Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Cutless »

Det var det jeg var redd for. Alternativt så kan jeg isolere loftet samt sette opp vegg innerst i garasjen slik at jeg får et arbeidsrom som er isolert samtidig som bilene står kaldt og luftig. Vi får se. Vinteren er et fjernt minne når man står i kjøleskapet for å kjøle seg ned i varmen :sk?

Toven

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Toven »

Sykkelen trilles vel enkelt innendørs om vinteren, håper da du har trumfra den igjennom :P :p

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Cutless »

Lordshaft skriver mye tull for tiden, men en ting hadde han virkelig rett i - anbefaling av Angel GT dekka. Fy flate for noen suverene dekk. Jeg fikk skifte bakdekket i dag, og det gikk ikke mange kilometrene før det var aktiv kjøring med nedlegg. De retningsstabile egenskapene til dekket komplementerer Hyper'n veldig siden den er ekstremt svingvillig/nervøs. Så tusen takk Lordshaft for en suveren anbefaling. Blir å holde seg til disse dekka så langt det lar seg gjøre fremover :thumleft

@Toven Den diskusjonen drøyer jeg til det lengste. Kanskje sykkelen bare står inne en kald høstdag, uten videre forklaring. Lettere å be om tilgivelse enn tillatelse :twisted

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av mortenolb »

Utrolig hvor mange ganger man kan anbefale et dekk, men ingen hører på før Lorden sier ifra :lol

Toven

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Toven »

mortenolb skrev:Utrolig hvor mange ganger man kan anbefale et dekk, men ingen hører på før Lorden sier ifra :lol
haha :-)å :knegg

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av TBI81 »

Det var da et smykke av en garage du har laget! Bra jobba! Liker prioriteringen med at bilene må stå ute. Sånn er det her også :thumleft

Vurderer sterkt de dekka når jeg straks må bestille nye til KTMen. Mange som er fornøyd med de :-)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Cutless »

Nytelse

Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24643
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Bjerknez »

A gid! Tappa olja i stettglass og greier...

Føler nesten jeg ikke er fin nok til å komme på besøk jeg nå altså :knegg

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Cutless »

:lol

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Bosted: Fredrikstad

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av kalleklovn »

Ser veldig bra ut. Får se med tiden om jeg finner kike fin garasje i Fredrikstad :P :p
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24643
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Bjerknez »

Gidder du å legge ut en slik rød løper fra innkjørsla di og inn i garasjen til helgen Cutless?
For da kommer jeg med BMW'en vetu :knegg

Toven

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:Gidder du å legge ut en slik rød løper fra innkjørsla di og inn i garasjen til helgen Cutless?
For da kommer jeg med BMW'en vetu :knegg
haha :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Cutless »

Det gjør du helt sikkert Kalle!

Er det innafor om jeg gjør nattraid på naboen sine roser, og sprer bladene ut i form av Nordschleife?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av LordShaft »

Du likte dekkene du også ja :thumleft

Jeg er faktisk enda mer glad i de etter snart 7000 her nede i Europa. Herregud for noe herlige dekk.

Note4

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24643
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Du likte dekkene du også ja :thumleft

Jeg er faktisk enda mer glad i de etter snart 7000 her nede i Europa. Herregud for noe herlige dekk.

Note4
Hvor langt har du kjørt på de Angel GT dekkene nå Lordy?
Mye mønster igjen?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av LordShaft »

Jeg må regne totalt litt mere nøyaktig. Men la oss si ca 8000. Mange mil på motorvei i 160 pluss i kokende hete. Har mange mm ned til slite merket. Skal ta et bilde i morgen eller senere. Jeg tørr kanskje påstå at de er rundt halvslitt.
Neste dekk jeg kjøper. Angle GT

Note4

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24643
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Jeg må regne totalt litt mere nøyaktig. Men la oss si ca 8000. Mange mil på motorvei i 160 pluss i kokende hete. Har mange mm ned til slite merket. Skal ta et bilde i morgen eller senere. Jeg tørr kanskje påstå at de er rundt halvslitt.
Neste dekk jeg kjøper. Angle GT

Note4
Ahh... tøft :thumleft
Et sett med Angel GT ligger å venter på meg til jeg kommer hjem :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av LordShaft »

Ja de dekkene er helt fantastisk til veibruk. Og tilogmed klart å slite vekk angel GT merket på pysestripen etter denne turen :redface

Note4

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Voodoodoo »

Kjørt Angel St og Angel GT på allt av sykler de siste 5-6årene. Har hatt et par sett med metzeler z6, z8 samt PR3 og 4 og en runde med BT023.
Det jeg kan si er at Z6 var bra når de kom, deretter overtok Angel st lett.
Road3 og 4 funka fint til touring og var konge på vått men brant nesten opp på Nürburgring. Bt023 var noe driiiiit.. Tregstyrt dårlig feste og trapping..
Angel GT takler allt med bravur og holder i tillegg maaange km..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24643
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Bjerknez »

Det at PR4 brant nesten opp høres interresant ut....

Kan det være derfor mine PR4 kun tålte 6.000km. før dem måtte byttes tro?
De første 3.000km. gikk unna på to langkjøringer og det var da dekket ble så innmari fort slitt. Fra helt nytt til bare en halv mm. ned til slitemerket.

Kan det bety at PR4 slites fortere på langturer enn på mer "vanlige" turer?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av LordShaft »

Uten å legge ord i munnen på voodoo så tror jeg at han mener med tungt lastet på autobahn... merket selv når jeg kjørte 20 mil i rundt 160 mellom to fyllinger. Da hadde jeg tendenser til slik du ser på sidene av dekkene når folk har vært på bane.

Note4

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Voodoodoo »

Vanlig kjøring takler de greit men en varm ettermiddag på Nürburgring tålte de dårlig.
Har en kompis som kjører K13s og han kjører kun pr4. Funker fint også på autobahn men ikke på bane.
Angel GT fungerer derimot veldig bra.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2669
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Det at PR4 brant nesten opp høres interresant ut....

Kan det være derfor mine PR4 kun tålte 6.000km. før dem måtte byttes tro?
De første 3.000km. gikk unna på to langkjøringer og det var da dekket ble så innmari fort slitt. Fra helt nytt til bare en halv mm. ned til slitemerket.

Kan det bety at PR4 slites fortere på langturer enn på mer "vanlige" turer?

Nei, mine tålte helt fint denne langturen, der ca 2000km var ren transport på Autobahn, der vi så og si lå i 160-170 det meste av Tyskland.
Vil anta at de er omtrent like slitt som de andre PR4 jeg tok av sykkelen før jeg drog.
Så for meg holder de fint... :-k
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24643
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev:Det at PR4 brant nesten opp høres interresant ut....

Kan det være derfor mine PR4 kun tålte 6.000km. før dem måtte byttes tro?
De første 3.000km. gikk unna på to langkjøringer og det var da dekket ble så innmari fort slitt. Fra helt nytt til bare en halv mm. ned til slitemerket.

Kan det bety at PR4 slites fortere på langturer enn på mer "vanlige" turer?

Nei, mine tålte helt fint denne langturen, der ca 2000km var ren transport på Autobahn, der vi så og si lå i 160-170 det meste av Tyskland.
Vil anta at de er omtrent like slitt som de andre PR4 jeg tok av sykkelen før jeg drog.
Så for meg holder de fint... :-k
Då må det jo ha vert noe galt med mine dekk... :-k

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2669
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Olav K skrev:
Bjerknez skrev:Det at PR4 brant nesten opp høres interresant ut....

Kan det være derfor mine PR4 kun tålte 6.000km. før dem måtte byttes tro?
De første 3.000km. gikk unna på to langkjøringer og det var da dekket ble så innmari fort slitt. Fra helt nytt til bare en halv mm. ned til slitemerket.

Kan det bety at PR4 slites fortere på langturer enn på mer "vanlige" turer?

Nei, mine tålte helt fint denne langturen, der ca 2000km var ren transport på Autobahn, der vi så og si lå i 160-170 det meste av Tyskland.
Vil anta at de er omtrent like slitt som de andre PR4 jeg tok av sykkelen før jeg drog.
Så for meg holder de fint... :-k
Då må det jo ha vert noe galt med mine dekk... :-k
Jeg antar det.. jeg kjører ikke SÅ pyntelig heller. Og hjemturen foregikk som sagt i god hastighet og i ren tropevarme, vi såg bla et skilt som viste +46 grader i nærheten av Frankfurt. Jeg ser bakdekket er noe slitt på midten, men det skulle bare mangle. Har noen tusen igjen enda.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar