Etter nesten 30 mil i salen i dag, kun avbrutt med en kort bensinfylling og en liten visitt hos Cutless så synes jeg ikke salen er så hard. Jeg tror jeg lett blir vant til denne, så denne blir nok ikke byttet ut. Den "kneppingen" i clutchen er det som irriterer meg mest. Jeg aner ikke hvorfor den gjør det. Det er ikke alltid det skjer og det ser ut til at det skal være slik, men det er irriterende. Quickshiften begynner jeg å bli vant til nå, men kunne jeg valgt her og nå, ville jeg heller hatt en smooth clutch som ikke knepper. Ikke verdens undergang, men jeg liker det ikke veldig. Jada, jeg synes det er artig med Quickshift på en måte, men føler ikke dette hadde vert noe savn hvis den ikke var der. Aks er det nok av i denne doningen uansett.
Demperne og motoren er nevnt ørten ganger i denne bloggen allerede og det er de to største salgsargumentene for å kjøpe denne sykkelen. Rett og slett herlig. Sitteposisjonen er helt OK (ikke perfekt) men bra nok til at jeg overlever 30 mil i salen hvis jeg får lov til å strekke på rassen 1-2 ganger i løpet av disse milene. Helt innafor egentlig.
Jeg er dog enig med Tommas når det gjelder hvilket oppsett som er "best". Har man motoren i Dynamic mode og demperne i soft mode, så går den på skinner.
Den bruker en del mer suppe enn Streeten jeg hadde og det merkes. I dag brukte jeg i snitt 0.66 på mila med blandet kjøring. Streeten lå javnt på 0.49, nesten uansett kjøretempo. Men for all del, det tar ikke livet av meg økonomisk og bensinforbruk er ganske underprioritert for min del, men kjekt å nevne. Lyden er også nevnt og jeg begynner å like den. Den er ikke så anstrengt som jeg fikk intrykk av på Tommas sin sykkel og grunnen er nok at han har byttet potta til et merke jeg ikke husker. Jeg liker også at det smeller litt i potta.
Det er som sagt ingen tvil om at motoren er et stort pluss på denne sykkelen, men langt mer krefter enn man strengt tatt behøver. Det beste med et slikt maskineri er at man slipper å gire så mye. Mer behagelig på langtur grunnet dette, isolert sett.
Men det skal sies at jeg alltid kommer til å huske Street Triplen, da den faktisk var bedre på noen punkter og dette er vel også nevnt tidligere, flere ganger. Girkassen er langt mer smooth, jeg liker gassresponsen på Streeten bedre (man trengte ikke å vri så mye på rulla for at det skulle skje noe). Lettere og mer "svingvillig". Artigere å kaste seg inn i svingene med Streeten. Sittestillingen for min del var også bedre på Streeten. Men det vil ikek si at jeg ikke liker BMW'en som sagt. Jeg liker dne bare på en annen måte. Hadde jeg driti penger, så hadde jeg hatt begge