Ja, men dette er jo mer tenkt som kjekt å ha. Sikkert moro å kjenne det kikke inn og. Tenk en dag er jeg kanskje på autobahn i tyskland åsså kommer det en blodtrimma supra bak meg å tute, da hadde det vært greit å ha NOS. Kan biler modde, hvorfor ikke mc`r.
Jo'a... men har lite på norske veier å gjøre no' sånt no', vel...
Er nå min mening, da...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Akkurat derfor jeg nevne autobahn, eller mener du i det hele tatt? Men nå kjøre det jo muskelbiler rundt i dette landet me mye over 500hk mye modda.
Er jo ikke lenge si EU ville ha 100hk grense på mc, men de tenkte ikke mye på alle de superbilene så er lovlige på veiene. Hva skal en bil med 500hk eller 1000hk? Å igrunnen trenger jo ikke mc/bil mer HK enn å holde 100 her i landet.
Cbr skrev:Akkurat derfor jeg nevne autobahn, eller mener du i det hele tatt? Men nå kjøre det jo muskelbiler rundt i dette landet me mye over 500hk mye modda.
Er jo ikke lenge si EU ville ha 100hk grense på mc, men de tenkte ikke mye på alle de superbilene så er lovlige på veiene. Hva skal en bil med 500hk eller 1000hk? Å igrunnen trenger jo ikke mc/bil mer HK enn å holde 100 her i landet.
Jeg er helt klart i mot en maksgrense på 100 HK, men samtidig synes jeg det er nok med f.eks. 190 HK originalt i en MC... Med en slik skal det kunne gå an å kjøre fort nok på Autobahm også, sku' jeg mene...
Sånn av rent teknisk akademisk interesse er det jo interessant å se hvor mye man kan greie å få ut av en motor, men i det store og hele er det ganske unødvendig.
I en eller annen tråd her på Forumet har jeg lagt ut en video hvor en greker har montert no' greier på sin TDM 900 som gjør at motoren ser ut som et misfoster. Men det gjør sikkert ingenting for grekeren siden han har målt effekten på den til å være 210 HK, om jeg husker rett... Forsåvidt interessant nok, men...
Vel... hver sin lyst(gass...), sier nå jeg... :- Jeg får greie meg fint med mine snaue 90 i den TDM'en jeg har...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Cbr skrev:Hhhhhhh puster lettet ut, deler av Autobahn er enda fri fartsgrense ifølge kameraten. Å må det vare.
Jeg skal ikke fyre opp.. Men nå har jeg mine tyske svigerforeldre her i sofaen hjemme i Høyjord og jeg MÅTTE spørre... Fri fart på Autobahnen er slutt... Altså, folk må gjerne kjøre ræva av seg, og de betaler bøtene de får, men max fart er skilta på alle autobahner...
For ordens skyld, de bor i Berlin og svigerfar jobber som yrkessjåfør...
Cbr skrev:Hhhhhhh puster lettet ut, deler av Autobahn er enda fri fartsgrense ifølge kameraten. Å må det vare.
Jeg skal ikke fyre opp.. Men nå har jeg mine tyske svigerforeldre her i sofaen hjemme i Høyjord og jeg MÅTTE spørre... Fri fart på Autobahnen er slutt... Altså, folk må gjerne kjøre ræva av seg, og de betaler bøtene de får, men max fart er skilta på alle autobahner...
For ordens skyld, de bor i Berlin og svigerfar jobber som yrkessjåfør...
Og dermed setter vi strek for denne diskusjonen om fri fart på tyske autobaner...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering