Cbr skrev:Akkurat derfor jeg nevne autobahn, eller mener du i det hele tatt? Men nå kjøre det jo muskelbiler rundt i dette landet me mye over 500hk mye modda.
Er jo ikke lenge si EU ville ha 100hk grense på mc, men de tenkte ikke mye på alle de superbilene så er lovlige på veiene. Hva skal en bil med 500hk eller 1000hk? Å igrunnen trenger jo ikke mc/bil mer HK enn å holde 100 her i landet.
Jeg er
helt klart i mot en maksgrense på 100 HK, men samtidig synes jeg det er nok med f.eks. 190 HK originalt i en MC... Med en slik skal det kunne gå an å kjøre fort nok på Autobahm også, sku' jeg mene...
Sånn av rent teknisk akademisk interesse er det jo interessant å se hvor mye man kan greie å få ut av en motor, men i det store og hele er det ganske unødvendig.
I en eller annen tråd her på Forumet har jeg lagt ut en video hvor en greker har montert no' greier på sin TDM 900 som gjør at motoren ser ut som et misfoster. Men det gjør sikkert ingenting for grekeren siden han har målt effekten på den til å være 210 HK, om jeg husker rett...
Forsåvidt interessant nok, men...
Vel... hver sin lyst(gass...), sier nå jeg... :- Jeg får greie meg fint med mine snaue 90 i den TDM'en
jeg har...