Tyveri - Stjålet MC

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Tyveri - Stjålet MC

Legg inn av SveinT »

Jeg starter en tråd da jeg ikke fant noe på søk her.
Dette er jo ikke tråden man håper skal bli lengst mulig,
men det er jo her inne en ettersøkt-melding virkelig kan ha noe for seg,
hvor folk fra hele landet er innom.

Spesiell Harley stjålet i Skien ! Er lett gjenkjennelig !
(Den er ikke min, men artikkel er plukket fra lokalavisa)
http://www.ta.no/nyheter/article7443723.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Tyveri - Stjålet MC

Legg inn av SveinT »

Fra telemarksavisa.no :

For en uke siden var Arne Erik Lid en nedbrutt mann.
Nå smiler han igjen. På lørdag fikk han sin stjålne Harley Davidson tilbake.
Oppmerksomheten saken har fått i TA og på sosiale medier har muligens gitt tyvene kalde føtter
for lørdag kveld ble den funnet dumpet bare 500 meter fra stedet der den ble stjålet.

http://www.ta.no/nyheter/article7464685.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Stjålet Duke Eidsvoll

Legg inn av 45316 »

Ikke min, men tenker det er greit å formidle her.

@RomerikePoliti: Tyveri av KTM 690 ccm Duke. Regnr NR7136. Stjålet fra Nebbenes kafeteria ved E6 i Eidsvoll for litt siden mens eier var innom og spiste.
Sist redigert av AJ den 12 jul 2015, 20:35, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Kopierte posten og la den inn her, i "Tyveri - Stjålet MC" tråden, som anbefales brukt i tilfeller av MC-tyverier blant medlemmer og ikke-medlemmer av MCsiden.no

DrDuke
Innlegg: 15
Registrert: 09 jun 2015, 22:10
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R 2015
Sted: Hamar

Re: Tyveri - Stjålet MC

Legg inn av DrDuke »

Den var min, politiet fant den igjen etter rundt en time.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tyveri - Stjålet MC

Legg inn av AJ »

DrDuke skrev:Den var min, politiet fant den igjen etter rundt en time.
Så bra!
Ingen skader?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Tyveri - Stjålet MC

Legg inn av 45316 »

Så bra! Håper den ikke er skadet.

DrDuke
Innlegg: 15
Registrert: 09 jun 2015, 22:10
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R 2015
Sted: Hamar

Re: Tyveri - Stjålet MC

Legg inn av DrDuke »

Var ute og kjørte med fattern og onkel, vi kjører alle MC og jeg hadde vært på besøk hos mine foreldre i helga. Jeg skulle kjøre helt til Rendalen og de var med et stykke på veien, vi stoppet på Nebbenes kro for å spise middag før jeg skulle kjøre videre alene hjem. Siden parkeringsplassen var full og vi ikke skulle være lenge droppa jeg skivebremslåsen.... Kom ut igjen ca 1 time senere og Duken var borte, de to andre sykkelene stod der urørte. Det var to jenter utenfor som fortalte at de hadde sett en mann med MC-jakke og MC-hjelm kjøre rundt på parkeringsplassen på en hvit og orange motorsykkel for 5-10 minutter siden, men ikke hadde sett hvor han hadde dratt videre. Kjente jeg ble helt uvel :-# :x Ringte politiet og de meldte den stjålet. Hoppa på Viragoen til fattern og onkel hoppa på sin sykkel, vi sjekka alle bensinstasjoner og veier rundt om siden jeg ikke hadde alt for mye bensin igjen da jeg parkerte. Ingen tegn til sykkelen, så da tenkte jeg at det bare var å bite i det sure eplet og dra til nesodden for å låne bil fra foreldra. Da jeg hadde kommet til kløfta ringte politiet, de hadde funnet sykkelen like ved. Det var en mann som hadde vært på ferie som bodde like ved kroa som hadde funnet min sykkel gjemt i hagen sin, han hadde funnet ut hvem som eide sykkelen og sett at politiet hadde etterlyst den på twitter. Jeg mistenker at de gjemte den der for å kunne evt. hente den med varebil på natta, i stedet for å risikere å kjøre rundt på en etterlyst sykkel. Det hele virker ganske proft. Sykkelen er relativt hel, ødelagt tenningslås og litt riper på et sidedeksel. Tyvene hadde ikke rørt sidebaggene mine som inneholdt iPad, nytt uåpnet sett med scala rider packtalk og diverse annet verdifullt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

André
Innlegg: 101
Registrert: 20 aug 2014, 21:10
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 2010

Re: Tyveri - Stjålet MC

Legg inn av André »

Sånne folk skulle hatt juling :evil :bl3

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Tyveri - Stjålet MC

Legg inn av norse900 »

Fint at det ordnet seg, men dritsurt at ikke ting kan få stå i fred!!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

DrDuke
Innlegg: 15
Registrert: 09 jun 2015, 22:10
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R 2015
Sted: Hamar

Re: Tyveri - Stjålet MC

Legg inn av DrDuke »

Er utrolig ergerlig, men nå er jeg bare glad for at den står parkert hjemme med en stor abus skivebremslås på plass. Tror jeg skal skaffe meg Abus 8077, virker som den bråker godt https://youtu.be/V6Z0DT2IU8g?t=58" onclick="window.open(this.href);return false; . Vurder samtidig noe form for GPS-sporing, men det er kanskje lett å bli paranoid rett etter noe sånn har skjedd...

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Tyveri - Stjålet MC

Legg inn av cevillan »

Kjipt at ikke folk kan la ting stå i fred.

Min Abus motstod et tyveriforsøk, men vurderer også den med alarm. Har aldri på skivelås på korte stopp som du beskrev her, men må kanskje begynne med det... Hadde de to andre du kjørte med skivelåsen på? Duke'en er ganske lett-stjelt, så alarm er nok en smart ting.

DrDuke
Innlegg: 15
Registrert: 09 jun 2015, 22:10
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R 2015
Sted: Hamar

Re: Tyveri - Stjålet MC

Legg inn av DrDuke »

De hadde heller ikke skivelås, de andre var en virago 1100 og en FJR 1300. Virker som duken er spesielt lett å stjele, tror de har dratt av dette plastdekselet som er over tenningslåsen, satt et metallrør rundt tenningslåsen og knekt tvers av. Det er merker på tenningslåsen som tyder på at de har gjort dette. På de to andre sykkelene sitter selve sylinderen til tenningslåsen mer beskyttet. Leverer politianmeldelse på onsdag slik at dette blir registrert. Sitter på kontoret og depper over at jeg kanskje m :sorry å avlyse planlagt mc-tur i ferien som starter neste uke.... :sorry
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Piddy88
Innlegg: 6
Registrert: 31 mar 2015, 15:30
Motorsykkelen din: 2007 Kawasaki Z750

STJÅLET I BERGEN!!! KAWASAKI Z750 ABS

Legg inn av Piddy88 »

Hei.

Jeg ville bare høre om folk her kan holde utkikk etter sykkelen min, en sølv 2007 Kawasaki Z750 som ble stjålet fra Indre Arna, Bergen 22.07.2015 :sorry :sorry .
Jeg er blitt svindlet av en kar som stjal nøkkel, hjelm og sykkel. Mannen er ca 180 høy, med kort mørkt hår. Han snakket med trøndersk dialekt men dette kan for alt jeg vet være falskt.

se bilder av sykkelen under. letteste å kjenne den igjen på er vel hakk på høyre side av tanken og på motordeksel på høyre side. Det er også byttet fothvilere bak til svarte istede for grå.
det står rizoma speil på den, og gpr effektanlegg. Og en svart vindskjerm (ikke orginal kawasaki sin).
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: STJÅLET I BERGEN!!! KAWASAKI Z750 ABS

Legg inn av Snikendeugle »

Kjipt... Men jeg ble litt nysgjerrig på--- Hvordan ble du svindlet?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Piddy88
Innlegg: 6
Registrert: 31 mar 2015, 15:30
Motorsykkelen din: 2007 Kawasaki Z750

Re: STJÅLET I BERGEN!!! KAWASAKI Z750 ABS

Legg inn av Piddy88 »

Snikendeugle skrev:Kjipt... Men jeg ble litt nysgjerrig på--- Hvordan ble du svindlet?
Sykkelen lå på finn.no og det kom en kar for å se på den, jeg hadde tlf nr han ringte fra og navn. Men da jeg sa ja til en liten runde på parkeringen der jeg bor endte det opp med han istedet stakk av, da jeg ringte politiet fikk jeg vite at den tlf nok var stjålet og navn og alt annet var falskt. (ja jeg vet jeg skulle holdt på bankkortet hans men er vel for dumsnill).

Hvis noen finner ut av noe eller kjenner igjen sykkelen eller noe kan de ringe politiet på 02800 eller maile meg på piddy88@live.no. På forhånd takk.

http://www.bygdanytt.no/nytt/Per-lante- ... 41176.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar