jo også dra på litt og det er jo litt artig det også, selv om jeg ikke drar den så langt
Alt i alt en fin tur og jeg møtte en haug av motorsykler langs veien. Kanskje noen her inne?
Virkelig en flott kåk du har kjøpt deg der Cutless. Misunner deg garasjen din
Men selv om dette er Cutless i en nøtteskall, så synes jeg ikke du skal henge deg så veldig mye opp i at du må snu litt på noen dørhåndtak og sette inn en skrue her og der.
Jeg vet det plager deg, men med et slikt flott hus hvor alt ellers er tipp topp stand og et interiør jeg likte godt så blir slike småting bagateller med stor "B". Men jeg forstår at det i ditt hode er borgerkrig når du ser slikt
Kom gjerne en tur innom i morgen, så tar vi en videre prat
- Bjerknez
- Innlegg: 23388
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Etter nesten 30 mil i salen i dag, kun avbrutt med en kort bensinfylling og en liten visitt hos Cutless så synes jeg ikke salen er så hard. Jeg tror jeg lett blir vant til denne, så denne blir nok ikke byttet ut. Den "kneppingen" i clutchen er det som irriterer meg mest. Jeg aner ikke hvorfor den gjør det. Det er ikke alltid det skjer og det ser ut til at det skal være slik, men det er irriterende. Quickshiften begynner jeg å bli vant til nå, men kunne jeg valgt her og nå, ville jeg heller hatt en smooth clutch som ikke knepper. Ikke verdens undergang, men jeg liker det ikke veldig. Jada, jeg synes det er artig med Quickshift på en måte, men føler ikke dette hadde vert noe savn hvis den ikke var der. Aks er det nok av i denne doningen uansett.
Demperne og motoren er nevnt ørten ganger i denne bloggen allerede og det er de to største salgsargumentene for å kjøpe denne sykkelen. Rett og slett herlig. Sitteposisjonen er helt OK (ikke perfekt) men bra nok til at jeg overlever 30 mil i salen hvis jeg får lov til å strekke på rassen 1-2 ganger i løpet av disse milene. Helt innafor egentlig.
Jeg er dog enig med Tommas når det gjelder hvilket oppsett som er "best". Har man motoren i Dynamic mode og demperne i soft mode, så går den på skinner.
Den bruker en del mer suppe enn Streeten jeg hadde og det merkes. I dag brukte jeg i snitt 0.66 på mila med blandet kjøring. Streeten lå javnt på 0.49, nesten uansett kjøretempo. Men for all del, det tar ikke livet av meg økonomisk og bensinforbruk er ganske underprioritert for min del, men kjekt å nevne. Lyden er også nevnt og jeg begynner å like den. Den er ikke så anstrengt som jeg fikk intrykk av på Tommas sin sykkel og grunnen er nok at han har byttet potta til et merke jeg ikke husker. Jeg liker også at det smeller litt i potta.
Det er som sagt ingen tvil om at motoren er et stort pluss på denne sykkelen, men langt mer krefter enn man strengt tatt behøver. Det beste med et slikt maskineri er at man slipper å gire så mye. Mer behagelig på langtur grunnet dette, isolert sett.
Men det skal sies at jeg alltid kommer til å huske Street Triplen, da den faktisk var bedre på noen punkter og dette er vel også nevnt tidligere, flere ganger. Girkassen er langt mer smooth, jeg liker gassresponsen på Streeten bedre (man trengte ikke å vri så mye på rulla for at det skulle skje noe). Lettere og mer "svingvillig". Artigere å kaste seg inn i svingene med Streeten. Sittestillingen for min del var også bedre på Streeten. Men det vil ikek si at jeg ikke liker BMW'en som sagt. Jeg liker dne bare på en annen måte. Hadde jeg driti penger, så hadde jeg hatt begge
Demperne og motoren er nevnt ørten ganger i denne bloggen allerede og det er de to største salgsargumentene for å kjøpe denne sykkelen. Rett og slett herlig. Sitteposisjonen er helt OK (ikke perfekt) men bra nok til at jeg overlever 30 mil i salen hvis jeg får lov til å strekke på rassen 1-2 ganger i løpet av disse milene. Helt innafor egentlig.
Jeg er dog enig med Tommas når det gjelder hvilket oppsett som er "best". Har man motoren i Dynamic mode og demperne i soft mode, så går den på skinner.
Den bruker en del mer suppe enn Streeten jeg hadde og det merkes. I dag brukte jeg i snitt 0.66 på mila med blandet kjøring. Streeten lå javnt på 0.49, nesten uansett kjøretempo. Men for all del, det tar ikke livet av meg økonomisk og bensinforbruk er ganske underprioritert for min del, men kjekt å nevne. Lyden er også nevnt og jeg begynner å like den. Den er ikke så anstrengt som jeg fikk intrykk av på Tommas sin sykkel og grunnen er nok at han har byttet potta til et merke jeg ikke husker. Jeg liker også at det smeller litt i potta.
Det er som sagt ingen tvil om at motoren er et stort pluss på denne sykkelen, men langt mer krefter enn man strengt tatt behøver. Det beste med et slikt maskineri er at man slipper å gire så mye. Mer behagelig på langtur grunnet dette, isolert sett.
Men det skal sies at jeg alltid kommer til å huske Street Triplen, da den faktisk var bedre på noen punkter og dette er vel også nevnt tidligere, flere ganger. Girkassen er langt mer smooth, jeg liker gassresponsen på Streeten bedre (man trengte ikke å vri så mye på rulla for at det skulle skje noe). Lettere og mer "svingvillig". Artigere å kaste seg inn i svingene med Streeten. Sittestillingen for min del var også bedre på Streeten. Men det vil ikek si at jeg ikke liker BMW'en som sagt. Jeg liker dne bare på en annen måte. Hadde jeg driti penger, så hadde jeg hatt begge
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Det høres faktisk ut som bmw'en ikke var riktig valg for deg. Det meste var jo bedre på street'en. Å du kommer nok til å merke et par andre ting med sykkelen. Så noe sier meg at du blir å skifte sykkel i samme tempo som med street'en
Note4
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 23388
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ser at det kan missforstås i måten jeg skriver på, men jeg er veldig fornøyd med BMW'en og faktisk tror jeg at jeg kommer til å eie denne lenger enn Streeten og grunnen er at her har jeg alt jeg ønsker av en motorykkel og de små tingene som irriterer eller ikke passer meg helt kan jo gjøres noe med. Tenker da på salen og sittestillingen.LordShaft skrev:Det høres faktisk ut som bmw'en ikke var riktig valg for deg. Det meste var jo bedre på street'en. Å du kommer nok til å merke et par andre ting med sykkelen. Så noe sier meg at du blir å skifte sykkel i samme tempo som med street'en
Note4
Den kneppingen i clutchen skal jeg nok bli vent til og det er vel det eneste negative med sykkelen som kanskje ikke kan gjøres noe med. Dog er det brfriende å vite at det ikke er noe galt og at det skal være slik.
selv om Streeten var mer "svingvillig" og hadde smoothere girkasse vil ikke si at jeg ikke liker girkassen eller balansen på BMW'en. Den er bare annerledes. Ikke noe som plager meg.
Begge syklene er veldig gode på hver sin måte. Sånn er det bare.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Gassresponsen er veldig lite å gjøre med, den er som den er. Men jeg opplever Gassresponsen på speed og street'en , samt eksplorer som langt mindre responsive. At du må rulle mer på hånden for å gi gass enn med bmw'en.
Sittestillingen får du gjort nada med. Den er som den er. Du kan nok få tak i pegs som kan justeres, men unødvendig. Samt styrevilligheten er relativt konstant. Kan justeres noe med dekk type og dekk profil. Men utifra hva du har sagt, så virker ikke bmw'en som noe riktig valg i det hele tatt. Mulig du bare må venne deg til at de fleste sykler er forskjellig. Men å bytte seg ned i opplevd kvalitet er alltid tabbe i mine øyner. Men nå er jo du relativt fersk både som sjåfør og i de forskjellige segmentene, så mye du opplever nå kan være bagateller i den store sammenheng
Note4
Sittestillingen får du gjort nada med. Den er som den er. Du kan nok få tak i pegs som kan justeres, men unødvendig. Samt styrevilligheten er relativt konstant. Kan justeres noe med dekk type og dekk profil. Men utifra hva du har sagt, så virker ikke bmw'en som noe riktig valg i det hele tatt. Mulig du bare må venne deg til at de fleste sykler er forskjellig. Men å bytte seg ned i opplevd kvalitet er alltid tabbe i mine øyner. Men nå er jo du relativt fersk både som sjåfør og i de forskjellige segmentene, så mye du opplever nå kan være bagateller i den store sammenheng
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 23388
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Som nevnt, så er det ikke så ille som det kanskje høres ut som Lordy. Og som du skriver, det er nok bagateller i den store sammenhengen. Jeg prøver egentlig bare å tegne et ærlig bilde av hvordan ståa er. Men når jeg skriver på måten jeg gjør så høres det nok værre ut enn det er.LordShaft skrev:Gassresponsen er veldig lite å gjøre med, den er som den er. Men jeg opplever Gassresponsen på speed og street'en , samt eksplorer som langt mindre responsive. At du må rulle mer på hånden for å gi gass enn med bmw'en.
Sittestillingen får du gjort nada med. Den er som den er. Du kan nok få tak i pegs som kan justeres, men unødvendig. Samt styrevilligheten er relativt konstant. Kan justeres noe med dekk type og dekk profil. Men utifra hva du har sagt, så virker ikke bmw'en som noe riktig valg i det hele tatt. Mulig du bare må venne deg til at de fleste sykler er forskjellig. Men å bytte seg ned i opplevd kvalitet er alltid tabbe i mine øyner. Men nå er jo du relativt fersk både som sjåfør og i de forskjellige segmentene, så mye du opplever nå kan være bagateller i den store sammenheng
Note4
Så det er nok bare bagateller. BMW'en er en flott sykkel
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Er ikke denne sykkeken spekket med utstyr? Skulle tro du får gort mye både med sittestilling med fotflyttersett. Er det trangt hjelper det mye å få flyttet bena bakover feks. Clipons kan justeres.
Angående chassi vil det oppfattes forskjellig fra dekk til dekk pga omkretsen og dekkene selvsagt. Du har også mulighet til å påvirke det med å heve og senke sykkelen fremme og bak som vil påvirke hvor angrepsvillig sykkelen er i sving. Da mener jeg ikke å påvirke preloaden.
Angående chassi vil det oppfattes forskjellig fra dekk til dekk pga omkretsen og dekkene selvsagt. Du har også mulighet til å påvirke det med å heve og senke sykkelen fremme og bak som vil påvirke hvor angrepsvillig sykkelen er i sving. Da mener jeg ikke å påvirke preloaden.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
- Bjerknez
- Innlegg: 23388
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Mye kan nok sikkert gjøres, men som jeg har nevnt så er den bra nok som den er med tanke på sitteposisjon etc. Den er ikke ubehagelig, bare litt annerledes. Det blir jeg nok vant til og jeg klarte jo nesten 30 mil i dag med bare ett lenger stopp. Det synes jeg er helt innafor.KTM950SMR skrev:Er ikke denne sykkeken spekket med utstyr? Skulle tro du får gort mye både med sittestilling med fotflyttersett. Er det trangt hjelper det mye å få flyttet bena bakover feks. Clipons kan justeres.
Angående chassi vil det oppfattes forskjellig fra dekk til dekk pga omkretsen og dekkene selvsagt. Du har også mulighet til å påvirke det med å heve og senke sykkelen fremme og bak som vil påvirke hvor angrepsvillig sykkelen er i sving. Da mener jeg ikke å påvirke preloaden.
Om den er "spekket" med utstyr vet jeg ikke. BMW har nok en lenger utstyrsliste som jeg ikke har plukket noe fra, men innebygget alarm og de to sportspakkene tok jeg med.
Alt i alt en helt rå sykkel når det kommer til motor og dempere etc. Og ellers så fungerer den også veldig bra. Sittestillingen er ikke mer annerledes enn at jeg sitter bra nok og salen som noen mener er hard synes jeg faktisk funker bra. Er bare en ting som irriterer meg litt og det er den kneppingen i clutch hendelen. Men etter noen tusen km. Så tror jeg at jeg glemmer denne.
Mener å huske at jeg ikke merket noe til dette på sykkelen til Tommas....? Eller var jeg bare så ivrig at jeg ikke enset det kanskje?
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Er ikke motor og dempere som nevnt av de viktigste tingene med en sykkel? (det og sittestilling)LordShaft skrev:Det høres faktisk ut som bmw'en ikke var riktig valg for deg. Det meste var jo bedre på street'en. Å du kommer nok til å merke et par andre ting med sykkelen. Så noe sier meg at du blir å skifte sykkel i samme tempo som med street'en
Note4
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Absolutt -klarer ikke mer på GSen heller. Etter 30 mil må baken ha pause..Bjerknez skrev:<snip> Det blir jeg nok vant til og jeg klarte jo nesten 30 mil i dag med bare ett lenger stopp. Det synes jeg er helt innafor.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Hvis du gjør den høyere bak blir den mere svingvillig men lit mindre retningstabil
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Hæ? Jeg forstod ikke innlegget dittATWindsor skrev:Er ikke motor og dempere som nevnt av de viktigste tingene med en sykkel? (det og sittestilling)LordShaft skrev:Det høres faktisk ut som bmw'en ikke var riktig valg for deg. Det meste var jo bedre på street'en. Å du kommer nok til å merke et par andre ting med sykkelen. Så noe sier meg at du blir å skifte sykkel i samme tempo som med street'en
Note4
Note4