LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Re: LordShaft - *Vel hjemme etter tidenes Eventyr*

Legg inn av Andreas »

Det ryktes om at det kommer en adventure-Multistrada til neste år. Med lengre fjæring, eikefelger med større diameter osv. Blir spennede å se, men er sikkert ikke en utgave du kunne tenkt deg?

De kjørte jo Pike Peaks med Multien igjen i år med gode resultater, så mulig det kommer en sport-utgave til neste år også :prop:

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: LordShaft - *Vel hjemme etter tidenes Eventyr*

Legg inn av LordShaft »

Nei det er ikke helt gaten jeg tenker på... Jeg blir å lete etter en tour maskin til å bruke på vei, å alle de forhold jeg måtte møte der. En skogsmaskin har jeg, på landet. Det er en 6 hjuling polaris :lol

Men uansett spennende å se. Ikke umulig det blir lettere å få seg en billigere 2015 modell da :-k

LordShaft
Kontakt:

Re: LordShaft - *Valg av ny sykkel + salg av gammel*

Legg inn av LordShaft »

I dag klarte jeg å manne meg opp til å ta den store rengjøringen av sykkelen etter turen. Fy faen så de helvetes buggsa sitter. Det er første gang jeg har måtte skrubbe sykkelen med svamp, etter å ha kjørt en heftig runde med avfetting og såpespyling.

Står fortsatt en grundig shining for tur, samt polering... Men det får jeg ta i løpet av neste uke, orker ikke i morgen. Vurderte å ta den med på jobb, men er meldt så jævlig med nedbør i helgen.

Var også innom Ride i dag. Det bar preg av ferieavvikling. Men vi skulle få til noe på mandag. Er ikke noe stress, men et par småting jeg kunne tenkt meg å få fikset før jeg skal legge den ut for salg (ikke noe must)
Må skifte bremseklosser foran. Må få sjekket opp hvorfor bakbremsen min ikke fungerer lengre, må bytte et blinklysglass, må få byttet alle bryterne på styret, samt det strammehjulet på clutch wiren.

Også må jeg få ordnet meg prøvekjøring av både GS og KTM. GS'en ble faktisk solgt i forrige uke her nede, men skulle komme inn nye i uke 33.
Uansett så blir det spennende å se om biken min er lett å selge. (tapt store summer har jeg uansett ) :P :p
Men skal bli enda kjekkere å begynne ny sesong neste år med ny sykkel. Eller kanskje jeg får den allerede i år :[-o<

ATWindsor
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av ATWindsor »

Voodoodoo skrev:Ok da.. Så kall de ikke offroadere men mc verdenens svar på en suv... Ikke nødvendigvis best på noe men ganske gode på allt... Isåfall er multistrada tilnærmet Porsche cayenne mens en zzr1400 blir mere Panamera....

Det jeg mener er ikke kjøp no nytt før de forskjellige syklene er testet...

Når det er sagt så så jeg på den røde nede i vestfold i år jeg og men unnlot å prøve.. Du veit når en synes 12 år gammal sykkel er god å kjøre så er det lite smart å teste no nytt.. Iaffal når en ikke har penga på konton til å rette opp i tabben etterpå :redface
Ja, kanskje ikke så dumt å sammenlikne det med en suv, eller som jeg ville karakterisert en SUV, en dårligere og større stasjonsvogn for folk som later som de gjør noe annet enn å kjøre på asfalt :) Så det samme med MC blir vel som en slags dårligere roadster da :)

Lykke til med ny sykkel Lord, pass litt på med det med at du kommer borti med foten når du har framfoten på fothvileren, det irriterte meg når jeg prøvde ducati også, og tror det kan være litt slitsomt i lengden.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jo takk for det, alternativet er å drite i midtstøtte. Har aldri hatt midtstøtte på syklene mine, så vet liksom ikke hva det vil si å bruke denne flittig :roll Så skulle foten driver å ta borti hele tiden er ikke det noe jeg "MÅ HA" :thumleft

Jeg er asfaltkjører, å kommer til å holde meg der :redface Så da er det om å gjøre å kjøpe et så egnet redskap som mulig for lengre tur som tåler litt oppakking.
Du er jo på jakt etter sykkel selv ATwindsor. Har du landet på R1200RT ?

ATWindsor

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev:Jo takk for det, alternativet er å drite i midtstøtte. Har aldri hatt midtstøtte på syklene mine, så vet liksom ikke hva det vil si å bruke denne flittig :roll Så skulle foten driver å ta borti hele tiden er ikke det noe jeg "MÅ HA" :thumleft

Jeg er asfaltkjører, å kommer til å holde meg der :redface Så da er det om å gjøre å kjøpe et så egnet redskap som mulig for lengre tur som tåler litt oppakking.
Har vel ikke landet, men det skal skje endel om jeg velger noe annet enn BMW R1200R

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Se der ja, lurte seg inn en T for mye :scratch
Var faktisk nede på Ride å prøvesatt en i blå. Dette er nok en veldig god sykkel, men jeg kommer ikke unna at den boxer motoren irriterer meg. Ja det går bare på utseende. Det er en tøff sykkel, men ikke noe jeg klarer å venne meg til selv :eh
For meg ble den litt liten følte jeg. Men føler meg ofte veldig stor på alle naken sykler.

Brukeravatar
Epylypzon
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Epylypzon »

ATWindsor skrev:
Voodoodoo skrev:Ok da.. Så kall de ikke offroadere men mc verdenens svar på en suv... Ikke nødvendigvis best på noe men ganske gode på allt... Isåfall er multistrada tilnærmet Porsche cayenne mens en zzr1400 blir mere Panamera....

Det jeg mener er ikke kjøp no nytt før de forskjellige syklene er testet...

Når det er sagt så så jeg på den røde nede i vestfold i år jeg og men unnlot å prøve.. Du veit når en synes 12 år gammal sykkel er god å kjøre så er det lite smart å teste no nytt.. Iaffal når en ikke har penga på konton til å rette opp i tabben etterpå :redface
Ja, kanskje ikke så dumt å sammenlikne det med en suv, eller som jeg ville karakterisert en SUV, en dårligere og større stasjonsvogn for folk som later som de gjør noe annet enn å kjøre på asfalt :) Så det samme med MC blir vel som en slags dårligere roadster da :)

Lykke til med ny sykkel Lord, pass litt på med det med at du kommer borti med foten når du har framfoten på fothvileren, det irriterte meg når jeg prøvde ducati også, og tror det kan være litt slitsomt i lengden.
Ikke ta alle under en kam da :P Jeg kjører minst på asfalt
haha.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

ATWindsor

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev:Se der ja, lurte seg inn en T for mye :scratch
Var faktisk nede på Ride å prøvesatt en i blå. Dette er nok en veldig god sykkel, men jeg kommer ikke unna at den boxer motoren irriterer meg. Ja det går bare på utseende. Det er en tøff sykkel, men ikke noe jeg klarer å venne meg til selv :eh
For meg ble den litt liten følte jeg. Men føler meg ofte veldig stor på alle naken sykler.
Ja, nakensykler flest er jo litt mindre, dvs egentlig er det jo bare adventure-sykler og svære tourningbeist som er større, det mer sportslige syklene er jo også ganske trange. Er enig at det ser ganske dust ut med de svære sylindrende stikkende ut på sida, men det er ikke viktig nok til at det blokkerer et kjøp for meg.

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

LordShaft skrev:Jo takk for det, alternativet er å drite i midtstøtte. Har aldri hatt midtstøtte på syklene mine, så vet liksom ikke hva det vil si å bruke denne flittig :roll Så skulle foten driver å ta borti hele tiden er ikke det noe jeg "MÅ HA" :thumleft

Ved aktiv kjøring og tåballene på fotpinnene, så er hælen på venstrefoten i konflikt med vektarma på senterstøtta. Det er egentlig litt plagsomt, men har vell blitt vandt med det siden jeg nå sjeldent tenker over det. Uansett så er støtta enkel å ta av og på. Men den er som sagt meget kjekk å ha, slik som i dag :prf

Bilde

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Haha...Genialt! :thumleft Det må bare finnes en måte å trikse til eller justere den "pinnen" selv på et vis :redface
Ja å siden det er kjede på sykkelen er det langt lettere å spraye kjedespray på midtstøtten en å være avhengig av hjelp fra noen til å bikke fram sykkelen på sidestøtten.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Jeg fikk prøve en VFR 1200 her om dagen, og ser man bort fra den lille "overvekten" var det en fantastisk sykkel å kjøre. Den imponerte selv meg :prf
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Da regner jeg med at det var en F du prøvde :thumleft En riktig så O.K. Sykkel :thumleft
X'en er vel heller litt kjedelig :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Det var F-en, ja. Hvit sådan og fullrigget med originale vesker i samme farge. :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Den likte ojda også, selvom det "bare" var en Honda :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar