Jeg hadde nok tatt en pils eller to, men vil ikke si jeg var direkte påvirket av alkohol nei. Nå ser jeg også at moderator har tatt vekk noe av teksten som jeg ikke fikk med meg. Men jeg anntar at dette var direkte personanngrep eller lignende.thewiz skrev:Har du drukket eller? Ser du ikke hva jeg skrev over? Du kan ikke komme med råd når du ikke vet hvordan føreren bruker sykkelen sin. Dette bør du vite hvis du har et snev av kunnskap om dekk. Man kan ikke bare anbefale dekk uten å vite hva føreren faktisk gjør med sykkelen.LordShaft skrev:Øøøhh? Hva er det du sier nå?
Her er det ikke snakk om å sverge til noe sport Touring dekk, men å sverge til best mulig grep til det du skal bruke sykkelen til.
Å som du sier, det er veldig enkelt å komme med noen riktige valg utifra hva de fleste bruker sykkelen sin. Når det kommer til ren banekjøring er saken noe annerledes ja. Det har aldri vært sagt noe annet. Men at du stiller spm til våres råd pga din egen uvitenhet vil jeg ikke ha noe av.
Jeg prøver å presisere det en gang til... trackdays dekk kan ha 200 i grep. Men på vei får du ikke dekkene opp i temperatur så du får utnyttet dette grepet. Så du har dårligere grep med slike dekk uansett hvor tørt det er.
Bruker sykkelen konsekvent bare til bane er det masse gode dekk jeg ville anbefalt, men da mer bassert på kjørestil.
På vei, da blir det bare helt tåpelig å gå for noe sportslig en et sport dekk... men hør for guds skyld, ikke hør på folk med mange års erfaring.
Det som imponerer meg i stadig større grad er hvor bastant noen blir på sine valg etter å fått seg en tur eller to på baneblir en så jævlig god å kjøre, dyktig og erfaren av slikt altså? Hmm
Note4
Man har ikke dårlig grep med et sportsdekk selv om man kjører på vei. Jeg har kjørt med sportsdekk på alle mine sykler og aldri opplevd dekkslipp, så det er jo feil? Ja, du har nok helt rett Lordshaft, det er helt TÅPELIG å kjøre med sportsdekk på veien.Lurer på hvorfor det blir laget i det hele tatt.

Skal du anbefale dekk, deler du inn i TRE katogorier! BANE - VEI - GRUS
herfra kan du anbefale noen sikre vinnere i hvert segment uten å bomme veldig. Har du som sjåfør noen spesielle krav eller spesiell måte å kjøre på. Ja da kan ett dekk være bedre enn et annet. Men begge to vil gjøre en veldig god jobb for deg (det var et eksempel)
Men du, thewiz som har hatt lappen i 2 år. Etter hva jeg kan huske, tok du lappen i 2013. Hvor mange sett med dekk har du rukket å slite ut på denne tiden? Hvor mange km har du kjørt totalt. Siden du nevner alle dine sykler å at du aldri har opplevd dekkslipp ?

En annen ting du kanskje kan tenke litt på. Tror du Metzeler, Pirelli, eller Michelin lager dekkene sine ene alene med nordiske forhold i tankene?
Å med de uttalelsene du kommer med, som er på barnehage nivå. Har DU noe som helst greie på dekk siden du hevder så bombastisk at jeg ikke har det?