
Cutless sin blogg
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Det var det jeg var redd for. Alternativt så kan jeg isolere loftet samt sette opp vegg innerst i garasjen slik at jeg får et arbeidsrom som er isolert samtidig som bilene står kaldt og luftig. Vi får se. Vinteren er et fjernt minne når man står i kjøleskapet for å kjøle seg ned i varmen 

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Sykkelen trilles vel enkelt innendørs om vinteren, håper da du har trumfra den igjennom



- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Lordshaft skriver mye tull for tiden, men en ting hadde han virkelig rett i - anbefaling av Angel GT dekka. Fy flate for noen suverene dekk. Jeg fikk skifte bakdekket i dag, og det gikk ikke mange kilometrene før det var aktiv kjøring med nedlegg. De retningsstabile egenskapene til dekket komplementerer Hyper'n veldig siden den er ekstremt svingvillig/nervøs. Så tusen takk Lordshaft for en suveren anbefaling. Blir å holde seg til disse dekka så langt det lar seg gjøre fremover
@Toven Den diskusjonen drøyer jeg til det lengste. Kanskje sykkelen bare står inne en kald høstdag, uten videre forklaring. Lettere å be om tilgivelse enn tillatelse

@Toven Den diskusjonen drøyer jeg til det lengste. Kanskje sykkelen bare står inne en kald høstdag, uten videre forklaring. Lettere å be om tilgivelse enn tillatelse

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Utrolig hvor mange ganger man kan anbefale et dekk, men ingen hører på før Lorden sier ifra 

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
haha :-)åmortenolb skrev:Utrolig hvor mange ganger man kan anbefale et dekk, men ingen hører på før Lorden sier ifra

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Det var da et smykke av en garage du har laget! Bra jobba! Liker prioriteringen med at bilene må stå ute. Sånn er det her også
Vurderer sterkt de dekka når jeg straks må bestille nye til KTMen. Mange som er fornøyd med de :-)

Vurderer sterkt de dekka når jeg straks må bestille nye til KTMen. Mange som er fornøyd med de :-)
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24643
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
A gid! Tappa olja i stettglass og greier...
Føler nesten jeg ikke er fin nok til å komme på besøk jeg nå altså
Føler nesten jeg ikke er fin nok til å komme på besøk jeg nå altså

-
- Innlegg: 341
- Registrert: 25 jun 2015, 22:20
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
- Bosted: Fredrikstad
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Ser veldig bra ut. Får se med tiden om jeg finner kike fin garasje i Fredrikstad



2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km
Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362
2015 - Yamaha MT07 3475km
Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24643
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Gidder du å legge ut en slik rød løper fra innkjørsla di og inn i garasjen til helgen Cutless?
For da kommer jeg med BMW'en vetu
For da kommer jeg med BMW'en vetu

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
hahaBjerknez skrev:Gidder du å legge ut en slik rød løper fra innkjørsla di og inn i garasjen til helgen Cutless?
For da kommer jeg med BMW'en vetu

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Det gjør du helt sikkert Kalle!
Er det innafor om jeg gjør nattraid på naboen sine roser, og sprer bladene ut i form av Nordschleife?
Er det innafor om jeg gjør nattraid på naboen sine roser, og sprer bladene ut i form av Nordschleife?
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Du likte dekkene du også ja
Jeg er faktisk enda mer glad i de etter snart 7000 her nede i Europa. Herregud for noe herlige dekk.
Note4

Jeg er faktisk enda mer glad i de etter snart 7000 her nede i Europa. Herregud for noe herlige dekk.
Note4
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24643
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Hvor langt har du kjørt på de Angel GT dekkene nå Lordy?LordShaft skrev:Du likte dekkene du også ja![]()
Jeg er faktisk enda mer glad i de etter snart 7000 her nede i Europa. Herregud for noe herlige dekk.
Note4
Mye mønster igjen?
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Jeg må regne totalt litt mere nøyaktig. Men la oss si ca 8000. Mange mil på motorvei i 160 pluss i kokende hete. Har mange mm ned til slite merket. Skal ta et bilde i morgen eller senere. Jeg tørr kanskje påstå at de er rundt halvslitt.
Neste dekk jeg kjøper. Angle GT
Note4
Neste dekk jeg kjøper. Angle GT
Note4
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24643
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Ahh... tøftLordShaft skrev:Jeg må regne totalt litt mere nøyaktig. Men la oss si ca 8000. Mange mil på motorvei i 160 pluss i kokende hete. Har mange mm ned til slite merket. Skal ta et bilde i morgen eller senere. Jeg tørr kanskje påstå at de er rundt halvslitt.
Neste dekk jeg kjøper. Angle GT
Note4

Et sett med Angel GT ligger å venter på meg til jeg kommer hjem

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Ja de dekkene er helt fantastisk til veibruk. Og tilogmed klart å slite vekk angel GT merket på pysestripen etter denne turen
Note4

Note4
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Kjørt Angel St og Angel GT på allt av sykler de siste 5-6årene. Har hatt et par sett med metzeler z6, z8 samt PR3 og 4 og en runde med BT023.
Det jeg kan si er at Z6 var bra når de kom, deretter overtok Angel st lett.
Road3 og 4 funka fint til touring og var konge på vått men brant nesten opp på Nürburgring. Bt023 var noe driiiiit.. Tregstyrt dårlig feste og trapping..
Angel GT takler allt med bravur og holder i tillegg maaange km..
Det jeg kan si er at Z6 var bra når de kom, deretter overtok Angel st lett.
Road3 og 4 funka fint til touring og var konge på vått men brant nesten opp på Nürburgring. Bt023 var noe driiiiit.. Tregstyrt dårlig feste og trapping..
Angel GT takler allt med bravur og holder i tillegg maaange km..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24643
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Det at PR4 brant nesten opp høres interresant ut....
Kan det være derfor mine PR4 kun tålte 6.000km. før dem måtte byttes tro?
De første 3.000km. gikk unna på to langkjøringer og det var da dekket ble så innmari fort slitt. Fra helt nytt til bare en halv mm. ned til slitemerket.
Kan det bety at PR4 slites fortere på langturer enn på mer "vanlige" turer?
Kan det være derfor mine PR4 kun tålte 6.000km. før dem måtte byttes tro?
De første 3.000km. gikk unna på to langkjøringer og det var da dekket ble så innmari fort slitt. Fra helt nytt til bare en halv mm. ned til slitemerket.
Kan det bety at PR4 slites fortere på langturer enn på mer "vanlige" turer?
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Uten å legge ord i munnen på voodoo så tror jeg at han mener med tungt lastet på autobahn... merket selv når jeg kjørte 20 mil i rundt 160 mellom to fyllinger. Da hadde jeg tendenser til slik du ser på sidene av dekkene når folk har vært på bane.
Note4
Note4
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Vanlig kjøring takler de greit men en varm ettermiddag på Nürburgring tålte de dårlig.
Har en kompis som kjører K13s og han kjører kun pr4. Funker fint også på autobahn men ikke på bane.
Angel GT fungerer derimot veldig bra.
Har en kompis som kjører K13s og han kjører kun pr4. Funker fint også på autobahn men ikke på bane.
Angel GT fungerer derimot veldig bra.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Olav K
- Innlegg: 2669
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Bjerknez skrev:Det at PR4 brant nesten opp høres interresant ut....
Kan det være derfor mine PR4 kun tålte 6.000km. før dem måtte byttes tro?
De første 3.000km. gikk unna på to langkjøringer og det var da dekket ble så innmari fort slitt. Fra helt nytt til bare en halv mm. ned til slitemerket.
Kan det bety at PR4 slites fortere på langturer enn på mer "vanlige" turer?
Nei, mine tålte helt fint denne langturen, der ca 2000km var ren transport på Autobahn, der vi så og si lå i 160-170 det meste av Tyskland.
Vil anta at de er omtrent like slitt som de andre PR4 jeg tok av sykkelen før jeg drog.
Så for meg holder de fint...

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24643
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Då må det jo ha vert noe galt med mine dekk...Olav K skrev:Bjerknez skrev:Det at PR4 brant nesten opp høres interresant ut....
Kan det være derfor mine PR4 kun tålte 6.000km. før dem måtte byttes tro?
De første 3.000km. gikk unna på to langkjøringer og det var da dekket ble så innmari fort slitt. Fra helt nytt til bare en halv mm. ned til slitemerket.
Kan det bety at PR4 slites fortere på langturer enn på mer "vanlige" turer?
Nei, mine tålte helt fint denne langturen, der ca 2000km var ren transport på Autobahn, der vi så og si lå i 160-170 det meste av Tyskland.
Vil anta at de er omtrent like slitt som de andre PR4 jeg tok av sykkelen før jeg drog.
Så for meg holder de fint...

- Olav K
- Innlegg: 2669
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500
Jeg antar det.. jeg kjører ikke SÅ pyntelig heller. Og hjemturen foregikk som sagt i god hastighet og i ren tropevarme, vi såg bla et skilt som viste +46 grader i nærheten av Frankfurt. Jeg ser bakdekket er noe slitt på midten, men det skulle bare mangle. Har noen tusen igjen enda.Bjerknez skrev:Då må det jo ha vert noe galt med mine dekk...Olav K skrev:Bjerknez skrev:Det at PR4 brant nesten opp høres interresant ut....
Kan det være derfor mine PR4 kun tålte 6.000km. før dem måtte byttes tro?
De første 3.000km. gikk unna på to langkjøringer og det var da dekket ble så innmari fort slitt. Fra helt nytt til bare en halv mm. ned til slitemerket.
Kan det bety at PR4 slites fortere på langturer enn på mer "vanlige" turer?
Nei, mine tålte helt fint denne langturen, der ca 2000km var ren transport på Autobahn, der vi så og si lå i 160-170 det meste av Tyskland.
Vil anta at de er omtrent like slitt som de andre PR4 jeg tok av sykkelen før jeg drog.
Så for meg holder de fint...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;